Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2 aparte manieren van opvoeren?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 930 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8002 - 2 aparte manieren van opvoeren?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 15-3-2003 16:08 Print topicpost
Posts: 1755
Ik was dus bij een vriend van me en zat een beetje met hem en z'n pa te praten over brommers. Nou ja die pa pakt een cilinder van een scooter dr bij en beginnen we daar een beetje over te praten en toen zei hij dat als je de wand tussen de spoelpoorten aan de onderkant van de cilinder smaller maakt en de rand scherper, dat je brommer dan harder zou lopen.

En hij zei ook dat een brommer met een speciaal soort membraan veel harder zou lopen, ik weet niet of ie staal -> carbon membraanklepjes bedoelde, dat was ik vergeten te vragen.

Maar wat is hier dus ongeveer van waar? Zijn er membranen waarmee je brommer zo veel harder gaat lopen en heeft dat geklooi aan de spoelpoorten zoveel invloed op de snelheid? Over dat laatste heb ik nog het meeste na zitten te denken en ik kwam er eigelijk op dat aan de onderkant nie zoveel kwaad kan, aangezien daar de hoek waarin de poort staat niet zo van belang is. Dacht ik tenminste . Maar of het zoveel vermogen oplevert .

Dit bericht is ge-edit door huh op 15-3-2003 16:08
 

wipe-out 15-3-2003 17:01 Print reply

Posts: 7672
dat je het spijltje onderaan je spoelgangen scherp maakt heeft meer met "tuning" te maken dan gewoon opvoeren. gewoon om je cilinder mooi af te werken, alles mooi smooth maken

kijk anders een op http://www.macdizzy.com

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 15-3-2003 17:02
 
ardan 15-3-2003 17:41 Print reply
Posts: 595
ja,als alles scherp en gepolijst is,dan heb je idd meer winst.maar das dus echt al finetuning.

als alles scherp is,dan heeft je mengsel minder wrijving,ondergaat minder turbulentie en toestanden.maar zorg eerst maar dat een goede cilinder,carb afstelling etc hebt.daar verlies je je kracht mee.


 
have a blast,go fast
Blorn 15-3-2003 18:46 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ardan

ja,als alles scherp en gepolijst is,dan heb je idd meer winst.maar das dus echt al finetuning.

als alles scherp is,dan heeft je mengsel minder wrijving,ondergaat minder turbulentie en toestanden.maar zorg eerst maar dat een goede cilinder,carb afstelling etc hebt.daar verlies je je kracht mee.


als jij je spoelkanalen polijst is het alleen maar nadelig hoor (is al de 100.000e keer dat ik het zeg, ga eens lezen op st.net bijv.)
 
Martijn 15-3-2003 20:03 Print reply
Posts: 10000
je ken et wel zeggen..maar kom es met bewijzen...iedereen spreekt elkaar tegen bij dit soort dingen...glad is beter voor betere spoeling....ruw is beter vanwege wervelingen...blablabla..maar niemand kan het ff concretereren ....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
marcel 15-3-2003 20:24 Print reply

Posts: 1533
zo moeilijk is dit toch niet om te begrijpen?
te ruw is niet goed omdat het mengsel veel weerstand ondervind in de spoelkanalen. Te glad is niet goed omdat het mengsel dan niet goed mengt en je verbranding dus minder is. maar ??n ding weet ik wel zeker, echt polijsten heeft geen zin. al werk je alles een beetje mooi af dan kom je al ver genoeg. zoek het liever in je timingen.
 
huh 16-3-2003 18:14 Print reply
Posts: 1755
Maar ik bedoel, verneuk je je cilinder niet als je daar bij de spoelpoorten gaat vijlen? Het heeft toch zeker invloed op de gasstromingen en dergelijke als je de onderkant van de spoelpoorten breder gaat maken? Waarom zou je brommer/motor er sneller van gaan lopen als die rand daar wat scherper en de poort breder is?

Explain het please .
 
DaveTSX-banned 16-3-2003 18:25 Print reply
Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Maar ik bedoel, verneuk je je cilinder niet als je daar bij de spoelpoorten gaat vijlen? Het heeft toch zeker invloed op de gasstromingen en dergelijke als je de onderkant van de spoelpoorten breder gaat maken? Waarom zou je brommer/motor er sneller van gaan lopen als die rand daar wat scherper en de poort breder is?

Explain het please .


als die rand smaller is en spits toe loopt "botst" je mengsel niet zo snel tegen die rand op, dus minder weerstand en turbulentie van het mengsel.
 
wipe-out 16-3-2003 18:36 Print reply

Posts: 7672
alles is dan mooi vloeiend, alles loopt vloeiend over op elkaar.
 

Dit topic is 682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved