Blukaap |
17-3-2003 21:45 |
Posts: 10006 |
Tussen 3 en 4 denk ik, maar ik weet niet precies hoe die sensor werkt, welke stand bij welke temperatuur hoort.
Bij komt ie iig niet eens voorbij de 2 tijdens het rijden, of je moet echt gaan beesten (of zonder koelvloeistof komen te zitten ).
70 graden (celsius ) koelvloeistof is iig zo'n beetje bedrijfstemperatuur voor een LC cilinder.
|
|
Bastila is lief |
|
Martijn |
17-3-2003 21:52 |
Posts: 10000 |
iig heeft dat nix met inrijden te maken hoor...zeg niet dat je dat dacht ofzo.maar zeg et toch maar ff...
als je em inrijdt kan ie best koud blijven (of normaal) maar toch vastlopen...omdat het nog moet inslijten...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Nikoz |
17-3-2003 22:07 |
Posts: 819 |
ligt er beetje aan hoe lang je aan het blazen bent met mijn nsr zat die meestal op de 3/4 gewoon lekker doortrekken maar als ik op top aan het janken was dan ging ie wel naar 5 en toen ging ik wel ff wat afremmen.
|
|
mito maaaster |
|
barry |
17-3-2003 22:13 |
Posts: 7387 |
ik heb tijdje digitale teller er op gehad. als ik flink aan het raggen was ging de temp naar 75-80 graden. reed ik gewoon rustig, dus beetje dootrekken, maar niet elke keer maximaal, dus normaal rijden, lag de temp tussen de 60-65 graden en af en toe 65-70 bij veel vol gas.
dus over het algemeen is het 65graden ong.
Dit bericht is ge-edit door barry op 17-3-2003 22:15
|
|
He? |
|
Daan Da Man |
17-3-2003 22:52 |
Posts: 2064 |
naja... ik heb top performances 80cc (LC dus)
en 17,5 mm carb
geen luchtfilter, maar panty om grote zooi en dik stof tegen te houden (als naar de tering is koop k wel een nieuw ( 125cc motorblok maar das me volgende projectje)
maar hij is nu PERFECT afgesteld-> altijd met choke starten als warm is chocke uit loopt dan PERFECT enneh mijn meter staat vaak in t rood...als ik ff heb geraced 120/130 graden C... enneh nog nooit problems gehad
dus dat kan ie makkelijk aan
|
|
|
|
Blukaap |
17-3-2003 22:53 |
Posts: 10006 |
waar zit je tempsensor dan ?
Onder je bougie ofzo.
Want met 120/130 graden koelvloeistoftemperatuur kun je die cilinder zodadelijk echt afschrijven.
|
|
Bastila is lief |
|
Nikoz |
17-3-2003 23:02 |
Posts: 819 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daan futura man
naja... ik heb top performances 80cc (LC dus)
en 17,5 mm carb
geen luchtfilter, maar panty om grote zooi en dik stof tegen te houden (als naar de tering is koop k wel een nieuw (125cc motorblokmaar das me volgende projectje)
maar hij is nu PERFECT afgesteld-> altijd met choke starten als warm is chocke uit loopt dan PERFECT enneh mijn meter staat vaak in t rood...als ik ff heb geraced 120/130 graden C... enneh nog nooit problems gehad
dus dat kan ie makkelijk aan
ik neem aan dat je een RS hebt ? / af 1 ? ehm bij mijn rs komt mijn meter niet boven de 60 graden uit en als ik echt flink loop te raggen niet boven de 65/70.. hoe kom jij in godsnaam in dat rooie gedeelte daar kom ik alleen als ik er geen koelvloeistof in kijl.
|
|
mito maaaster |
|
Daan Da Man |
17-3-2003 23:15 |
Posts: 2064 |
nou, ik heb wel gewoon goeie koeling enzo, en de sensor enzo werken allemaal perfect> op school gecalibreerd zelfs
maar omdat ik zonder filter rij word me cylinder enorm heet, omdat hij zeer veel lucht krijg
en geloof mij, ik rijd al lang zo rond NO problem... en wat die krassen enzo in me wand betreft... GEEN
cylinder mee naar school genomen en onder ruwheidsmeter gelegd> paar micron dusj
maar als je echt t fijne wilt weten over geen filters enzo, moet je ff op kreidlersite kijken> kreidler.nl ofzo
daar rijden ze ook zonder filter en die worden ook enorm heet
maar t kan wel
ohja je krijgt een teringgoeie gasreactie zonder filter MITS GOED AFGESTELD: ZEER GROTE SPROEIER!!!!!!
Dit bericht is ge-edit door Daan futura man op 17-3-2003 23:16
Dit bericht is ge-edit door Daan futura man op 17-3-2003 23:19
|
|
|
|
Superfunk |
18-3-2003 8:28 |
Posts: 1442 |
Met me 80cc kom ik maximaal tussen 1 en 2, alleen nu is me koelvloeistof nog niet helemaal bijgevuld dus nu gaat hij met ruig rijden net over de 3 heen.
|
|
Superfunk, it\\\'s not a dream. |
|
pimp |
18-3-2003 9:02 |
Posts: 64 |
mijn cillinder na wat crossen was 100+ graden want als ik er op spuug dan ging het meteen koken als een gek
|
|
|
|
-Markiej- |
18-3-2003 9:34 |
Posts: 1361 |
Keb ook een nsr, maar mijn temp meter slaat bijna ALTIJD uit.
Het rare is dat als ik ff flink gas geef de temp. meter weer terug gaat.
Maar hij geeft vaak zat aan dati tussen de 3 en de 4 zit.
Is dit nou een probleem? misschien lucht in het koelvloeistofcircuit? Of is mijn temp meter gewoon strange?
|
|
Mijn ontlasting heeft een vloeibare vorm aangenomen... |
|
solidsjakie |
18-3-2003 9:49 |
Posts: 2291 |
nu is die van mij weer bij 1 of 2 tijdens het rijden, maar vorige week wastie bij 6 geweest, ik lek kvs erges, en blok olie, en nog meer, ik weet van gekkigheid niet waar ik zoeke moet.
Maar 1 of 2 is veilig, als hij over de midden komt, moet je tog wat rustiger doen(tenzij een meneer op de fiets met een blauw pet achter je aan zit)
|
|
|
|
Hans F |
18-3-2003 10:18 |
Posts: 4326 |
Hij moet gewoon bij de 1 blijven, alles daarboven levert vermogensverlies op.
|
|
|
|
Mark_o |
18-3-2003 10:33 |
Posts: 232 |
Hoe kan je er dan voor zorgen dat hij zo laag blijft? Als ik een stukie volgas rij gaat hij ook naar de 3, 4 toe.
Me radiator is niet echt heel goed, maar als ik het zo hoor hierzo gebeurt het niet alleen bij mij dat hij zo warm word.
|
|
|
|
wipe-out |
18-3-2003 11:41 |
Posts: 7672 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mark Lievens
Keb ook een nsr, maar mijn temp meter slaat bijna ALTIJD uit.
Het rare is dat als ik ff flink gas geef de temp. meter weer terug gaat.
Maar hij geeft vaak zat aan dati tussen de 3 en de 4 zit.
Is dit nou een probleem? misschien lucht in het koelvloeistofcircuit? Of is mijn temp meter gewoon strange?
misschien dichtgekoekte rad. van binnen. temp loopt op, ga je harder rijden, meer koelwind, temp word weer lager. zou kunnen, ik weet niet of het ook echt zo is.
|
|
|
|