Hans F |
18-3-2003 13:36 |
Posts: 4326 |
zorg voor een goed ontlucht en bijgevuld koelsysteem + schone rad., met niet aangepaste cilinders die leverbaar zijn voor nsr zou hij het echt niet warm moeten krijgen (bijna allemaal laagtoerig)
|
|
|
|
Mark_o |
18-3-2003 15:12 |
Posts: 232 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
zorg voor een goed ontlucht en bijgevuld koelsysteem + schone rad., met niet aangepaste cilinders die leverbaar zijn voor nsr zou hij het echt niet warm moeten krijgen (bijna allemaal laagtoerig)
Als ik vol gas rij dan zie je die temp omhoog schieten. Draai dan ongeveer 12 a 13 duizend toeren.
Daaronder valt het meestal wel mee hoe warm hij word.
Maar ik zal ff kijken voor een andere radiator, want deze is ook niet echt heel best meer :S op vrij veel plekken beschadigt.
En hoe maak je zoiets goed schoon?
|
|
|
|
Hans F |
18-3-2003 15:34 |
Posts: 4326 |
Eraf halen en schoonmaken in de gootsteen, gewoon met allesreiniger. Verder heb je ook nog middeltjes die de binnenkant goed schoonmaken.
|
|
|
|
Blukaap |
18-3-2003 18:05 |
Posts: 10006 |
Mark_o: staat je brommer niet gewoon te arm afgesteld dat ie bij volgas pas te warm wordt en verder niet ?
|
|
Bastila is lief |
|
Mark_o |
18-3-2003 18:52 |
Posts: 232 |
De bougie zag er wel goed uit. Maar het zou best kunnen.
Maar bij grotere sproeirs begon hij aardig te stotterren bij de 6 a 7 duizend toeren.
Maar hij word nu gehoont en krijg een nieuwe zuiger omdat de ouwe zuiger aan stront was. Dus dan zal ik meteen hem ff proberen goed af te stellen.
|
|
|
|
Mr Pain |
18-3-2003 18:53 |
Posts: 4966 |
eerst inrijden he!
|
|
|
|
Mark_o |
18-3-2003 19:27 |
Posts: 232 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Benjamin
eerst inrijden he!
Ja tuurlijk, maar dat is zo gedaan
|
|
|
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
18-3-2003 19:48 |
Posts: 3697 |
ik had toen straks ook ff lekker geraced, maar kon me hand er nog gewoon ophouden . Die van mij word nooit zo heet, mijn uit laat word heter.
|
|
|
|
NSR JunK |
18-3-2003 19:56 |
Posts: 2339 |
vanavond 4KM gereden en echt warm werd die niet maargoed ben niet boven de 6K uitgeweest en hij wil wel veeel verder echt bruute cilinder
|
|
|
|
MBX OWNER |
19-3-2003 13:43 |
Posts: 179 |
Inprincipe moet je bijna altijd met je hand gewoon je cilinder kuinnen aanraken.
Aan te raden temperatuur is 60 graden celsius.
Als maximum hanteer ik persoonlijk 80 graden.
Daarboven moet je naar mijn mening met grotere radiateurs gaan knoeien.
|
|
|
|
barry |
19-3-2003 19:19 |
Posts: 7387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MBX OWNER
Inprincipe moet je bijna altijd met je hand gewoon je cilinder kuinnen aanraken.
Aan te raden temperatuur is 60 graden celsius.
Als maximum hanteer ik persoonlijk 80 graden.
Daarboven moet je naar mijn mening met grotere radiateurs gaan knoeien.
moet je eens op een 8uren brommercross in de drek hier komen , elke brommer staat te koken bijna
maar houden het allemaal net uit... enkele die vastnaaien...
|
|
He? |
|
Martijn |
19-3-2003 22:01 |
Posts: 10000 |
damn barry..jij hebt et ook altijd over die 8uren cross... ....
maja...bij lc is de buitenwand van de cil niet warmer dan het koelwater/vloeistof..en die moet rond de 70-80 graden celcius zitten....dat is een lekkere arbeidstemp..of wat hans zei...iig niet te heet..
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
barry |
20-3-2003 11:48 |
Posts: 7387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
damn barry..jij hebt et ook altijd over die 8uren cross.......
jah tuulk, dat zit er zo ingebakken en is zo mooi, dan als je met brommers hier bezig bent, dan ben je daar mee bezig , 8uren cross is gewoon het mooiste op BROMMER gebied , maar je leert er ook veel van.
|
|
He? |
|
Robert_S |
20-3-2003 12:35 |
Posts: 513 |
hey en wanneer is hij ongeveer warm-gereje bij jullie... welk streepje?
|
|
Dr. Hans fanclub voorzitter |
|
Blukaap |
20-3-2003 14:46 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
Hij moet gewoon bij de 1 blijven, alles daarboven levert vermogensverlies op.
Tadaaaaa
|
|
Bastila is lief |
|