Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #8025 - Warmloper of kopneuker?
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 731 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Kouwe Arie |
16-3-2003 17:44 |
Posts: 2065 |
Gisteren reed ik een stuk van 18km, toen stopte ik ff om te bellen, en toen startte ik 'm weer.
Ineens vet weinig kracht, om bang van te worden. Raar geluid, sorry ik kan het geluid niet natypen . Kon maximaal 25km/h halen in de derde versnelling.
Cilinder heb ik er nog niet af door een dolgedraaide bout en ik heb niet zo'n opzetstukje voor de dremel.
Ik heb niet hard gereden vind ik zelf, 60/65km per uur in 5e versnelling, dat moet toch geen probleem zijn voor zo'n vrij nieuwe cilinder??
Maar het kan ook zijn dat hij toen heter werd en de zuiger tegen de 50kop aanbeukte.
Ik denk niet dat het een te kleine sproeier is want er zit een 125 Mikuni in, of was het nou 120? Ik krijg alzheimer
Naja, morgen haal ik die cilinder er af en post ik de schade.
Edit: Gelukkig krijg ik nog een uitgehoonde 70 Charmo van Bart schakel mothafuckin gek
Dit bericht is ge-edit door Kouwe Arie op 16-3-2003 17:47
|
|
|
|
Martijn |
16-3-2003 19:04 |
Posts: 10000 |
vaag man..lijkt warmloper..mss zijn je zuigerveren kapot
je weet pas meer als je cil eraf leg...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
barry |
16-3-2003 19:05 |
Posts: 7387 |
check je compressie, als die nog het zelfde is, is het misschien geen warmloper... maar wel raar
|
|
He? |
|
Bart |
16-3-2003 19:09 |
Posts: 128 |
Ik heb precies 't zelfde gehad, kracht viel ineens helemaal weg en ook nog maar 20km/u rijden. Bleek m'n sproeier er uit getrild te zijn.
Dus ff vastdraaien en weer .
Maar kan idd ook geknapte zuigerveren zijn.
|
|
|
|
Martijn |
16-3-2003 19:25 |
Posts: 10000 |
hmm ik dacht gelezen te hebbe dat zn compressie ook minder was..maja..staat er niet..dus check dat ff idd...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Kouwe Arie |
17-3-2003 10:59 |
Posts: 2065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bart
Ik heb precies 't zelfde gehad, kracht viel ineens helemaal weg en ook nog maar 20km/u rijden. Bleek m'n sproeier er uit getrild te zijn.
Dus ff vastdraaien en weer .
Ja dat dacht ik ook, want Nick had dat ook een keer had ik gelezen volgens mij.
Hij start wel gewoon zoals altijd, en compressie is niet minder. Maja ik ga zo ff naar de Praxis zo'n DING halen die ik er op kan doen en dat boutje eraf slijpen en dan ook nieuw tapeind erin.
|
|
|
|
pimp |
17-3-2003 11:04 |
Posts: 64 |
als je compressie niet minder is hoef je niet bang te zijn. Ik had een x dat mijn zuigerveer gebroken was en toen reed ie ook ERG klote.
maar sproeier er uit kan ook idd, had ik ook een x, en dan rijd ie ook klote, gewoon super lage toeren, en alleen maar sputteren, en slecht starten enzow.
|
|
|
|
Steve_ZHC |
17-3-2003 20:24 |
Posts: 2716 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pimp
als je compressie niet minder is hoef je niet bang te zijn. Ik had een x dat mijn zuigerveer gebroken was en toen reed ie ook ERG klote.
maar sproeier er uit kan ook idd, had ik ook een x, en dan rijd ie ook klote, gewoon super lage toeren, en alleen maar sputteren, en slecht starten enzow.
Heej, dat klinkt me bekend in de oren...
Ik had ooit eens mijn 50 imi bijgeveild, bleef mijn zuigerveer hangen...
Dus toen 'ie een poosje vet klote reed (ik had hem ook vet opgehoogd tijdens het tunen, dus ik dacht dat dat het was) trok ik de troep eraf==> nog maar 1 zuigerveer en een hap uit de zuiger, heb ik aardig lange mee gereden
En later was (bij mijn 70 imi) bij mijn 18mm eens de gasnaaldclip losgeknald (was stukje ijzerdraad ) en stikte het ding bij meer gas dan stationair
Dus met 15 km p/u naar huis...
Ik heb ook vaak genoeg gehad (3x) dat mijn membraamkleppen gescheurd waren
En toen het ding aan een gast uit Rotterdam (da's zo'n 250/300 km ver) verkocht, met een achterveer van MBX die constant doorbreekt (ophangpunt) ivm de hoek, een rotte 70cc (niet snel iig), en dat alles voor E 530,=
|
|
|
|
Racekarel |
17-3-2003 20:53 |
Posts: 32 |
Hoeveel km heb je dan gereden met die cilinder. Als ie nog niet helemaal ingelopen is moet je cker niet met een constante snelheid rijden en cker nie in ze 5 60km enzo word die cilinder veeel te zwaar belast
|
|
|
|
pimp |
17-3-2003 20:56 |
|
Mr Pain |
17-3-2003 21:03 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer
En toen het ding aan een gast uit Rotterdam (da's zo'n 250/300 km ver) verkocht, met een achterveer van MBX die constant doorbreekt (ophangpunt) ivm de hoek, een rotte 70cc (niet snel iig), en dat alles voor E 530,=
hoe verneuk ik iemand lol
|
|
|
|
Kouwe Arie |
17-3-2003 22:20 |
Posts: 2065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Racekarel
Hoeveel km heb je dan gereden met die cilinder. Als ie nog niet helemaal ingelopen is moet je cker niet met een constante snelheid rijden en cker nie in ze 5 60km enzo word die cilinder veeel te zwaar belast
Uhh het draait toch alleen maar om het toerental?
edit: 75 km ofzo
Dit bericht is ge-edit door Kouwe Arie op 17-3-2003 22:20
|
|
|
|
Steve_ZHC |
18-3-2003 0:18 |
Posts: 2716 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Benjamin
[...]
hoe verneuk ik iemand lol
Nee, dat zie je verkeerd.
Hij LIET zich vrijwillig door mij naaien
Ik vertel namelijk ook altijd alle gebreken, zo eerlijk ben ik wel, ik zou het ook niet tof vinden om zelf verneukt te worden...
|
|
|
|
Kouwe Arie |
18-3-2003 15:12 |
Posts: 2065 |
Nou mensen de sproeierhouder zat dus helemaal los, gelukkig geen warmloper of iets dergelijks
|
|
|
|
jeroen |
18-3-2003 15:15 |
Posts: 15066 |
whahaha t zijn vaak de simpele dingen he.
Iig wel beter zo..
|
|
|
|
Martijn |
18-3-2003 15:42 |
Posts: 10000 |
ja mazzeltje...
maar bij inrijden is de koeling/smering/toerental/belasting heel belangrijk..
snelheid niet ..maja..meer snelheid is meer belasting van je motor...dus indirect wel belanrijk...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Dit topic is 731 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|