Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoe weet ik of koppelingsplate verslete zijn?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 863 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7952 - Hoe weet ik of koppelingsplate vers...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1075 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vinnie 12-3-2003 18:50 Print topicpost

Posts: 3505
Waaraan kan ik zien/merken dat me koppelingsplaten versleten zijn?
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon

Rudy 12-3-2003 20:02 Print reply

Posts: 3471
Dat het toerental tijdens accelereren stijgt terwijl je niet veel harder gaat
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Nick - Administrator 12-3-2003 20:56 Print reply

Posts: 4967
Of zoals de brommerboer een keer tegen een klant zei terwijl ik stond te luisteren:
Trap je achterrem kijkhard in, zet hem in ze 1, geef volgast, laat koppeling opkomen en als ie dan niet afslaat zijn ze versleten.

Overigens zeg IK niet dat dit de goede manier is Ik zeg alleen maar wat de brommerboer zei.
 
vinnie 12-3-2003 21:19 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nick

Of zoals de brommerboer een keer tegen een klant zei terwijl ik stond te luisteren:
Trap je achterrem kijkhard in, zet hem in ze 1, geef volgast, laat koppeling opkomen en als ie dan niet afslaat zijn ze versleten.

Overigens zeg IK niet dat dit de goede manier is Ik zeg alleen maar wat de brommerboer zei.

In het nederlands zei die boer dus, laat em uitvallen.... (dan zijn ze niet verslete, dat ik me brommer net had, gebeurde dat vaak genoeg , maar nu
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
ironbird 12-2-2005 19:39 Print reply

Posts: 1096
Ik haal hier even een oud topic boven. maar ik heb ongeveer dezelfde vraag.

Dus, hoe weet ik zeker dat mijn koppelingsplaten versleten zijn?

Mijn mtx gaat namelijk soms hoog in toeren alsik van zijn 6 terugschakel om te wachten om af te draaien ofzo.

En hij zakt pas weer in toeren als ik de stationairschroef een beetje uitdraai, of mijn koppeling loslaat (terwijl hij in versnelling staat)

maat alsik mijn brommer gewoon ingang trap dan heeft hij geen hoge toeren, dus het lijkt mij niet aan de stationair stelschroef te liggen.
 
Kampersjaak 12-2-2005 19:40 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

Dat het toerental tijdens accelereren stijgt terwijl je niet veel harder gaat

dus slipt die dan,

hieraan kun je dat zien ha
 
oderint dum metuant
ironbird 12-2-2005 19:42 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

[...]

dus slipt die dan,

hieraan kun je dat zien ha


maar mijn toeren gaan hoger, zonder dat ik gas geef (met gas dicht dus)
 
Kampersjaak 12-2-2005 19:42 Print reply

Posts: 12285
valse lucht of stationair ff indraaien
 
oderint dum metuant
ironbird 12-2-2005 19:44 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

valse lucht of stationair ff indraaien


je bedoelt uitdraaien? nee, dan valt hij stil op stationair...

en alle pakkingen+ bouragen zijn splinterneiuw
 
rayne_gpr 12-2-2005 20:25 Print reply
Posts: 56
ik heb dit probleem ook
soms gwn als ik hem start
hij draait dan soms op 1.5 ? 2k
en dan schiet hij naar 3k zonder dat ik aan mn gas kom
(betreft een senda r)
ook dat als ik in mn 1 zit, heeft hij een vrij hoog toerental wnr ik stilsta, en als ik hem dan ff een metertje verder rij zonder veel gas te geven gaat ie in een lager toerental gaan staan
 
derbi gpr all the way...
wiebutt 12-2-2005 20:25 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

Dat het toerental tijdens accelereren stijgt terwijl je niet veel harder gaat


Kan ook betekene datj e moet schakele

 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
wiebutt 12-2-2005 20:26 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rayne_gpr

ik heb dit probleem ook
soms gwn als ik hem start
hij draait dan soms op 1.5 ? 2k
en dan schiet hij naar 3k zonder dat ik aan mn gas kom
(betreft een senda r)
ook dat als ik in mn 1 zit, heeft hij een vrij hoog toerental wnr ik stilsta, en als ik hem dan ff een metertje verder rij zonder veel gas te geven gaat ie in een lager toerental gaan staan


Valse air
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Tuftuf 12-2-2005 20:37 Print reply
Posts: 50
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vinnie

Waaraan kan ik zien/merken dat me koppelingsplaten versleten zijn?


Zowel met versnellers als met automaten reed ik volgas en trok de remmen aan. Als het toerental zakte, maakte ik geen zorgen om de koppelingsplaten. Zakte het toerental niet, dan was het nodig om die platen te controleren.

Deze methode heb ik toegepast met een Honda SS50Z, Yamaha FS1, Suzuki GT50, maar ook met automaten zoals de Peugeot 103, 104, Vespa Ciao en Vespa Boxer. Ook met de Honda C50 semiautomaat heb ik deze methode gehanteerd.
 

Dit topic is 1075 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved