Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - brommer...w??r achteruit gvd!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 910 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7946 - brommer...w??r achteruit gvd!!!
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 3243 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 12-3-2003 15:04 Print topicpost
Posts: 10000
nou..gister dacht ik..kom ik ga es mn tank en mn ontsteking erop zetten..kijk of ik de rotor alvast kan afstellen..dus ik carb alles erop..cdi enzo..

willekeurig gezet, de spoelen..dus ik wil em kicken..beurt nix....beetje versteld...weer kicken....bamn.....vette terugslag...ik zo..nee.e...gvd niet weer...

nou..dat ding wil dus gewoon weer de verkeerde kant op draaien ....

antwoord is dan natuurlijk: zet je ontsteking goed ..maja..hoe moet ie staan dan????? ik heb keuze uit 360 graden...

en ik weet niet of ie nu eerder of later moet...maar ik denk later..aangezien hij volges mij ontsteekt heel erg voor BDP...kweet niet of dat kan ivm openstaan uitlaatpoort maja..

als ik dus kick, en terwijl ik nog met mn voet naar beneden gaat knalt de kickstart keihard omhoog (hoop dat mn carter niet scheurt net als vorig keer ), dat betekent dus dat ie ontbrand terwijl de motor wel goed draait, alleen hij duwt de zuiger weer terug ipv verder...

wat denken jullie..later zetten?? ik heb geen zin dat strax de bende weer kapot is..

als ie de andere kant op draait is het ontstekingstijdstip vlgs mij bij die binnenrotor 180 graden later/vroeger...doet er niet toe..iig weet ik dus nog niet zeker of ie nou aanslaat als ie terugschiet door compressie..of dat ie gewoon teruggeduwd wordt??

iemand suggesties?? weet dat ik geowon moet proberen dus wie dat zegt is stom..

bouw trouwens ook ledbar ..sigarenksitje van 5.10.2 cm ofzo...5 rijen van 6 ledjes, afgewisseld (rem-normaal-rem-normaal-rem) dus dat flept wel..alleen kheb nou dus elke rij in serie, dat je dus 5 rijen in serie hebt...12V...maar ik zag net dat ze bijna doorbrandden (Dacht ik) toen ik er 12V op zette....ledjes zijn toch 2V ofzo? dus met 6 ledjes serieel geschakeld zou et toch gewoon moeten kunnen???
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Daan -> TSX 12-3-2003 15:23 Print reply
Posts: 472
LEDjes zijn 1,6, of 1,4 V. Met die ontsteking weet ik ook niet precies wat je moet doen...
 
WiZZ [wesley] 12-3-2003 15:28 Print reply

Posts: 4831
onsteking: tussen 9 en 10 uur op de klok zeten als het goed is staat hij nu tussen 3 uur en 6 uur
ik heb het ook gehad
maak effe foto hoe hij nu staat en dan bewerk ik hem wel dan kan je zelf kijken
 
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk!
Zoetahmeerdah [Marcel] 12-3-2003 15:28 Print reply

Posts: 5996
vroeger zetten..dus tegen de draairichting van je vliegwiel in.
 
ik haat mensen
Martijn 12-3-2003 15:58 Print reply
Posts: 10000
ik denk juist niet vroeger..want nu vonkt ie iig niet NA bdp...want dan zou ie verder draaien...hij ontsteekt nu gewoon zo vroeg dat de zuiger terugwordt geduwd voor bdp...

en die ledjes...hmmmtjah..dan zet ik er een weerstand tusse ndenk ik..hijs iig af......

[img]http://brommerforum.reinderink.nl/foto/upload-script/binnen2.jpg [/img]

hier zit ie nog op de RM...op de rotor zie je de sleuf van de spie, staat bij mij op bdp, de spie zit dus op bdp bij mij...als je begrijpt wta ik bedoel..

iig zit ie hier nog op RM125...en hij staat nu NIET GOED...dus niet zeggen..zet em gewoon het zelfde..want hij zit niet zoals hij moet hierzo.

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 12-3-2003 16:01
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
mikey 12-3-2003 16:02 Print reply
Posts: 2392
5mm rooie ledjes hebben btw een werkspanning van 1,9 volt en 5mA

dus voorschakelweerstand
RV=(Uv-Uled)/Aled
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Pingu 12-3-2003 19:51 Print reply
Posts: 1842
moet em wel vroeger zetten he.. veel vroeger ontsteekt nu nl. na bdp. Mijn binnenrotor hebben we ook veel aan moeten klooien voordie liep, mjah dan heb je ook wat succes en gewoon in allerlei standen te zetten, opeens gatie dan lopen
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Martijn 12-3-2003 20:19 Print reply
Posts: 10000
hoe kom jij erbij dat ie NA BDP onsteekt??? ...denk na wat er dan gebeurt...de zuiger passeert BDP, het mengsel ontbrand (waarschijnlijk) en dan draait opeens alles om, de ontbranding zuigt de zuiger terug naar bdp en duwt em snel de andere kant op...

yeah right

ik blijf er nog steeds bij dat ie gewoon te vroeg ontsteekt zodat ie de kracht op de zuiger neerplant wanneer de zuiger BDP nog niet is gepasseerd...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Michiel RS- 12-3-2003 20:19 Print reply
Posts: 2803
Hee martijn als je blok nu weer reversed loopt dan staat hij inderdaad veels te vroeg, had ik ook ,brak bijna me pols toen ik met me hand de kickstarter naar beneden wou fleppe.

Je moet de grondplaat dus een paar cm linksom draaien. (gewoon op het gevoel ofzo )
 
Martijn 12-3-2003 20:26 Print reply
Posts: 10000
eh..ist nou klok mee of tegen?

ow verlaten...ja das met klok mee..heheh ...zal et strax mss proberen..ben nu met mn ledlicht bezig ...word mooiiiiii
12 ledjes normaal, + 18 remlicht.


Dit bericht is ge-edit door Martijn op 12-3-2003 20:27

tekening van ledlicht...hieroverheen komt nog een reflector (zelfde als eerst, mensen van NH meeting weten mss hoe die eruit zag.)



Dit bericht is ge-edit door Martijn op 12-3-2003 20:53
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Nick - Administrator 12-3-2003 20:53 Print reply

Posts: 4967
Vindt je dit niet een klein beetje technisch Martijn?
Lijkt me handiger dit in het TF te posten he...

Move MF -> TF
 
DaveTSX 12-3-2003 22:09 Print reply
Posts: 2033
martijn das easy toch!
Mijne slaat altijd zo trug, daarom mijn kick naar de klote gestampt, maar loopt wel goed

maar hij moet idd iets later, dus ff je rotor klein beetje draaien, en klaar

Maar dat loopt daarna wel goed hoor, das geen probleem, mijne ging eerst helemaal niet, toen ook achteruit, toen weer niet, toen knalle (te laat), en nu goed
 
http://www.2weird4u.com
Martijn 12-3-2003 23:02 Print reply
Posts: 10000

kheb em net gewoon 360 graden versteld en hij doet nix...gvd...toestrax nog een beetje ploffen..maar dat lukt nu ook niet meer ..en ik schijt als de ziekte als ie terugslaat..watn zelfs zonder bougie gaat de kick soms heel zwaar...alsof er een tandje niet goed zit bij de kicker ofzo ...

en als ik ff wat gekickt heb dan staan er allemaal sporen op mn rotor van olie ...er loopt dus olie langs de krukas oid '(geloof niet dat ik em had ingesmeerd ozo) dus mn linker keerring is mss lek ....alles gaat kut

en als ie terugslaat..ik weet nu nog steeds niet zeker hoe ik em dan moet verstellen..later of eerder...
edit: ledlicht doet het btw (ff voor afwisseling smiles) alleen de lampjes komen niet door mn reflector heen ...

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 12-3-2003 23:03
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SkaBla [Pim] 12-3-2003 23:09 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn


kheb em net gewoon 360 graden versteld en hij doet nix...gvd...toestrax nog een beetje ploffen..maar dat lukt nu ook niet meer ..en ik schijt als de ziekte als ie terugslaat..watn zelfs zonder bougie gaat de kick soms heel zwaar...alsof er een tandje niet goed zit bij de kicker ofzo ...

en als ik ff wat gekickt heb dan staan er allemaal sporen op mn rotor van olie ...er loopt dus olie langs de krukas oid '(geloof niet dat ik em had ingesmeerd ozo) dus mn linker keerring is mss lek ....alles gaat kut

en als ie terugslaat..ik weet nu nog steeds niet zeker hoe ik em dan moet verstellen..later of eerder...
edit: ledlicht doet het btw (ff voor afwisseling smiles) alleen de lampjes komen niet door mn reflector heen ...

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 12-3-2003 23:03

na 360 graden verstellen staat ie hetzelfde , kweet niet of je dat is opgevallen? en je moet gewoon ff rustig de tijd nemen voor alles en logisch nadenken, dat hielp bij mijn tsx ook
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Martijn 12-3-2003 23:12 Print reply
Posts: 10000
dildo..ik bedoel dat ik alles heb geprobeerd in die 360...

en nu staat ie weer zoals eerst..maar dave helpt me nu behoorlijk op msn..maar toch vind ik et klote...en dat er olie bij mn vliegwiel komt vind ik ook maar fuckedup

mss moet ik eerst zorgen dat ie goed loopt met ori ontsteking..dat ik weet dat het niet mn afstelling van carb is ofzo..maja..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Siepie Wokkel 12-3-2003 23:26 Print reply
Posts: 3888
trugslag hadik ook op de mtx125... is wel vet.. betekent power!



 
-=[Feel the power of Derbi]=-

Dit topic is 3243 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved