Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - hoe hard: 125cc met 24mm carb.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #792 - hoe hard: 125cc met 24mm carb.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1778 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robert Lukkes 17-6-01?17:26 Print topicpost
Posts: 1406
Hoe hard kan een getunde 125cc met 24mm carb.
Hij heeft een mb5

Een jongen zei dat die van hem (maar) 125kph rijdt.

Dat moet toch harder.

Hij had er ook al een 32mm carb. opgezet, hielp niks, ja beetje trekkracht meer.

later.
 
I'm a supersonic highspeed racer

Sneks 17-6-01?17:32 Print reply
Posts: 2499
is dat een 125 cc euro?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Zeta-boy 17-6-01?17:31 Print reply

Posts: 2066
Dan heb je het niet goed gedaan als ie met een 32 mm wat meer trekkracht krijgt. Ik had eerst ook een 125 cc met 32 mm carb en twin-air crossfilter en met een zware tandwielverhouding reed hij 140-145 en met een trekverhouding reed ik 110. Je moet wel minimaal een 5 baki hebben want met een 4 bak kom je niet ver. Maar om op je vraag terug te komen, 24 mm is eigenlijk te klein voor 125 cc. Beter is gewoon 32 mm maar dat zuipt wel heel erg veel. Ik moest elke dag tanken.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
barry 17-6-01?17:58 Print reply

Posts: 7387
met een 24mm carb haal je denk ik ong 110/120km/h
 
He?
Siepie Wokkel 17-6-01?18:30 Print reply
Posts: 3888
hoe hard zou ik dan halen met mijn 125cc euro en 24mm carb en tandwielverhouding 16-40 en twin air??? en hoeveel zou ik halen met een 28mm/32mm carb
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Zeta-boy 17-6-01?20:21 Print reply

Posts: 2066
16-40 is wel ziekelijk zwaar. Dan ga je praten over snelheden van 150 en dat is echt veel te hard. Dan zwabber je over de weg. Dan the Man heeft 1 keer een half uurtje twv 17-45 onder zijn mt gehad met dezelfde opstelling als ik eerder had gezegd en die reed 140 en dat was niet prettig dat kan ik je wel zeggen. Hou je snelheid dus maar mooi op 110-115. Dat is tenminste nog te doen.

Oja hij zal 16-40 ook niet meer trekken in zijn laatste versnelling.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Broske 17-6-01?20:57 Print reply
Posts: 532
de lekkerste verhouding is 14 of 15 voor en achter 40 tot 45.
maar als je echt hard rijdt op je mb/mt is hij zo krom en alles wordt zo gaar.
kijk maar naar de mt van dan the man, dat ding is nou wel zooooo gaar en krom en gammel dat ik nie harder als 80 meer op da ding durf!
maar 110-115 is een goede snelheid, net zoiets als de mt van sven the man, das echt hard zat!

maar een 125 met 24mm zou in theorie 150 moeten kunnen ofzo, maar dat zul je toch niet zomaar halen!
ik denk zelfs dat die 125 km/h een beetje overdreven is! ik weet gewoon uit ervaring dat dat best tegenvalt!
 
wepp
verwijderd 17-6-01?21:28 Print reply
Posts: 4082
ik heb op me mtx: 125cc 32mm, en tandwiel verhouding 16-38. en ik kan je vertellen! DAT GAAT HAAAAAAARD

maar dat vindt ik mooi, en het frame van een mtx is nog gewoon zo recht als een .... maar de lagers kunnen dat tandwiel 38 niet aan.. dus die moet ik om de zoveel tijd vervangen
 
Al!eN 17-6-01?21:32 Print reply
Posts: 94
ik had zelf 17/36 op mijn 125cc eurocilindero met 28mm
maar ik had een 4 bak dus trok het niet zo super hard op maar als hij in zijn 4 begon door tetreken begon het toch echt wel behoorlijk hard tegaan allen door die zware vertanding kwan er heel veel kracht op de kopeling waar door die heel gouw versleten was
 
Rens 17-6-01?21:33 Print reply

Posts: 6863
Ik heb op m`n mtx met 110cc nu tandwiel 14-42 dat is het zelfde als 15-45 alleen jammer dat ik m`n 1 niet kan gebruiken want als ik in de powerband kom trekt ie achterover bij 10 km per uur, dus moet ik optrekken in de 2 en dan gebriuk je toch een versnelling minder.

Ik ga er denk ik 16-42 opzetten
 
achter de maan is alles beter
Al!eN 17-6-01?21:37 Print reply
Posts: 94
ik weet niet hoor maar met 70cc en 20mm heb ik ook altijd 16/42 of 15/42 dus voor een 110cc moet het toch echt wel een stuk zwarder kunnen
 
Rene 17-6-01?21:38 Print reply
Posts: 2573
ik had op mn nsr altijd 17:43 en dat trok ie ook altijd gewoon
met 4 bak en 70 malossi
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Rens 17-6-01?21:42 Print reply

Posts: 6863
Ik heb op m`n sh met 70 euro en 16mm 15-45 en dat trekt ie maar net maarja dat komt door de te kleine carb moet nog steeds die 18mm erop zetten.
 
achter de maan is alles beter
Sven the man 18-6-2001?07:06 Print reply
Posts: 456
ik heb op mun getunede 80 twv 15-45. Hiermee rijdt ie iets van 110-115. Dit is dus egtwel hard zat, andersheb je egt het idee dat je brommer uitelkaar gaat trillen, als je nog harder rijdt.
Met deze twv trekt ie normaal gesproken wel tot in zun 3 achterover. Nu alleen niet omdat mun 8erband zo ver is afgesleten dat ie nie genoeg grip heeft en de hele tijd staat te spinnen
 
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG]

Dit topic is 1778 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved