Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - toeren..deel 2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 931 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #803 - toeren..deel 2
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 377 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

R0BIN 18-6-2001?10:36 Print topicpost
Posts: 145
die luchtbox zat ook aan me blok vast dus moest me blok eraf wilde ik de luchtbox eruit hebben en daar haddik nie zown zin in..dus hebbik me maar ff met een zaag uitgeleefd
powerfilter erop gedaan en alles weer in elkaar gezet..
toen ging ik ff testritje maken en hij maakt wel vetter(=harder) geluid nu maar hij gaat maar weer tot 9500 toeren! net zoals eerst toen alles nog normaal was.
toen me luchtfilter er niet meer in zat ging die tot 11000 toeren..

maar wat zal ik nu proberen dan? luchtbox doet t nie egt meer dus daar kan ik nix meer mee

afstellingen veranderen??/ sproeier veranderen??
 

Sneks 18-6-2001?11:19 Print reply
Posts: 2499
waren die 11000 toeren in z'n vrij? of rijdend
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Pseicho 18-6-2001?12:59 Print reply
Posts: 90
Een powerfilter met een groter filter oppervlak misschien? (dat ie nou nie genoeg lucht aan kan zuigen)
 
R0BIN 18-6-2001?17:12 Print reply
Posts: 145
rijdend natuurlijk..ik ga daar een beetje in me vrij tot 11000 toeren zeker

maar ik kan deze natuurlijk niet meer omruilen en heb geen zin om weer een nieuwe te kopen..


je carb heb tog een luchtschroef? kan ik t daar niet mee verhelpen ofzo?
 
-Michiel RS- 18-6-2001?17:16 Print reply
Posts: 2803
ja, luchtschroef verder uitdraaien.
want als hij eerst zonder filter wel veel toeren maakte
en met filter weinig toeren
dan conclusie is --> te weinig lucht als filter erop zit!

Dus-> kleinere sproeier erin, of luchtschroeffie verder uitdraaien.
of gewoon meer gaatjes in je filter borreh.
Maaaar, pas op, als je een TE kleine sproeier of TE veel lucht geeft wordt de verbranding TE arm en doordat er dan het grootste gedeelte van ut mengsel uit lcuht bestaat wordt het een te hete verbranding, omdat er ook benzine nodig is om te koelen. dus gaan je zuigerveren sneller slijten en je zuiger/cilinder ook :(
Maar als je n'm afsteld dat hij weer net zo rijdt als zonder filter is dat volgens mij wel de goede afstelling.

Je kan controleren of je je brommer te 'luchtig' (dus te veel lucht) hebt afgesteld door dit symptoon waar te nemen :

Als je brommer nog koud is en je start um met choke;
-en als hij dan moeilijk aan gaat
-of als je wegrijdt MET choke nog aan dat je niet meteen volgas kan geven
-dat hij stationair met choke aan heel hoog gaat lopen (3000+ rpm)

Dan is dus je sproeier te klein of de luchtschroef te ver uitgedraaid.
Deze preek is gratis

 
B3AST 18-6-2001?17:55 Print reply
Posts: 2469
Mjah das gewoon een afstel probleem als ie wel verder gewoon in zn vrij op toeren kan komen, dan krijgt die filter wel genoeg lucht, anders kwam ie er in zn vrij ook niet... als ie er tijdens het rijden er niet komt ontbreekt het hem simpelweg aan kracht... hij's dus geowon niet goed afgeteld..
 
- insane in the brain -

Dit topic is 377 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved