Ik was dus bij een vriend van me en zat een beetje met hem en z'n pa te praten over brommers. Nou ja die pa pakt een cilinder van een scooter dr bij en beginnen we daar een beetje over te praten en toen zei hij dat als je de wand tussen de spoelpoorten aan de onderkant van de cilinder smaller maakt en de rand scherper, dat je brommer dan harder zou lopen.
En hij zei ook dat een brommer met een speciaal soort membraan veel harder zou lopen, ik weet niet of ie staal -> carbon membraanklepjes bedoelde, dat was ik vergeten te vragen.
Maar wat is hier dus ongeveer van waar? Zijn er membranen waarmee je brommer zo veel harder gaat lopen en heeft dat geklooi aan de spoelpoorten zoveel invloed op de snelheid? Over dat laatste heb ik nog het meeste na zitten te denken en ik kwam er eigelijk op dat aan de onderkant nie zoveel kwaad kan, aangezien daar de hoek waarin de poort staat niet zo van belang is. Dacht ik tenminste ![](img/post/s/wink.gif) . Maar of het zoveel vermogen oplevert ![](img/post/s/v.gif) .
Dit bericht is ge-edit door huh op 15-3-2003 16:08
|