Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ventilator en meer lucht voor de carb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1063 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7884 - ventilator en meer lucht voor de ca...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2129 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zeta-boy 10-3-2003 1:12 Print reply

Posts: 2066
Mijne heeft ook een ventilator achter de radiateur. En warmteprobelemen hier in nederland heb je hier wel degelijk. Mensen die bij de vorige NH-meeting weten dat. Mijn motor was echt loeiwarm.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Zoetahmeerdah [Marcel] 10-3-2003 11:56 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

auto radiateurs? eeh ik weet dat bij een 2cv er een dikke fan voor zit, en daar zit een radiateurtje voor de olie, kleiner dan die van een nsr oid hoor.. (wel luchtgekoelde cyl's)
Je hebt echt goede verplaatsing nodig! en met 1/10 sjah.. ach.. moeite toch niet waard?

edit: MARCEL, WAAR ZIJN JE KNIPPERLAMPEN GEBLEVEN??!!

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 10-3-2003 1:07


(1.4) Wees beschaafd met het hoofdletter gebruik. Dit komt schreeuwerig over en maakt je tekst lastiger te lezen.
 
ik haat mensen
Neonlampje 10-3-2003 12:00 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zeta-boy

Mijne heeft ook een ventilator achter de radiateur. En warmteprobelemen hier in nederland heb je hier wel degelijk. Mensen die bij de vorige NH-meeting weten dat. Mijn motor was echt loeiwarm.
ik was ook loeiheet.. maar dat kwam meer door opwindende acties van bepaalde personen


enne marcel, up ur assss
 
Erik_N 10-3-2003 14:55 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
ik was ook loeiheet.. maar dat kwam meer door opwindende acties van bepaalde personen


enne marcel, up ur assss


hehe, vat ik dit beetje TE dubbelzinnig op?

Opwindende acties van bepaalde, en bij marcel ?p his asss...", hummm
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Junkie XR 10-3-2003 15:24 Print reply

Posts: 5753
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nick

[...]

Mwa of het negatieve bij hoge snelheden echt merkbaar is betwijfel ik. Zo werken aanjagers in auto's immers ook.
Sommige motoren hebben ook ventilatoren bij hun radiator (Honda NX bijvoobeeld, zag ik bij Jordi).

Jepz, klopt. Ik heb dat ding 1 keer in werking gehad, van de zomer toen we naar die BM reden. Door al die slome binnendoor weggetjes (remmen, optrekken, remmen, optrekken, etc) werd ie echt wel warm, het was toen ook nog 30 graden. Laatste 20 kilometer zijn Rafael en ik gewoon gaan blazen en hebben we in 12 minuten gereden ofzo, ja, psies, toen reden we 100, maar dat vond Rafael niet zo leuk.
 
Erik_N 10-3-2003 15:26 Print reply

Posts: 5360
Maar volgens mij hebben wel meer motoren zo een ding hoor, zlefs me broers motor heeft het, en dat zegt wat hoor (VTR250 uit 89, net een opgevoerd NSRretje)
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Martijn 10-3-2003 20:25 Print reply
Posts: 10000
joost kheb er eigenlijk wel zin om over door te gaan...over de carterdruk...

tuurlijk.ik heb et ook es bedacht...je kunt de lucht uiteraard ook gewoon helpen, zodat de motor niet alles hoeft aan te ZUIGEN...maar echt druk erop zetten is in mijn ogen niet goed (jij zegt dat het wel kan..dus wil er meer over weten) maar dat met die fannetjes zou opzich best goed kunnen werken dan..wlde eerst ook fan in mn luchtfilter maken..en dat ie dan net genoeg lucht zou blazen voor bepaalde toerentallen.dus zeg dat ie bij 5k 5000 liter lucht per minuut moet aanzuigen dan laat ik em mooi 5000 liter per minuut blazen..niet meer..

maja..vind maar ene fan die 5000l per minuut blaast...maja..is theoretisch...

en zowieso..de carterdruk moet iig hoger zijn dan de druk van de buitenlucht (gechargede inlaatlucht in dit geval) anders sluit je membraam niet meer goed..

maar dan werkt de gechargede lucht juist weer als membraam bedenk ik net...carter kan het gweoon niet terugdouwen. vanwege de tegendruk van de lucht..

en het membraam zorgt gewoon voor tegendruk, dus als je zorgt dat je membraam weg is en je em supercharged oid dat dat als membraam werkt zeg maar en de druk in het carter niet hoger is dan normaal dan denk ik dat het heel erg goed is juist...

en de druk zal ook wel lekker werken bij omhooggaande slag...pompt ie de zuiger lekker omhoog.maja..dan blaast ie weer het mengsel via het carter direct in de cil, dus moet je zorgen dat het mengsel afgesloten is van het carter bij de compressieslag,..

normaal doet het membraam dat ..maar dat is nu weg..dus moet je een zuigergestuurde inlaat hebben..

mss topic over openen in PF.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Pingu 14-3-2003 18:15 Print reply
Posts: 1842
Ik wil morgen ff ram-air gaan testen, ga luchtbox maken, met halve colafles als trechter en dan misschien nog een apart gat, zonder ram-air. Alleen vraag ik me af of hij dan alle druk verliest. Ram-air moet iig zkr werken op 2takt, kijk maar naar de 125 en 250cc's. alleen zou ik niet weten hoe het met de afstelling dus zit. Joost zei ook dat het zeker te weten kan, en ik las een oud topic van pertijn, waarop het ook werkte, misschien kan 1 van hun, of iemand anders die het weet ff zeggen waar ik op moet letten?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Neonlampje 14-3-2003 18:38 Print reply

Posts: 14825
je moet de ontluchting van je carborateur aansluiten op je luchtfilterbox, hoe hoger de druk in je box, hoe hoger ook de druk in je vlotterkamer, en zal meer benzine afgegeven worden (ondanks ook de hogere doorloopsnelheid van de lucht) dit schijnt erg prima te werken...
 
Joost 14-3-2003 18:41 Print reply
Posts: 1108
Pingu: Je moet er opletten dat je de ontluchting/overloop van je vlotterbak aansluit op je luchtbox. Doe je dat niet dan verloopt je carburatie met je snelheid. Het druk verschil tussen de venturie en je vlotterbak moet zeg maar gelijk blijfen.

argg, lude was me al weer voor


Dit bericht is ge-edit door Joost op 14-3-2003 18:43
 
It is going to be a Endless summer...
Pingu 14-3-2003 19:51 Print reply
Posts: 1842
aha.... en dan dus geen afstelproblemen lijkt mij. En over dat gat? alleen aansluiting van ram-air lijkt mij? andere gat niet, ivm drukverlies?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Neonlampje 15-3-2003 13:08 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost

argg, lude was me al weer voor


Sneller tiepen joost!

gat? ehm ja je moet dus een soort luchthappers maken (2 aan elke kant.. is cool )
het liefst niet met een ribbelslang, krijg je hele rare stroming... mocht je dit wel doen dan moet je een honingraad tussen je luchtbox en je carb zetten...

Ja hoe je dat gaat maken dat moet je zelf uitvogelen, beetje creatief zijn
 
Pingu 15-3-2003 17:27 Print reply
Posts: 1842
da ga wel lukke en 2 per kant.. tja ik heb een nsr, en ik doe hem denk in de buurt vd rad, dus zie je toch niet echt
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
solidsjakie 15-3-2003 19:16 Print reply

Posts: 2291
hoe werkt eigenlijk een airbox, is dat niet netzoiets?
 
Pingu 15-3-2003 20:24 Print reply
Posts: 1842
airbox is een luchtbox... met ram-air lijdt je rijwind in je luchtbox.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 2129 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved