Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Begrenzer ID

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1020 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #8057 - Begrenzer ID
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2083 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 17-3-2003 20:45 Print topicpost

Posts: 14825
ok,
nieuw id voor elektronische begrenzer:

dit schema schakelt een relais wanneer je boven zoveel duizend toeren komt, in te stellen met een potmeter....

nu had ik het id.. je kan natuurlijk met een NE555 een frequentie 'maken' en deze vervolgens naar de ingang van je cdi leiden....

dus bij de zoveel duizend toeren wordt je signaal overgenomen door een signaal wat constant is.. van b.v 8000vonkjes/min...
dus je kan als hij ingeschakelt is.. nooit boven 8K komen.. en het moet niet stotteren volgens mij


edit: de vraag is dus, zou dit werken?

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 17-3-2003 20:45
 

Mr Pain 17-3-2003 20:59 Print reply
Posts: 4966
ja ik denk het wel

ik had er vanmiddag met een jongen bij mij uit de klas er nog over om een relais met nog een maar andere dingen te gebruiken dat ie bij zoveel tpm inschakelt (als je de schakelaar aan doe en dat de relais hem dan overneemt bij een bepaalt tpm) en dat een magneetje hem dan vast houd en er niet eerder weer onbegrenst wil, als er helemaal geen spanning meer opstaat
 
Blijhoofd 17-3-2003 21:03 Print reply

Posts: 7378
ziet er heel netjes uit!!!!!!

hou ons op de hoogte of het werkt,anders ga ik het ook maken.

denk wel dat het gaat werke maar ik weet die eigen schappen van dat ictje niet

welke opleiding doe je eigenlijk?
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Martijn 17-3-2003 21:33 Print reply
Posts: 10000
wat vlgs mij wel zo is...mocht ie stotteren..dan flipt dat ding helemaal omdat ie telkes soort van sinust bij de begrenswaarde...net zoals dat je je signaaldraad onderbreekt met 8k per minuut...

verder snap ik het schema niet ..maja...je legt uit wta het doet...opzich heb ik hier ook al over gedacht maja ..jij weet hoe het allemaal moet...electrotechnisch ben ik niet zo slim..(in tegenstelling tot wat sommige mensen hier denken)...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 17-3-2003 21:50 Print reply

Posts: 14825
door die condensator zal hij traag reageren, dus stotteren zal meevallen..

het schema is een frequentie naar spanning converter zegmaar
bij bepaalde spanning zal relais schakelen..
die kan je met potmetertje instellen...
 
Blijhoofd 17-3-2003 21:52 Print reply

Posts: 7378
je kan later altijd nog weer een andere condensator er in plaatsen om hem nog slommer te laten reagere
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
whocarez 31-3-2003 12:54 Print reply
Posts: 270
ik weet niet hoe dat zit met een cdi, want die staan als het goed is ook op een bepaald aantal toerenafgesteld.

Stel je neemt een appie rs met een onbegrensde cdi. je koopt een nieuwe standaard cdi unit.

je koppelt deze door middel van een relais en een reed contactje om de schakeling ongedaan te maken.

Dan moet je zoals ik het zie, geen stotterende appie hebben en issie toch mooi begrensd voor een habbekrats.

of ben ik nu helemaal gek?????:-0
 
i'm the gostrider, 200 horsepowers of injected fuel.
solidsjakie 31-3-2003 12:58 Print reply

Posts: 2291
maar dan het probleem, in de vrij en onblast moettie meer toere kunne
 
whocarez 31-3-2003 13:00 Print reply
Posts: 270
waarom???
 
i'm the gostrider, 200 horsepowers of injected fuel.
solidsjakie 31-3-2003 13:03 Print reply

Posts: 2291
omdat meneer op de witte moter met oranje en blauwe strepen met snor prsies weet wat hij moet doen om achter de begrenser te komen.
 
whocarez 31-3-2003 13:09 Print reply
Posts: 270
maar als hij standaard aangeleverd word met cdi, dan heeft hij toch ook een toeren limiet.

 
i'm the gostrider, 200 horsepowers of injected fuel.
Potnol 31-3-2003 13:25 Print reply
Posts: 72
een 555 kan nooit de stroom leveren om een onsteking te sturen maar misschien wel sinken.

misschien met een pull-up wel
 
whocarez 31-3-2003 13:31 Print reply
Posts: 270
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Potnol

een 555 kan nooit de stroom leveren om een onsteking te sturen maar misschien wel sinken.

misschien met een pull-up wel


klinkt misschine noobish maar wtf is een 555
 
i'm the gostrider, 200 horsepowers of injected fuel.
User 927 31-3-2003 14:48 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: whocarez

[...]


klinkt misschine noobish maar wtf is een 555


Dat staat voor commerciele amerikaanse tel. nummers

Ik snap er ook geen zak van, wees maar gerust, je bent niet de enige
 
whocarez 31-3-2003 15:13 Print reply
Posts: 270
lol. als het een tel nummer is dan levertie lekker veel stroom jah

maar wat is er mis met het concept van 2 cdi units 1 standaard en 1 opgefokt.?
 
i'm the gostrider, 200 horsepowers of injected fuel.
spaanplaat 31-3-2003 15:20 Print reply
Posts: 691
en daarom bestaat er een proforum ... dan krijg je van dit soort reacties

(sorry voor mijn replie dan :P maar ik snap er zelf ook geen holleke van)
 

Dit topic is 2083 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved