Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tsx probleem met de koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 987 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7927 - tsx probleem met de koppeling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2426 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart de schakelgek 11-3-2003 16:16 Print topicpost

Posts: 5987
ìk heb een probleem met de koppeling van de tsx, onder het rijden kon ik hem opeens niet meer ontkoppelen, ik er naar gekeken en met het kabeltje gespeeld, maar nu blijkt dat de pin die door het blok gaat dat ik die niet verder kan erin kan douwen, koppeling vast of zo??? blijven de schijfen plakken of zo?? en hoe los ik dat op? (van blok intern heb ik geen verstand, durf het nog niet om hem open te halen)
 
Limburger

Blijhoofd 11-3-2003 18:39 Print reply

Posts: 7378
ehhhm weet je zeker dat je pin er echt nie in wil dat niet dat meganisme achter dat plastice kapje niet goed staat,of dat die pen krom is,want normaal kan je hem er ook niet in drukke met je duim gaat te zwaar

is dat allemaal goed dan moet je gewoon dat koppelings kapje eraf halen(wel eerst olie aftappen)(blok hoeft er daar voor er niet uit)en dan zie je die koppelings meuk zitte maar als je rijd kunnen je platen niet ineens vast blijven kleven dat doed tie alleen als tie een hele tijd heeft stil gestaan en dan kan je nog de koppeling gewoon inknijpen
plaatje koppeling TSX
http://home.hccnet.n...artels/koppeling.jpg ik denk dat dat koppelings meganisme is los getrilt,ook wel is gehad maargoed
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
chriss 11-3-2003 18:46 Print reply
Posts: 1859
mischien is dat plaatje wat je platen bij elkaar drukt dat dat niet goed zit, dat ie blijft steken en niet meer terug schiet, dan zou je die kant van de koppeling ff los moeten schroeven, geen kunst aan tis niet dat je er dan vanalles uit valt, kun je iig es kijken

komt hij dus nu niet meer vooruit of ontkoppelti e niet meer?
 
bart de schakelgek 12-3-2003 11:42 Print reply

Posts: 5987
hij wil nog wel starten maar ik kan dus niet optrekken want als ik hem dus in de 1 zet schiet ie gelijk vooruit ook als ik de koppelingshendel kompleet intrek en op het strakste heb ingesteld,
het pinnetje was wel krom net voor het gat waar ie het blok in gaat, die heb ik recht gebogen, het zag er onnatuurlijk uit nl. maar ik haal de koppeling kant er wel af als jullie toch zeggen dat het geen kwaad kan
 
Limburger
DaveTSX 12-3-2003 11:50 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

hij wil nog wel starten maar ik kan dus niet optrekken want als ik hem dus in de 1 zet schiet ie gelijk vooruit ook als ik de koppelingshendel kompleet intrek en op het strakste heb ingesteld,
het pinnetje was wel krom net voor het gat waar ie het blok in gaat, die heb ik recht gebogen, het zag er onnatuurlijk uit nl. maar ik haal de koppeling kant er wel af als jullie toch zeggen dat het geen kwaad kan


dan zit OF je koppeling fout in elkaar (he caspar/tsx freak? ), of je moet dat heveltje ff bijstellen in je vliegwiel deksel.

succes

of je platen blijven hangen in een ingesleten koppelingshuis.
 
http://www.2weird4u.com
bart de schakelgek 12-3-2003 17:18 Print reply

Posts: 5987
ok ik ben er nu mee bezig, de koppeling ligt uitelkaar, die platen blijven een beetje aan elkaar plakken, maar als ik nu de kopplingshendel intrek dan gaat die pin in het midden van het kopelingshuis maar een klein beetje naar buiten, hoeveel moet die ong bewegen normaal gesproken??? als ik de hendel intrek gaat ie ong 2 of 1mm naar voren, het is klein maar wel merkbaar, er ziet tenminste niets versleten uit
 
Limburger
bart de schakelgek 13-3-2003 18:52 Print reply

Posts: 5987
ok mijn koppeling is nu weer gemaakt maar nu zit ik met een ander probleem: ik had vandaag ff heel veel pech. ik rij een dorp in toet er een auto achter mij dus ik kijken, is het politie. kreeg hartverzakking haast, ik dus stoppen (kon niets anders het was zuper druk op de weg). zij hebben de hele tijd achter me aan gereden maar ze konden me niet klokken zei die, dus mocht ik hem aankomende vrijdag origineel laten zien op het bureau en dan krijg ik geen boete of zo. nou ga ik een 50cc cil regelen en een ori carb (wat is dat? 12 mm??) en een ori uitlaat, maar ik heb alleen de powerfilter, geen ori filter dus, maakt dat voor de wouten iets uit?? ik heb nog een andere blok liggen en daar bouw ik alles op, en hebben jullie nog meer tips voor mij, ze zetten hem vast en zeker op de roller dus hoe blijf ik met zekerheid onder die 0.6 kw?
klote voel me wel kut nu, maja die agent heeft me toch wel gematst, hij zei ook dat ik direct kon meekomen en op de roller maar dat deed ie toch niet.
 
Limburger
Blijhoofd 13-3-2003 19:16 Print reply

Posts: 7378
koop een gigantisch kleine sproeier en doe die in de std 12 mm carberateur dan loopt tie als een naai machine,

Dit bericht is ge-edit door blijhoofd op 13-3-2003 19:16
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
mtx-sh 13-3-2003 19:35 Print reply
Posts: 180
loopt ie gigantisch vast op een snelle setup
 
suzuki tsx
vinnie 13-3-2003 19:42 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

de koppeling ligt uitelkaar, die platen blijven een beetje aan elkaar plakken


plate blijve altijd beetje plakke denk, van de olie
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
bart de schakelgek 13-3-2003 19:47 Print reply

Posts: 5987
jah mijn setup is nu 70cc 21mmcarb leovincie uitlaat, lijkt me heel moeilijk te begrenzen kwa geluid en kwa power, maar ikheb nog een blok liggen daar bouw ik een 50 op met ori cil en ori carb/uitlaat, maar iemand nog meer tips/aanmerkingen?
 
Limburger
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 14-3-2003 11:19 Print reply

Posts: 17929
ik weet niet of het al geschreven is maar je heveltje in je vliegwieldeksel zit vast met zoon draadstangetje dat kan los gaan zitten en naar buiten draaien als je dat weer in draaid en goed vast zet koppelt die weer perfect heb ik nl ook gehad
 
Martijn 14-3-2003 15:33 Print reply
Posts: 10000
dat is om het af te stellen.kheb es gepost hoe dat moet..maja...

je houdt het heveltje vast, draait dat pinnetje net zo lang in totdat je weerstand voelt..en dan een kwartslag tot een halve slag terugdraaien..en dan ist goed..nog beetje kabel stellen dan...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 14-3-2003 15:35 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

dat is om het af te stellen.kheb es gepost hoe dat moet..maja...

je houdt het heveltje vast, draait dat pinnetje net zo lang in totdat je weerstand voelt..en dan een kwartslag tot een halve slag terugdraaien..en dan ist goed..nog beetje kabel stellen dan...


idd zo heb ik het ook gedaan alleen kijken dat als je het moertje terug draait je de draadstan tegen houd anders staat die weer verkeerd
 
Martijn 14-3-2003 16:10 Print reply
Posts: 10000
uiteraard...dat spreekt volges mij wel voorzich...vandaar dat ik het niet zei...want dan slijt mn toetsenbord alleen maar harder...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 2426 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved