Voordeel van een grotere schijf is vooral dat je gedoseerder kunt remmen (remvertraging = kracht x arm, als de arm groter is hoeft de kracht kleiner te zijn voor eenzelfde vertraging. Een kleinere kracht is beter doseerbaar). Met een ori nsr schijf + goed werken ori. reminstalatie kun je namelijk al hard genoeg remmen.
Topicstarter: wat bedoel je met de tz400 gedoe? Stel dat een tz400 bestaat, dan heeft die wss echt geen grotere schijf, standaard motorschijfmaten zijn 300 mm (of 299) en 320mm. En een tzr250 heeft al een 320 mm gietijzeren, echte zwevende schijf (dus niet zo'n nep zwevende schijf die je op bijna alle motoren ziet zitten)
Om zo'n schijf te kunnen monteren zul je toegang moeten hebben tot een draai en een freesbank. De schijf moet nl. meer naar buiten worden gebracht met een plaat die eronder zit. Die plaat moet je dus zelf maken (draaien). Je klauw moet ook verder naar buiten worden gebracht, hier moet je een bracket (of beugel) voor maken. Deze moet je frezen. In deze bracket zul je ook twee helicoils moeten zetten.
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 10-3-2003 9:09
|