Martijn |
12-3-2003 23:28 |
Posts: 10000 |
betekent: ontsteking niet goed...btw... hij heeft gister wel 2 omwentelingen gelopen achteruit...en als ie achteruit loopt kan ie niet vooruit lopen, want dan zou ie moeten ontsteking OP bdp...en dan zal ie nooit goed lopen...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Siepie Wokkel |
12-3-2003 23:30 |
Posts: 3888 |
duh... ik lul ook maar wat... hoop niet dat die nsr van me achteruit gaat rijden als ik later binnenrotor erop flikker
|
|
-=[Feel the power of Derbi]=- |
|
Hans F |
12-3-2003 23:31 |
Posts: 4326 |
Martijn: ontsteking is ALTIJD v??r het bovenste dode punt.. Anders loopt het echt niet lekker
|
|
|
|
Martijn |
12-3-2003 23:32 |
Posts: 10000 |
kont..dat zeg ik toch..ik ontkracht die bullcrap van siep..
siep zegt dat ie met terugslag ook vooruit kan draaien...maar dan zou ie dus op bdp meoten vonken en dat mag niet..
hans..jij ben slim...help es man..
als ie wel achteruit wil als ik gewooon kick..dan staat ie toch veel te vroeg?? want vorige keer was het zo dat ie aansloeg bij de terugslag van de compressie...maar nu gaat ie al terug bij het kicken...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Hans F |
12-3-2003 23:38 |
Posts: 4326 |
Dan zou hij dus veel te vroeg staan. Het zou kunnen. Maar dan krijg waarschijnlijk ook een gaatje in je zuiger.
|
|
|
|
Martijn |
12-3-2003 23:44 |
Posts: 10000 |
nu al?? als ie af en toe wat terugslaat??? ...crapper..
maja..dan weet ik ong. dat ik em later moest zetten...en dat heb ik gedaan..maar toen deed ie niet meer terugslaan...deed eigenlijk nix meer toen.. mmss wat te ver gedraaid maja..
en hans..wat denk jij..als ik kick en je ziet allemaal naar buiten geslingerde druppels olie op je rotor...dan stroomt er dus olie langs de krukas en in mn keerring lek?? ..khoop van niet...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Nick - Administrator |
12-3-2003 23:46 |
Posts: 4967 |
Huh? Keerring lek? Nu al?
Je hebt dat blok toch net gereviseerd?
Weet je zeker dat het niet oude olie is die nog op die rotor/krukas zat wat nu eraf wordt geslingerd (door de mpz kracht)?
|
|
|
|
Neonlampje |
13-3-2003 1:28 |
Posts: 14825 |
over die led-lichten..
ik zou gewoon alles aansluiten, 2 voorschakelweerstanden gebruiken, en wanneer je remt 1 van deze weerstanden kortsluiten.. gaan ze veel feller branden...
mayb is dat een id!
|
|
|
|
barry |
13-3-2003 8:00 |
Posts: 7387 |
cool dan had mijn 70malossi ook wel power , had aardig wat compressie en als je hem met de hand naar benenden duwt de kickstarter heb je af en toe een vette terugslag. doet overgens wel zeer in je pols man...
maar das allemaal verleden tijd
|
|
He? |
|
DaveTSX |
13-3-2003 10:52 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
nu al?? als ie af en toe wat terugslaat??? ...crapper..
maja..dan weet ik ong. dat ik em later moest zetten...en dat heb ik gedaan..maar toen deed ie niet meer terugslaan...deed eigenlijk nix meer toen.. mmss wat te ver gedraaid maja..
en hans..wat denk jij..als ik kick en je ziet allemaal naar buiten geslingerde druppels olie op je rotor...dan stroomt er dus olie langs de krukas en in mn keerring lek?? ..khoop van niet...
je krijgt echt geen gat van een paar trugslagen hoor, dat is als je bougie begint te gloeien na heel stuk rijden
tenminste zo had ik dat...
maar nu heb ik andere bougie en ontsteking IETS later en dit rijd perfect maar ik ga hem denk ik nog IETS later zette, echt maar 1mm ofzow want staat nog best vroeg.
Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 13-3-2003 10:53
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Joost |
13-3-2003 12:17 |
Posts: 1108 |
[mod-mode]
Laat als eerst even afspreken dat we het in dit topic alleen over de ontsteking gaan hebben en niet over de led bar. Als je daar over wil lopen open je maar een ander topic. Twee topics door elkaar werkt niet!
[/mod-mode]
Ik vind dit eigenlijk ook wel een heel interesant onderwerp omdat ik zelf ook nog zo'n rm rotor heb liggen.
Maar goed, hij loopt dus achter uit? Dat zou betekenen dat hij te vroeg staat. In de grond plaat dus links-om draaien. Rechts-om is juist vervroegen. De magneet komt dan eerder langs de spoel!
Ik denk dat het het makkelijkst is om op bv het noppen-forum aan iemand te vragen hoe de RM ontsteking standaard op een rm zit. Dan heb je igg een uitgangs posistie. Waarschijnlijk zat je wel in de buurt van het juiste punt. Je brommer ontstekt namenlijk niet zomaar, daar is wel wat aan compressie voor nodig. Ik denk dat je dus wel in goede hoek zat.
Je moet igg op een of andere manier de relatie tussen grond plaat en ontstekings tijdstip vinden. Anders kun je hem nooit goed afstellen.
Trouwens als je slim bent trap je hem niet aan maar loop je hem aan (evt met z'n twee, eentje der op en eentje duwen). Dat werkt veel beter dan met kick-starter. Vooral als de boel niet leker afgesteld staat (kun je een beetje kutten met het gas). Maar zorg er eerst wel voor dat je de ontsteking in ergens in goede richting hebt staan. Anders kunnen er wel es rare dingen gebeuren ben ik bang...
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
Martijn |
13-3-2003 13:23 |
Posts: 10000 |
ok..joost..ik kan niet aanduwen..kheb geen voor as..bel vanavond die gast ff want ik wacht er al 3 wk op..ding moet special made worre weet jewel..
marcel had me fotos gegeven hoe de rotor zit in BDP op een RM250..maja..dave zegt dat je weer verschillende rotors hebt enzo ...
kheb helemaal spierpijn van het kicken :(...maar iig..idd nick..het is een neie keerring..en onder in het carter (naja..bij de ontsteking) zie ik ook nix..het loopt echt langs de vliegwielmoer...als het ware..zou mss kunnen zijn omdat ie lekker in de olie lag op mn kamer..maar weet niet zeker...
en lude over de ledbar..met die weerstanden heb ik ook al gehoord..maar dat doet er niet toe..hij doet het nu goed..alleen schijnen ze niet door mn reflector heen... ...dus moet ik wat op verzinnen..
iig wat joost zei: laten we het maar over de ignition blijven hebbne.
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
DaveTSX |
13-3-2003 13:30 |
Posts: 2033 |
jep er zijn idd verschillende rotors en die verschillen nogal heel veel van elkaar qua spiebaan. Ik had een rotor van een RM125, en zo de spoelen neer gezet dat ik zelfs nog spietje kon gebruiken dus die precies goed stonden. En toen had ik andere rotor, die van michiel, en ik zet hem er op. Vonkte perfect, reed niet. Dus moest aan tijdstip liggen. Je kon rennen wat je wou, NIX, niet eens een plof. Toen maar steeds kleine stukjes draaien, ineens HIIIING BAM BAM BAM HIIIING, dus hij deed het al, maar te laat. Toen iets vroeger gezet, en loopt perfect
Tis ff een kwestie van proberen, en dan loopt het wel na een tijdje hoor
ff uurtje werk ofzow om hem te laten lopen.
Maar ik maak zo wel ff een foto van hoe de timing bij mij zit, en zet ik wel ff een streepje op de foto hoe de timing van de andere rotor zit. Ik weet niet of er meer rotors zijn, hoop het niet
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
13-3-2003 13:35 |
Posts: 5996 |
weet iemand of de "curve" veel verschil heeft van een 250cc of een 125cc?? (bijvoorbeeld)
|
|
ik haat mensen |
|
Martijn |
13-3-2003 13:38 |
Posts: 10000 |
ik denk dat het veel zal schelen als ik em aan kan rennen..dan start ie altijd wat makkelijker..en ik kick niet mn blok naar de tering....dus ik ga nu ff bellen...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|