Jappen bakken zoals jij ze noemt zijn standaard vaak niet extreem snel.
Het voordeel van Japanse auto's is gewoon dat ze, naar mijn mening, gewoon veel beter gefabriceerd worden dan Europese auto's ewn dan metname motorisch.
Zo heb je vele meer marge om ze nog sneller te laten rijden.
Ik bedoel een Honda Civic v-tec 1.6 met 160 pk betekend 100 pk per liter zonder turbo, met turbo kan je er met relatief weinig aanpassingen tegen de 300 pk uit persen... Tja van de Europese merken zijn er niet zoveel die het standaard vermogen van 100 pk/liter kunnen evenaren... Ja de peperdure BMW M3, nadat ze bij BMW het v-tec systeem van Honda hebben afgekeken. Of neem dan de Honda S2000 met 241 pk uit een 2.0 liter zonder turbo, betekend ruim 120 pk per liter zonder turbo!!! En dat voor een normale produktie auto met het onderhoudsinterval en de garage kosten van een Civic... Er is niet 1 merk in de hele wereld die dat met een produktie auto zonder turbo haalt... Ferrari's en Lambo's zijn gewoon scheit hokken vergeleken daarbij.
En dan te bedenken dat een ditributieriem vervangen van een Ferrari een maandsalaris kost van de beter bedeelde Nederlander.
En verder halen ook veel merken dat vermogen nog niet eens met turbo.
Probleem is dat het als Japanse auto fabrikant niet toegestaan is om auto's te produceren met meer dan 280 pk.
Zo heeft een Mitsubishi Lancer, Honda NSX, Mitsubishi GTO, Nissan Skyline, Toyota Supra, Nissan 300ZX, Mazda RX-7 enz allemaal 280 pk.
Daarom zal zo'n standaard auto nooit een Ferrari of Lambo kunnen beaten.
Maar zodra je weet wat je ermee kan doen en hoe je ze kan aanpassen, kan je er bijna onbegrensd veel vermogen uithalen, zoals 1000 + pk's...
Ferrari's die willen sporten???
Piece of cake......
Dit bericht is ge-edit door MBX OWNER op 19-3-2003 14:57
|