Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder kop uitdraaien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1376 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7892 - Cilinder kop uitdraaien
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2090 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cyber_Star 10-3-2003 16:21 Print topicpost
Posts: 135
Op mijn nsr heb ik een malossi 70cc zitten met een standaard 50cc cilinder kop erop.
Ik heb nu de mogelijkheid om mijn std cilinderkop uit te laten draaien, en er eventueel een o-ring in te laten zetten. Nu is mijn vraag, kan ik deze kop ook weer gebruiken op mijn 50cc std-honda cilinder als dit gebeurt is [kop uitgedraaid, o-ring erin gezet of beide]. Ik wil mijn nsr namelijk ook weer std kunnen maken. thnx for ya help!
 

Blukaap 10-3-2003 16:42 Print reply

Posts: 10006
Jah, het loopt er wel wat minder om, maar het werkt wel gewoon.
 
Bastila is lief
barry 10-3-2003 16:46 Print reply

Posts: 7387
jep, kan gewoon, je zult alleen met 70kop iets minder compressie hebben, maar hij zal er wel gewoon oplopen...
 
He?
Hans F 10-3-2003 16:52 Print reply
Posts: 4326
mwa, volgens mij heeft een goede 70cc kop minder inhoud als een ori kop , enige wat niet klopt is de vorm van de verbrandingskamer en squisband. Het loopt wel, maar niet optimaal.
 
DaveTSX 10-3-2003 16:58 Print reply
Posts: 2033
jah loopt heus wel, alleen de iets mindere compressie misschien. Maar mijn ervaring is dat compressie zeer weinig boeit, alleen op lage toeren. Een vriend van me heeft een zuiger die iets te smal is en dus veel speling, en dat rijd zelfs al goed maar kan je in de 1 zo door de compressie duwen zonder problemen, en voelt geen weerstand aan vliegwiel, en niet op de kick, en valt onder de 3000 toeren uit. Maar loopt wel 92KM/h
 
http://www.2weird4u.com
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 10-3-2003 18:14 Print reply

Posts: 7007
ja ik wil ook wel m'n kop uit laten draaien eigenlijk, maar ik wil hem op verschillende cilinders gebruiken, maar welke maat zal ik aanhouden dan? ik d8 zelf zo aan 45mm dat dat wel ok zou zijn, ik heb nu ff een 46mm Charmo namelijk en krijg nog een eurocilindro die dan weer anders zijn
maar dit boeit bijna nix toch?

en een o-ring, dan moet ik toch een groef in me cilinder en in me kop laten draaien? denk dat ik dat nog niet doe tot ik een relaxte heb gevonden maar altijd mooi om ff te weten
 
nobody fuck with us!!
De Schout 10-3-2003 18:16 Print reply
Posts: 5327
voor oring hoeft er alleen een groef in je kop hoor.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 10-3-2003 18:19 Print reply

Posts: 7007
ok beter en de rest ? vloeibare pakking ofso?
 
nobody fuck with us!!
YAMAHAFREAK 10-3-2003 18:30 Print reply
Posts: 1001
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

jah loopt heus wel, alleen de iets mindere compressie misschien. Maar mijn ervaring is dat compressie zeer weinig boeit, alleen op lage toeren. Een vriend van me heeft een zuiger die iets te smal is en dus veel speling, en dat rijd zelfs al goed maar kan je in de 1 zo door de compressie duwen zonder problemen, en voelt geen weerstand aan vliegwiel, en niet op de kick, en valt onder de 3000 toeren uit. Maar loopt wel 92KM/h

ik had ook een zuiger in mn brommer die 0.25mm te klein en dat merkte je echt wel hoor. had geen compressie meer en in 4 trok ie het helemaal niet meer... nu weer goede zuiger drin en het loopt weer netjes.
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Blukaap 10-3-2003 18:52 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

ok beter en de rest ? vloeibare pakking ofso?


Yep, lekker vloeibare tsjap.

En je cilinder + kop moeten 100% recht zijn anders gaat het geheid lekken.
 
Bastila is lief
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 10-3-2003 18:56 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

[...]


Yep, lekker vloeibare tsjap.

En je cilinder + kop moeten 100% recht zijn anders gaat het geheid lekken.


OK dan wacht ik nog wel ff met de O-ring dan kan ik tegen die tijd me cilinder en kop op maat laten maken, mocht het er ooit van komen tenminste
 
nobody fuck with us!!
barry 10-3-2003 18:57 Print reply

Posts: 7387
ik zie maar zo, compressie = koppel, en koppel = kracht

dus hoe meer compressie, hoe meer koppel, (niet dat het giga toeneemt maarjah ) hoe meer kracht in de versnellingen, wat je voornamelijk kunt merken in de toerengebieden waar de cilinder het minste kracht heeft...
 
He?
Martijn 10-3-2003 20:06 Print reply
Posts: 10000
en in de hoge toeren?? dan slim om veel compressie te hebben?

en hij loopt met veel compressie denk ik mnider goed stationair..wie weet of dat waar is...want ik heb echt superveel nu..en met die binnenrotor kan ie al niet zo laag stat...:(
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Nick - Administrator 10-3-2003 20:28 Print reply

Posts: 4967
Met meer compressie loopt ie juist beter stationair hoor!
Als je zuigerveren versleten zijn of je om andere reden weinig compressie hebt, zal je brommer slecht stationair lopen.
 
Blukaap 10-3-2003 20:34 Print reply

Posts: 10006
Dat zit ik me altijd af te vragen of ie met meer compressie beter stationair loopt.
Hij moet nl harder werken om de zuiger omhoog te krijgen.
Aan de andere kant is de verbranding ook weer wat krachtiger.

Hoewel, mijn NSR heeft een duidelijk hogere compressie dan m'n MTX en die loopt 1500 toeren stationair (in de versnelling, koppeling ingeknepen), die MTX 2000 ofzo.

Stomme brommers...

Martijn: gewoon meer compressie geven, fok stationair lopen.
 
Bastila is lief
Rtm 10-3-2003 21:19 Print reply

Posts: 784
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Dat zit ik me altijd af te vragen of ie met meer compressie beter stationair loopt.
Hij moet nl harder werken om de zuiger omhoog te krijgen.
Aan de andere kant is de verbranding ook weer wat krachtiger.

....blablabla....blablabla...



Nou ik denk dat als je veel compressie hebt dat ie dan goed stationair loopt, dat wil zeggen: netjes stationair op lage toeren (en niet zoals lude op de bm2k2 stationair 11k )
Dat je brom dan wat meer kracht moet zetten om zuiger op en neer te krijgen zal niet veel uit maken, dat maakt meer uit bij hoge toeren, want dan moet dat juist heel vaak gebeuren...
 

Dit topic is 2090 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved