Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - aprilia rs 50 vs derbi gpr vs motorhispania rx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 339 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7861 - aprilia rs 50 vs derbi gpr vs motor...
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 27762 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Siepie Wokkel 9-3-2003 22:44 Print reply
Posts: 3888
in mn scoot hebbik altijd gereedschap en een fles olie.... met schakels kan dat nietd as wel balen.. en drom is zon gpr superhandig.. ik vind het echt een pluspunt dat er zon bergruimte inzit, lekker je slot enzo er ingooien... wat boeit et nou of je voor of achter moet tanken
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
jeroen 9-3-2003 22:45 Print reply

Posts: 15066
even burnen !!!



 
Martijn 9-3-2003 22:59 Print reply
Posts: 10000
ketting zeker eraf gevlogen ofzo...of hij staat in zn vrij ...hij burnt pas als ik het achterwiel zie draaien.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Siepie Wokkel 9-3-2003 23:04 Print reply
Posts: 3888
als hij met zoveel toeren aan het burnen was zag je de rook wel inplaats van zn tellertje hha
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
chriss 9-3-2003 23:06 Print reply
Posts: 1859
in de 1 zal ie toch nog niet zo hard draaie?

of mischien wind van voren
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 9-3-2003 23:33 Print reply

Posts: 7007
sow die was ff z'n blok gaar aan het burnen zeker
 
nobody fuck with us!!
evolver86 10-3-2003 17:21 Print reply
Posts: 168
over de benzine meter:
heb je niet nodig, als ie op de reserve moet heb je nog 2,1 liter (oud model) of 3 liter (nieuw) en dat is goed voor zeker 60km, nou, dan kan je toch wel een benzine station vinden??

waarom maakt het WEL uit dat bij de gpr benzine achter zit en bij normale voorin..
nou, teneerste heb je andere gewichts verdeling... rijd.. mja, raar..
en je hebt maar 6 liter ipv 13 bij rs...
en veel gpr's hebben dat als je wat sportiever rijd en je tank is bijna leeg (je hebt nog 1 liter) dat ie dan gaat sputteren bij bochten en bij wheelies en stoppies.
als je in de bergen rijd zal je zelfs helemaal niet vooruitkomen, de benzine gaat naar de achterkant van de tank (als je omhoogrijd) en kan dus niet naar de carb komen.. (echt waar)

opberg vak:
ik kan achterin kwijt: mijn boordgereedschap, een 1,20m kettingslot en daar kan nog een pot gel bij ook... dus ipv gel kan een klein flesje olie of benzine ook wel lukken... maarja, ook voor de olie geld: je lampje gaat aan als je nog 0,3 liter hebt, das genoeg voor 150 km...
 
AkroBatik 30-4-2003 19:15 Print reply

Posts: 1049
Dit is wel een oud topic. MAar ik wil toch nog even wat vragen. Hier boven zie ik een gpr burnen, maar heb je daar persee 70 cc voor nodig enzo? Want dat zie ik niet echt zitten. Dan heb ik het over een nieuwe aprilia.
 
Gunther -> der tollest
Hannes 30-4-2003 19:20 Print reply

Posts: 4530
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AkroBatik

Dit is wel een oud topic. MAar ik wil toch nog even wat vragen. Hier boven zie ik een gpr burnen, maar heb je daar persee 70 cc voor nodig enzo? Want dat zie ik niet echt zitten. Dan heb ik het over een nieuwe aprilia.


Nou om een burnout te maken heb je geen 70cc nodig. Zet je brommer tegen een muurtje van steen ofzo en dan vol gas geven en de voorrem eventueel inknijpen schakelen en je zult zien dat je brommertje een lekker burn maakt. Daar is niet de extra kracht van een 70cc voor nodig.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
AkroBatik 30-4-2003 19:21 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr_chombo

[...]


Nou om een burnout te maken heb je geen 70cc nodig. Zet je brommer tegen een muurtje van steen ofzo en dan vol gas geven en de voorrem eventueel inknijpen schakelen en je zult zien dat je brommertje een lekker burn maakt. Daar is niet de extra kracht van een 70cc voor nodig.



Maar dus niet als je er op zit? En een wheelie?
 
Gunther -> der tollest
Hannes 30-4-2003 19:25 Print reply

Posts: 4530
jawel gewoon erop gaan zitten en tegen een muur zetten je voorwiel en dan rijden maar dan maak je een mooie burnout, wil je meer rook wat olie op de grond bij je achterwiel leggen.
En een wheely, gewoon wegrijden maar dan de koppeling te vroeg loslaten dan vliegt je brommertje zo de lucht in zonder enkele moeite met een 50cctje

EDIT: Maar niet teveel gas anders krijg je dit

Pas maar op dat de onderkant de grond niet raakt zonde van je lak


Dit bericht is ge-edit door mr_chombo op 30-4-2003 19:29
 
Supermotard, seperates the men from the boys
evolver86 30-4-2003 19:56 Print reply
Posts: 168
nou, dat muurtje hoeft niet hoor. rem goed vasthoudne, dan kan je dat ook wel zonder. (tenminste ik wel)

wheely kan met een std 50cc ook wel. iig die nieuwe. MH rx is vrij makkelijk de lucht in te krijgen, maar het licgt aan de soort van wheelys die je maakt....

als je met je benen bij de grons blijft is het makkelijker, maar dan kan je niet bijremmen.
met een snelle 50 gaat het zeker wel... alleen kan ej hem niet echt hoog houden (voor langere tijd dan, of je moet echt snel naar het evenwichtspunt kunnen) maar ik doe het niet, ik wil graag langer dan 2 maanden met mijn koppelingsplaten kunnen doen...

met powerwheelys moet je je niet echt bezig houden...

met een senda SM met andere uitlaat enzo en dan het grote zaagblad (72 tands achtertandwiel) erop dan kan je wel powerwheelys maken, maar dna moet je ook best wel aan je stuur trekken. (gaan staan, voorvering inlaten veren, gasgeven en kei hard aan je stuur trekken)
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 30-4-2003 20:17 Print reply

Posts: 7007


wie zei dat MTX niet op achterwiel kon ?
 
nobody fuck with us!!
Shifty - MH Rules- 16-7-2004 13:29 Print reply

Posts: 24
Ik rijdt nu zelf al 2 jaar MH RX en het zijn beste brommers. Heel weinig klachten, uitstekend blok (echt super) plus het is een heel mooi design. Voor de rest rijdt hij echt heerlijk. Knietje aan de grond is goed te doen.

De RS staat is eigenlijk gewoon goed. Van een topmerk. Ziet er mooi uit, ik weet alleen nix over de rijeigenschappen.

Derbi vindt ik minder mooi en dat komt voornamelijk door de koplampen. Is een uitstekend blok en rijdt goed.
 
Roedie 16-7-2004 13:52 Print reply

Posts: 3531
oud topic. maar die gpr is toch heel erg klein??
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng

Dit topic is 27762 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved