ik zat laatst eens bij mijn oom en die is dus fotograaf.
hij zat me zo dingen uit te leggen over sluitertijd enzo en toen zag ik een diafragma ( geloof dat et zo heet ) zon dinkie die zegmaar de opening van licht in je camera groter of kleiner kan maken ( bij oudere cams vooral)
nou zat ik dus te denken , STEL je hebt een wat oudere uitlaat waar je et op kan maken dan zou je dus zon diafragma moeten pakken ( uit cam slopen ) die in je uitlaat maken door hem dus in 2 te snijden dat ding te plaatsen en dan weer dicht te maken en dan een kleine gleuv maken waardoor je dus je diafragma begrenzer zou kunnen regelen heel wijd open of heel smal ( dus zachter )
is dit een id of zeggen de desbetreffende experts dat hier niets mee te berijken valt?????
heb ik ook al zo vaak bedacht..maar is uit een spiegel reflex camera..heb er hier ook nog een liggen.m.aar was het niet zo dat de doorgan te klein was? dan ? ook onbegrensd zegmaar?
iig bestaat dat diafragma uit strookjes dun metaal..vraag me af of het de druk kan hebben...en je moet het bedieningsmechanisme ook gebruiken...
opzich zou het wel handig zijn...maar mss beter in inlaat doen ofzo...heb ik ook es gedaan met smoorklep (flippo) maar nooit getest...
denk dat et bij de inlaat niet echt werkt, gaat behoorlijk stotteren lijkt me zo, , mischien als je het achter je carb zet? (tussen carb en cil/spruitstuk)
dave tsx en ik hebben het id gehad om meen flippo of stukje metaal op maat te snijden dat het in een tsx cil past en dan een gat van 10mm erin maken en dan meet een staafje uit het oliebuisje open en dicht draaien maar als je het op inlaat zet verzuipt je brommer te snel denk ik lijkt me dus beter op uitlaat maar op uitlaat KAN die er harder door gaan omdat je meer tegendruk krijgt maar voor de rest wel een mooi plan geef me maar ideen ik test het wel
ik denk dat je met een en het zelfde probleem blijft zitten. je afstelling!
het is niet zo moeilijk om een klep ergens in de inlaat te maken of in de uitlaat, je zit meer met het probleem dat de sproeier de zelfde maat blijft en hij dus altijd zal verzuipen.
bij een licht opgevoerde brommer merk je het mischien niet zo maar bij een wat zwaarder wel(80 a 90 echte km/h)het resultaat is dat de brommer na een tijdje uitvalt en dus valt het op.
(dat verzuipen is natuurlijk alleen van toepassing waneer bij het opvoeren ook de sproeier maat groter is geworden)
je zou eerder een oplossing moeten bedenken waarmee je je afstelling kunt veranderen
Dit bericht is ge-edit door cagiva op 14-3-2003 16:06
dave tsx en ik hebben het id gehad om meen flippo of stukje metaal op maat te snijden dat het in een tsx cil past en dan een gat van 10mm erin maken en dan meet een staafje uit het oliebuisje open en dicht draaien maar als je het op inlaat zet verzuipt je brommer te snel denk ik lijkt me dus beter op uitlaat maar op uitlaat KAN die er harder door gaan omdat je meer tegendruk krijgt maar voor de rest wel een mooi plan geef me maar ideen ik test het wel
?hhehe zo heb ik het dus gemaakt..zelfs fotos van...flippo van idd 10mm ofzo..aan een paperclippie en door dat buisje..maja..dat houdt ook vast wel ietsjes in als je em in onbegrensd hebt staan..
?hhehe zo heb ik het dus gemaakt..zelfs fotos van...flippo van idd 10mm ofzo..aan een paperclippie en door dat buisje..maja..dat houdt ook vast wel ietsjes in als je em in onbegrensd hebt staan..
en chris...stottert jouw tsx met minder gas?
Met minder lucht wel. En ik denk dat hij dacht dat jij bedoelde dat de begrenzer voor de carburateur kwam, tussen luchtfilter en carb dus in plaats van tussen cilinder en carb.
heb ik ook al zo vaak bedacht..maar is uit een spiegel reflex camera..heb er hier ook nog een liggen.m.aar was het niet zo dat de doorgan te klein was? dan ? ook onbegrensd zegmaar?
iig bestaat dat diafragma uit strookjes dun metaal..vraag me af of het de druk kan hebben...en je moet het bedieningsmechanisme ook gebruiken...
opzich zou het wel handig zijn...maar mss beter in inlaat doen ofzo...heb ik ook es gedaan met smoorklep (flippo) maar nooit getest...
posted by jeroen mtx
Das dus martijn zn id...
EEUUHHMMMM als jij et dan al zo vaak bedacht heb en al die shit waarom kom je er dan niet eens mee!!!!!!!
zo ken ik er ook nog wel een paar van ohw goh hij verzind dat als je een 70cc hebt en em dichtsmeert hij niet meer loopt
dan ga ik lekker zeggen van ohw goh dat heb ik al verzonnen.
DIAFRAGMA ZIT JUIST NIET IN SPIEGEL REFLEX!!!!!!!!!