Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #8066 - MTX 80 met 110cc binnenkort bij mij...
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 988 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Steve_ZHC |
18-3-2003 0:12 |
 Posts: 2716 |
Ik wil ff wat melden, waarbij de wil wordt voortgebracht uit tijdelijke extreme trots die in de loop der tijd zal overgaan in een verantwoorde/naar maatschappelijke maatstaven gemeten redelijke trots.
Ik haal zaterdag Driver's MTX o.t. op, hier ligt een 110cc Autisa onder, en ik koop er een 24mm bij. 
Er komt eerst maar eens een originele 80cc uitlaat op, met waarschijnlijk een Proma 80 demper.
Nu heb ik alleen enkele vragen.
1) Er is géén cilinderkop gemonteerd.
Wat voor 1 heb ik nodig op deze cilinder?
2) wat komt er voor mebraam in, en wat voor spruitstuk op?
Hetzelfde spruitstuk als bij een 50cc blok?
Dit wordt nl. de 1e keer dat ik een plof met een cilinderinhoud heb die een ander blok nodig maakt...
3) Is die 24mm genoeg icm de originele uitlaat?
Ik maak zsm foto's, maar Driver woont hier 100km vandaan  , dus dat moet wachten (ben ík me ff blij dat ik m'n rijbewijs heb   )
Edit:
Een topic zonder smilies?
I don't think sowww...
Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 18-3-2003 0:14
|
|
|
|
Daan Da Man |
18-3-2003 0:33 |
Posts: 2064 |
1 woord:
VETTTT!!!!
beterz man
|
|
|
|
Superfunk |
18-3-2003 8:30 |
 Posts: 1442 |
Het membraan is volgens mij gewoon hetzelfde als bij een 50 blok(bij mij tenminste wel)net zoals het spruitstuk.
|
|
Superfunk, it\\\'s not a dream. |
|
wipe-out |
18-3-2003 8:57 |
 Posts: 7672 |
1) voor een ori 80 ac heb je gewoon een 80cc cilinderkop nodig. je hebt ook andere moeren voor op je tapeinden nodig, met van die busjes eronder. die busjes vallen in je cilinderkop.
voor een 110 of 125 heb je in princiepe gewoon dezelfde kop nodig, alleen dan met een grotere diameter van binnen.
2) spruitstuk en membraan voor in een 80cc cilinder zijn gewoon over te zetten vanaf je 50 blok.
3) originele 80 met ori uitlaat gaat gemakkelijk met 24 mik. ik rijd met ori 80 en proma 80 met een 20 mik en dat gaat gewoon prima. ori 80 draait ook geen toeren, dat zal ook wel een bepalende factor zijn.
Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 18-3-2003 8:58
|
|
|
|
Erik_N |
18-3-2003 9:03 |
 Posts: 5360 |
De autisa moet voor een 6 kleps mallossie wel worden aangepast, beetje dremelen in de inlaat namelijk.
Cilinderkop moet je een gewone 80 kop hebben, en deze eventueel laten aanpassen.
En heb toevallig nog foto van ze brommer op me compu:
Maarre, koop je de binnenrotor er ook bij?
Spruitstuk btw, gewoon een imitatie 20/24 MM spruit, zijn iets van 7 Euro ofzo
Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 18-3-2003 10:01
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
LennertPPD |
18-3-2003 9:16 |
Posts: 16 |
En als ik jou was zou ik carbon membraamplaatjes nemen want als je gewone neemt heb je veel kans dat ze verrot gaan en je cilinder de klote in draait. tis wel wat duurder maar sterker
|
|
|
|
Steve_ZHC |
18-3-2003 12:22 |
 Posts: 2716 |
Ik zou eigenlijk wel een 4 kleps willen met idd carbon platen erin, maar dat zullen de dikste moeten zijn??
Ow, en Wipe-Out?
Ik heb geen originele cilinder, maar een originele uitlaat.
Een Autisa 110, da's wel ietsjes meer
En ik zou dan een originele kop uit moeten laten draaien ofsow??
En nee, ik neem de binnenrotor niet over, die komt op Driver's NSR.
Verder ga ik hem hoogstwaarschijnlijk spuiten, gewoon zwart, en dan een rode buddydek, rode voorvorkhoezen en rode MTX tankstickers, en mischien nog wat nummers op de zijkappen en voorop.
Ow, en uiteraard hoog ik de voorkant wat meer op
Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 18-3-2003 12:23
|
|
|
|
wipe-out |
18-3-2003 12:25 |
 Posts: 7672 |
ow, hmm, verkeerd gelezen dan.
mar 24 mik moet in princiepe ook best kunnen op een 110 hoor.
je kunt idd een ori kop uit laten draaien, maar je hebt ook gewoon 110/125 koppen geloof ik.
|
|
|
|
Neonlampje |
18-3-2003 12:27 |
 Posts: 14825 |
ik wil wel helpen tunen
|
|
|
|
Siepie Wokkel |
18-3-2003 12:54 |
Posts: 3888 |
als je dan tog in friesland bent.. kom dan hier ff langs  heb ook nog wel een 24mm spruitstuk voor je
|
|
-=[Feel the power of Derbi]=- |
|
Steve_ZHC |
18-3-2003 19:11 |
 Posts: 2716 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Siepie Wokkel
als je dan tog in friesland bent.. kom dan hier ff langs heb ook nog wel een 24mm spruitstuk voor je
Hmm, ik moet idd nog ff langs Kollumerzwaag.
Jij woont daar vlakbij toch?
Ow, en 24mm spruitstuk heb ik al, komt van m'n huidige 20mm.
Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 19-3-2003 2:04
|
|
|
|
Steve_ZHC |
19-3-2003 2:15 |
 Posts: 2716 |
Doe ik het weer, op mezelf replyen, ik kniel bij deze voor de mod's en Nick
Wat voor bougie moet erin?
Ik ga gewoon voor een cross bougie (en een gewone voor het warmdraaien) denk ik, die houden het langer uit.
Of hoeft dat niet.
Moet ik ook nog een speciale bougiedop hebben?
Met xtra weerstand ofsow...
En als er nog mensen zijn die ook ong. 110cc hebben en een 24mm, welke sproeier??
En ik wil een beetje hard optrekken, maar geen overtoeren maken.
Aangezien het lijstje met set-ups en twv's er ong. zo uit ziet;
Dus, wat denken jullie?
17-45 ofsow?
Of is dat te zwaar, ik heb dus geen ervaring met cilinders boven de 65,87cc op Honda blokken...
|
|
|
|
Blukaap |
19-3-2003 10:21 |
 Posts: 10008 |
Sproeier: Rens had een 95 dell'orto/keihin geloof ik (op een 110 imi dacht ik).
Bougie: gewoon NGK B8 of B9, zou gewoon heel moeten blijven.
Bougiedop een gewone denk ik, zal wel werken
en tandwielverhouding zou ik 16-40 nemen, dan kun je namelijk beter varieren met het voortandwiel (ook meteen 14,15,17 vtw kopen).
|
|
Bastila is lief |
|
Dit topic is 988 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|