Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Warmloper of kopneuker?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 829 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8025 - Warmloper of kopneuker?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 736 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kouwe Arie 16-3-2003 17:44 Print topicpost
Posts: 2065
Gisteren reed ik een stuk van 18km, toen stopte ik ff om te bellen, en toen startte ik 'm weer.

Ineens vet weinig kracht, om bang van te worden. Raar geluid, sorry ik kan het geluid niet natypen . Kon maximaal 25km/h halen in de derde versnelling.

Cilinder heb ik er nog niet af door een dolgedraaide bout en ik heb niet zo'n opzetstukje voor de dremel.

Ik heb niet hard gereden vind ik zelf, 60/65km per uur in 5e versnelling, dat moet toch geen probleem zijn voor zo'n vrij nieuwe cilinder??

Maar het kan ook zijn dat hij toen heter werd en de zuiger tegen de 50kop aanbeukte.

Ik denk niet dat het een te kleine sproeier is want er zit een 125 Mikuni in, of was het nou 120? Ik krijg alzheimer

Naja, morgen haal ik die cilinder er af en post ik de schade.

Edit: Gelukkig krijg ik nog een uitgehoonde 70 Charmo van Bart schakel mothafuckin gek

Dit bericht is ge-edit door Kouwe Arie op 16-3-2003 17:47
 

Martijn 16-3-2003 19:04 Print reply
Posts: 10000
vaag man..lijkt warmloper..mss zijn je zuigerveren kapot

je weet pas meer als je cil eraf leg...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
barry 16-3-2003 19:05 Print reply

Posts: 7387
check je compressie, als die nog het zelfde is, is het misschien geen warmloper... maar wel raar
 
He?
Bart 16-3-2003 19:09 Print reply
Posts: 128
Ik heb precies 't zelfde gehad, kracht viel ineens helemaal weg en ook nog maar 20km/u rijden. Bleek m'n sproeier er uit getrild te zijn.
Dus ff vastdraaien en weer .

Maar kan idd ook geknapte zuigerveren zijn.
 
Martijn 16-3-2003 19:25 Print reply
Posts: 10000
hmm ik dacht gelezen te hebbe dat zn compressie ook minder was..maja..staat er niet..dus check dat ff idd...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Kouwe Arie 17-3-2003 10:59 Print reply
Posts: 2065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart

Ik heb precies 't zelfde gehad, kracht viel ineens helemaal weg en ook nog maar 20km/u rijden. Bleek m'n sproeier er uit getrild te zijn.
Dus ff vastdraaien en weer .



Ja dat dacht ik ook, want Nick had dat ook een keer had ik gelezen volgens mij.

Hij start wel gewoon zoals altijd, en compressie is niet minder. Maja ik ga zo ff naar de Praxis zo'n DING halen die ik er op kan doen en dat boutje eraf slijpen en dan ook nieuw tapeind erin.
 
pimp 17-3-2003 11:04 Print reply
Posts: 64
als je compressie niet minder is hoef je niet bang te zijn. Ik had een x dat mijn zuigerveer gebroken was en toen reed ie ook ERG klote.

maar sproeier er uit kan ook idd, had ik ook een x, en dan rijd ie ook klote, gewoon super lage toeren, en alleen maar sputteren, en slecht starten enzow.
 
Steve_ZHC 17-3-2003 20:24 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pimp

als je compressie niet minder is hoef je niet bang te zijn. Ik had een x dat mijn zuigerveer gebroken was en toen reed ie ook ERG klote.

maar sproeier er uit kan ook idd, had ik ook een x, en dan rijd ie ook klote, gewoon super lage toeren, en alleen maar sputteren, en slecht starten enzow.


Heej, dat klinkt me bekend in de oren...

Ik had ooit eens mijn 50 imi bijgeveild, bleef mijn zuigerveer hangen...
Dus toen 'ie een poosje vet klote reed (ik had hem ook vet opgehoogd tijdens het tunen, dus ik dacht dat dat het was) trok ik de troep eraf==> nog maar 1 zuigerveer en een hap uit de zuiger, heb ik aardig lange mee gereden

En later was (bij mijn 70 imi) bij mijn 18mm eens de gasnaaldclip losgeknald (was stukje ijzerdraad) en stikte het ding bij meer gas dan stationair
Dus met 15 km p/u naar huis...

Ik heb ook vaak genoeg gehad (3x) dat mijn membraamkleppen gescheurd waren

En toen het ding aan een gast uit Rotterdam (da's zo'n 250/300 km ver) verkocht, met een achterveer van MBX die constant doorbreekt (ophangpunt) ivm de hoek, een rotte 70cc (niet snel iig), en dat alles voor E 530,=
 
Racekarel 17-3-2003 20:53 Print reply
Posts: 32
Hoeveel km heb je dan gereden met die cilinder. Als ie nog niet helemaal ingelopen is moet je cker niet met een constante snelheid rijden en cker nie in ze 5 60km enzo word die cilinder veeel te zwaar belast
 
pimp 17-3-2003 20:56 Print reply
Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer

[...]


Heej, dat klinkt me bekend in de oren...

Ik had ooit eens mijn 50 imi bijgeveild, bleef mijn zuigerveer hangen...
Dus toen 'ie een poosje vet klote reed (ik had hem ook vet opgehoogd tijdens het tunen, dus ik dacht dat dat het was) trok ik de troep eraf==> nog maar 1 zuigerveer en een hap uit de zuiger, heb ik aardig lange mee gereden

En later was (bij mijn 70 imi) bij mijn 18mm eens de gasnaaldclip losgeknald (was stukje ijzerdraad) en stikte het ding bij meer gas dan stationair
Dus met 15 km p/u naar huis...

Ik heb ook vaak genoeg gehad (3x) dat mijn membraamkleppen gescheurd waren

En toen het ding aan een gast uit Rotterdam (da's zo'n 250/300 km ver) verkocht, met een achterveer van MBX die constant doorbreekt (ophangpunt) ivm de hoek, een rotte 70cc (niet snel iig), en dat alles voor E 530,=


jah mijn poort was ook te groot en niet rond genoeg

en ook stuk zuiger weg jah
En reed wel gewoon, maar 40 ofzow
 
Mr Pain 17-3-2003 21:03 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer
En toen het ding aan een gast uit Rotterdam (da's zo'n 250/300 km ver) verkocht, met een achterveer van MBX die constant doorbreekt (ophangpunt) ivm de hoek, een rotte 70cc (niet snel iig), en dat alles voor E 530,=


hoe verneuk ik iemand lol
 
Kouwe Arie 17-3-2003 22:20 Print reply
Posts: 2065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Racekarel

Hoeveel km heb je dan gereden met die cilinder. Als ie nog niet helemaal ingelopen is moet je cker niet met een constante snelheid rijden en cker nie in ze 5 60km enzo word die cilinder veeel te zwaar belast


Uhh het draait toch alleen maar om het toerental?

edit: 75 km ofzo

Dit bericht is ge-edit door Kouwe Arie op 17-3-2003 22:20
 
Steve_ZHC 18-3-2003 0:18 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

[...]


hoe verneuk ik iemand lol


Nee, dat zie je verkeerd.
Hij LIET zich vrijwillig door mij naaien

Ik vertel namelijk ook altijd alle gebreken, zo eerlijk ben ik wel, ik zou het ook niet tof vinden om zelf verneukt te worden...
 
Kouwe Arie 18-3-2003 15:12 Print reply
Posts: 2065
Nou mensen de sproeierhouder zat dus helemaal los, gelukkig geen warmloper of iets dergelijks
 
jeroen 18-3-2003 15:15 Print reply

Posts: 15066
whahaha t zijn vaak de simpele dingen he.

Iig wel beter zo..
 
Martijn 18-3-2003 15:42 Print reply
Posts: 10000
ja mazzeltje...

maar bij inrijden is de koeling/smering/toerental/belasting heel belangrijk..

snelheid niet ..maja..meer snelheid is meer belasting van je motor...dus indirect wel belanrijk...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 736 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved