Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Stoppie met nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1304 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #7922 - Stoppie met nsr
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 2814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CrossMaster 11-3-2003 22:46 Print reply
Posts: 729
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: evolver86

[...]

Powerwheelies?
mm, met een 2takt?



trek jij het gas maar eens ope van een 125 of 250cc 2takt crossmotor
 
Blukaap 11-3-2003 23:02 Print reply

Posts: 10006
Heb nog wel wat leuke filmpjes van scootertjes met 20PK die alleen maar op hun achterwiel kunnen rijden zo ongeveer.

2-takt kan best veel koppel hebben hoor, alleen loopt gewoon een stuk minder efficient buiten z'n powerband dan een 4-takt.
 
Bastila is lief
evolver86 13-3-2003 13:56 Print reply
Posts: 168
mja, oke, maar die gebruiken wel allebei hun topvermogen met het optrekken...

dus: door de vario trekken die scoots constant op met hun topvermogen (je hebt dan geen gashendel meer, maar een aan/uit schakelaar)

die crossmotors hebben lichte vertanding.

ja, het kan idd wel, maar als je kijkt naar een rs 125 of rs 250 en je kijkt naar een 4takt racer, dan gaat het bij de 4takt wel, bij 2takt (bijna) niet

koppel heb je niet nodig om hem omhoog te krijgen, maar omhoog te houden.
daarom hebben de meeste hier dat ze wel omhoog kunnen komen, maar heel moeilijk ver omhoog kunnen blijven.

als je eenmaal over je dode punt heen zit, dan is het zo gedaan, maar kom daar maar eens!
 
WiZZ [wesley] 13-3-2003 14:11 Print reply

Posts: 4831
he wie is die dekker dan
sjit ik ga echt copyr. op mijn naam aanvragen
en mensen met de honda mb doen jullie deze gekkigheid nooit
had het toch wel wat meer verwacht
 
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk!
Neonlampje 13-3-2003 14:40 Print reply

Posts: 14825
powerwheely's zijn niet zo moeilijk hoor.. gewoon een goed getunede cylinder en relatief lichte vertanding
 
DaveTSX 13-3-2003 14:41 Print reply
Posts: 2033
je kan met je brommertje echt wel wheelie'en maken hoor.

Met lichte vertanding kan ik het op gas, en met zware vertanding met koppeling ff helpen (niet schieten, maar wel sneller als normaal laten opkomen), en dan kon ik het 17 meter ofzow.

Maar nu met binnenrotor is dat stuk moeilijker.
 
http://www.2weird4u.com
Martijn 13-3-2003 15:29 Print reply
Posts: 10000
wahaaa heb jij binnenrotor?? maak es geluidsfragmentje...zit er over te denken ook eentje aan te schaffen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
chriss 13-3-2003 16:03 Print reply
Posts: 1859
ik heb gister ook eens lichtere vertanding op mn tsx gezet (12-52) (dacht dat ik dat al had maar heb 14-52) was trouwens heel gaar tandwiel

als ik snel optrok ging ketting slippen maar van 1 naar 2 schakelen kreeg ik em 2x cm of 10 omhoog!!!

wel lichte vertanding natuurlijk, denk dat et met optrekken ook nog handiger gaat maar mn ketting slipe
 
evolver86 13-3-2003 17:18 Print reply
Posts: 168
hehe, slippende ketting..
ach, maat van me rijd zolang door dat de tandjes meer weg hebben van bobbeltjes dan van haaientanden... vond het gek dat zijn ketting brak...

maar goed... hij rijd nog steeds, moete r wel om de 2 km vanaf om zijn ketting erop te gooien, maar goed...

weetje mar leuk wheelied:
senda sm (2000) met skp onderlangs en ori vertanding... hallee, ik kon doorschakelen naar zijn 4 op da ding! (opt achterwiel) was wel kicke...
 
Rudy 13-3-2003 17:21 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: evolver86


die crossmotors hebben lichte vertanding.

ja, het kan idd wel, maar als je kijkt naar een rs 125 of rs 250 en je kijkt naar een 4takt racer, dan gaat het bij de 4takt wel, bij 2takt (bijna) niet




Ten 1e weet je verschil tussen koppel en vermogen niet maargoed (zijn er wel meer)

Je vergelijking slaat echt helemaal nergens op..... appie 125/250 hebben wel beetje minder vermogen als b.v. r6/r1

En 125 trek je in de 3 ook omhoog (ja zonderkoppeling ). Heeft zowizo veel meer temaken met zit op motor, gewicht enz
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Mr Pain 13-3-2003 17:40 Print reply
Posts: 4966
balanceren is mij verteld hoor!
 
chriss 13-3-2003 18:27 Print reply
Posts: 1859
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

wahaaa heb jij binnenrotor?? maak es geluidsfragmentje...zit er over te denken ook eentje aan te schaffen...


hehe martijn lokt weer uit

 
Martijn 13-3-2003 19:52 Print reply
Posts: 10000
mwa....chris..ik snap niet dat je em niet omhoog krijgt ()

toen ik met 12:52 reed met eurokit, 12mm proma, en ik kon niet meer dan 8k maken trok ik em vaak zat achterover...met koppeling loslaten..

je moet gewoon veel toeren maken..beetje naar achter zitten en dan je koppeling flink laten slippen..gewono beetje oefenen..

bij mn malossi is het zo da tals ik in zn 1 rij dat ie dan vlak voor de powerband, als ik dan gas los, en weer gas geef, echt helemaal om hoog komt..

en bij overschakelen kwam ie eerst ook 5-10 cm los, zonder aan het stuur te trekken oid....gewoon volledig automatisch..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rudy 13-3-2003 20:12 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

mwa....chris..ik snap niet dat je em niet omhoog krijgt ()




Viagra blijkt ook te helpen (in tank)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 2814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved