Blukaap |
17-3-2003 0:02 |
Posts: 10006 |
Dacht dat je een MBX80 blok had, of vind je dat eng .
Maar Charmoo is volgens mij met gietijzeren wand en gewoon een imi met een naam.
Kun je misschien beter een Kaio bij VDH bestellen, dat zou in theorie veel toeren moeten kunnen draaien .
En die is maar 70 euro ofzo
|
|
Bastila is lief |
|
Siepie Wokkel |
17-3-2003 0:04 |
Posts: 3888 |
nee ik heb die 80cc verkocht... mjah is niet te eng hoor heb al 125cc gehad
maja 70cc heeft ook wle voordelen en ik heb geld nodig
edit die kaio geval die kost 108 bij 50cc.nl... bij vh bestel ik liever niet... kutzaak, maar kan niemand ff bevestigen wat die charmo nou voor wand heeft? welke cilinder heeft nog meer nicaysl wand? voor rond de 100e
Dit bericht is ge-edit door Siepie Wokkel op 17-3-2003 0:06
|
|
-=[Feel the power of Derbi]=- |
|
Blukaap |
17-3-2003 0:25 |
Posts: 10006 |
Eurocilindro en Zeta heb je verder nog, zeta is rond de 100 euro en die eurocilindro is ong 130, maar die heeft een frutzuiger.
Enne: je bent gek, maar goed .
|
|
Bastila is lief |
|
Mr Pain |
17-3-2003 0:44 |
Posts: 4966 |
de antwoord op je vraag weet ik niet maar ik heb gehoord dat die kaio een hele snele is en heelveel toeren rijd, kan iemand dit mischien bevestigen
|
|
|
|
barry |
17-3-2003 8:28 |
Posts: 7387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Benjamin
de antwoord op je vraag weet ik niet maar ik heb gehoord dat die kaio een hele snele is en heelveel toeren rijd, kan iemand dit mischien bevestigen
volgende de berekeningen zijn de poorten gemaakt voor 12-13000 toeren volgens harrie.
echter mijn 70kaio kwam niet boven de 10k uit
dit was met org maximale vervroegde onsteking. had wel veel kracht. liep op mijn mtx sh toch nog 85-90km/h en reed wel fijn.
hans f heeft ook een kaio gehad, en die draaide ook niet echt meer dan 10k en na het tunen 11k.
voor die prijs (70euro, heb hem ook bij vdh gekocht) vind ik hem zijn geld wel waard. alleen als je van plan bent om er elke dag 20km meer naar school te rijden raad ik je het af. aangezien de cilinder erg hard slijt. nu na 4 maand er mee te hebben gereden (elke dag 30km) is de cilinder al weer aan een hoonbeurt toe en een vervangde zuiger...
hans f zijn kaio was van gietijzer met een nikasil wand, mijn kaio is van volledig slijtijzer. er zijn dus 2 typen waarschijnlijk.
ik heb nu malossi (70) er op liggen. en die gaat eigenlijk op alle fronten wel harder. qua optrekken en topsnelheid. de malossie rijd over het algemeen ook fijner. beter verloop van de toeren en toch rustig door de toeren heen janken. als je begrijpt wat ik bedoel.
en het gietijzeren want van de malossi en kaio is een heel verschil, als je het vergelijkt is het gietijzer van de malossi echt keihard en van de kaio gewoon erg zacht. dit merk je ook met dremelen...
oh jah op mijn '70' cc kaio cilinder staat GT4
edit: en met die 70charmo heb ik geen ervaring
Dit bericht is ge-edit door barry op 17-3-2003 8:28
Dit bericht is ge-edit door barry op 17-3-2003 8:29
|
|
He? |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
17-3-2003 10:02 |
Posts: 7007 |
70 charmo gooi ik er binnenkort weer op maar ik kan wel zeggen dat het een vrij snelle cilinder is hoor! vriend van mij had hem er eerst op alleen was de zuiger toen uit elkaar geknald ofso na een paar dagen (was 2e hands cilinder end ie NSR had veeeeeeeels te lichte tandwielen) dus ja niet heel veel van kunnen zien, maar bij hem trok hij geloof ik door tot iets van 12k best veel dus
of de wand van nicasil is kan ik eigenlijk niet bevestigen want ik weet niet echt hoe ik dat moet zien
op die charmo staat "49cm3 GE2" is dus ook wel handig
ik laat het wel weten, ik w8 nu op me zuiger en pakkingsetje vanaf 50cc.nl (al een week ofso)
|
|
nobody fuck with us!! |
|
crazypeter |
17-3-2003 10:21 |
Posts: 1298 |
ik ga vanavond bij 50 cc die charmoo bestellen
ik w8 alleen nog op een cab 20 mikuni
|
|
bla bla bal bla bla bla blah |
|
Blukaap |
17-3-2003 10:50 |
Posts: 10006 |
Barry: dat die Kaio bij jou geen toeren draaide lag niet aan die cilinder lijkt me.
En Hans had z'n topvermogen op 9000 als ik me niet vergis.
Bovendien was zijn cilinder niet opgehoogd met tig voetpakkingen, dus die had niet zo'n idiote hoge poorttimingen als jij .
Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 17-3-2003 10:50
|
|
Bastila is lief |
|
Hans F |
17-3-2003 11:00 |
Posts: 4326 |
die had zelf juist een hele lage spoelpoorttiming, (doordat die cilinder was uitgehoond van 45 naar 47mm waren de poorten drastisch gezakt) Ding had echt veel koppel en een brede powerband, reed echt heel lekker.
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 17-3-2003 11:06
|
|
|
|
Kouwe Arie |
17-3-2003 11:13 |
Posts: 2065 |
[Offtopic] Jij wil dus stiekum een viertakje
|
|
|
|
Hans F |
17-3-2003 11:14 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kouwe Arie
[Offtopic] Jij wil dus stiekum een viertakje
[offtopic] ik HEB al een viertaktje
(Honda CB450S)
|
|
|
|
Pingu |
17-3-2003 11:50 |
Posts: 1842 |
ik heb met een charmo gereden, en die was iig heel snel voor een immi (produktiefout denk ik ) ik heb daar de 115 op teller mee gehaald, met 20mik, tecno en 17-38. Hij had ongeveer overal power, powerband ging van ong 9 k tot 12/12,5 k. Slijtage gaat wel, heb er een half jaar ongeveer mee gereden.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
17-3-2003 12:48 |
|
barry |
17-3-2003 13:11 |
Posts: 7387 |
over een half jaar, hoeveel km is dat... kan namelijk erg varrieren...
en op de kaio cilinder staat ook duidelijk dit er op:
GT4
39cm3
|
|
He? |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
17-3-2003 13:17 |
Posts: 7007 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
over een half jaar, hoeveel km is dat... kan namelijk erg varrieren...
en op de kaio cilinder staat ook duidelijk dit er op:
GT4
39cm3
hehe GE2 is ori ,GT4 zou std. supersnel moeten zijn ofzo iets
maja het is allebei handig!
|
|
nobody fuck with us!! |
|