Rudy |
12-3-2003 20:02 |
Posts: 3471 |
Dat het toerental tijdens accelereren stijgt terwijl je niet veel harder gaat
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Nick - Administrator |
12-3-2003 20:56 |
Posts: 4967 |
Of zoals de brommerboer een keer tegen een klant zei terwijl ik stond te luisteren:
Trap je achterrem kijkhard in, zet hem in ze 1, geef volgast, laat koppeling opkomen en als ie dan niet afslaat zijn ze versleten.
Overigens zeg IK niet dat dit de goede manier is Ik zeg alleen maar wat de brommerboer zei.
|
|
|
|
vinnie |
12-3-2003 21:19 |
|
ironbird |
12-2-2005 19:39 |
Posts: 1096 |
Ik haal hier even een oud topic boven. maar ik heb ongeveer dezelfde vraag.
Dus, hoe weet ik zeker dat mijn koppelingsplaten versleten zijn?
Mijn mtx gaat namelijk soms hoog in toeren alsik van zijn 6 terugschakel om te wachten om af te draaien ofzo.
En hij zakt pas weer in toeren als ik de stationairschroef een beetje uitdraai, of mijn koppeling loslaat (terwijl hij in versnelling staat)
maat alsik mijn brommer gewoon ingang trap dan heeft hij geen hoge toeren, dus het lijkt mij niet aan de stationair stelschroef te liggen.
|
|
|
|
Kampersjaak |
12-2-2005 19:40 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rudy
Dat het toerental tijdens accelereren stijgt terwijl je niet veel harder gaat
dus slipt die dan,
hieraan kun je dat zien ha
|
|
oderint dum metuant |
|
ironbird |
12-2-2005 19:42 |
Posts: 1096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]
dus slipt die dan,
hieraan kun je dat zien ha
maar mijn toeren gaan hoger, zonder dat ik gas geef (met gas dicht dus)
|
|
|
|
Kampersjaak |
12-2-2005 19:42 |
Posts: 12285 |
valse lucht of stationair ff indraaien
|
|
oderint dum metuant |
|
ironbird |
12-2-2005 19:44 |
Posts: 1096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
valse lucht of stationair ff indraaien
je bedoelt uitdraaien? nee, dan valt hij stil op stationair...
en alle pakkingen+ bouragen zijn splinterneiuw
|
|
|
|
rayne_gpr |
12-2-2005 20:25 |
Posts: 56 |
ik heb dit probleem ook
soms gwn als ik hem start
hij draait dan soms op 1.5 ? 2k
en dan schiet hij naar 3k zonder dat ik aan mn gas kom
(betreft een senda r)
ook dat als ik in mn 1 zit, heeft hij een vrij hoog toerental wnr ik stilsta, en als ik hem dan ff een metertje verder rij zonder veel gas te geven gaat ie in een lager toerental gaan staan
|
|
derbi gpr all the way... |
|
wiebutt |
12-2-2005 20:25 |
Posts: 6264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rudy
Dat het toerental tijdens accelereren stijgt terwijl je niet veel harder gaat
Kan ook betekene datj e moet schakele
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
wiebutt |
12-2-2005 20:26 |
Posts: 6264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rayne_gpr
ik heb dit probleem ook
soms gwn als ik hem start
hij draait dan soms op 1.5 ? 2k
en dan schiet hij naar 3k zonder dat ik aan mn gas kom
(betreft een senda r)
ook dat als ik in mn 1 zit, heeft hij een vrij hoog toerental wnr ik stilsta, en als ik hem dan ff een metertje verder rij zonder veel gas te geven gaat ie in een lager toerental gaan staan
Valse air
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Tuftuf |
12-2-2005 20:37 |
Posts: 50 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vinnie
Waaraan kan ik zien/merken dat me koppelingsplaten versleten zijn?
Zowel met versnellers als met automaten reed ik volgas en trok de remmen aan. Als het toerental zakte, maakte ik geen zorgen om de koppelingsplaten. Zakte het toerental niet, dan was het nodig om die platen te controleren.
Deze methode heb ik toegepast met een Honda SS50Z, Yamaha FS1, Suzuki GT50, maar ook met automaten zoals de Peugeot 103, 104, Vespa Ciao en Vespa Boxer. Ook met de Honda C50 semiautomaat heb ik deze methode gehanteerd.
|
|
|
|