Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - aprilia rs 50 vs derbi gpr vs motorhispania rx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7861 - aprilia rs 50 vs derbi gpr vs motor...
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 27987 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Demon_268 8-3-2003 18:39 Print topicpost
Posts: 18
welk vinden jullie nu tss die 3 het beste en waarom ??
welke brommer heeft de meeste tuningmogelijkheden ?
en welk vinden jullie het slechtste en waarom
 

Bullet 8-3-2003 18:45 Print reply

Posts: 12150
ik had gehoord dat Derbi de beste blokken heeft (maar ik kan het ook mis hebben! )
 
**My BungHole Will Speak Now**
Honda_MB80 8-3-2003 19:04 Print reply
Posts: 251
RS heeft de meeste tuningsmogelijkheden...
Motorhispania heeft het mooiste design, en alleen op een GPR heb ik gereden, dus kan ik niet oordelen
 
http://www.honda-mbx.tk/
Siepie Wokkel 8-3-2003 19:10 Print reply
Posts: 3888
derbi gpr heeft het beste blok... en opbergruimte en goede stevige kappen

rs50 heeft beste afwerking vind alleen de nieuwe types lelijker als de ouwe, zie je wle veel

een motorhispania vind ik het lelijkst, veel te dun, kut kwaliteit enzo

ik zou voor de gpr kiezen! die zie je ook veel minder dan die anderen, en het beste blok, is ook best wat spul voor te rkijgen hoor!


 
-=[Feel the power of Derbi]=-
-Zeroed in- 8-3-2003 19:57 Print reply

Posts: 3255
van die drie heeft derbi denk ik wel het beste blok ja.
maar veel scheelt het niet hoor.
iedereen denkt dat derbi het beste is omdat je daar nooit problemen hoort van dit of dit is kapot in me blok, maar net zoals elke fabrikant hadden zij ook hun probleempjes zoals bijv. een slechte koppeling.
is inmiddels al verholpen maar toch....
niks is perfect.

als je opt uiterlijk let zou ik natuurlijk rs nemen wel oud model.
gooi daar een derbi blok onder en spuit hem over met motorhispania kleuren
dan heb je de perfecte brommer

Dit bericht is ge-edit door -[inferno]- op 8-3-2003 19:58
 
thedoctor 8-3-2003 20:07 Print reply
Posts: 523
zou een derbi blok onder een rs passen????
zal eens kijken want ik heb een rs maar ik heb ook derbi blok liggen
 
RoSsi Is ThE bEsT 46 NR1
evolver86 8-3-2003 21:05 Print reply
Posts: 168
Ik heb op alledrie gereden

MH RX:
Kort: alleen geschikt voor kleine mensen! ik vin hem echt veel te klein, ik kan mijn benen niet kwijt, mijn ellebogen zitten in de weg, en toch ben ik maar 1:80... verder: blok zelfde als de RS (minarelli AM6) verder even goed op te voeren met standaard onderdelen als de RS (even pijpje uit de uitlaat en je gaat tegen de 100) (dit geld dus voor rs mdoel 2002 en 2003)
verder is de originele cilidner uitgerust met een 2mm kleinere uitlaatpoort dan de aansluiting van de opvoeruitlaten...
Rijd op zich best goed, alleen zit voor geen reet.

Derbi gpr
Ik heb alleen ervaring met het OUDE model, dus de ducatie achterlichten en de 2 ronde koplampen NAAST elkaar.
Als RS rijder vind ik het ... vreemd... zitten, het lijkt alsof je constant op je achterwiel zit (dit komt omdat ie vrij naar achter staat en je benzine zit achterin). Verder kan je goed rechtop zitten en heb je vrij veel beenruimte. Stuurt wel lekker, schakelt goed en is (vanaf 2000) uitgerust met een std snelste blok. andere bocht gaat ie 90, andere uitlaat 110.
Zithouding is goed, alleen is het gelzadel wat dun, met wat langere afstanden (>100km) krijg je gegarandeert pijn aan je kont

Aprilia RS.
Mooiste styling, zowel oud als nieuw model. Is kwa afmetingen en zithouding duidelijk degene met het meeste ruimte.
Motorisch hetzelfde als MH RX. Veel verbetering nieuw model tov oud model, vooral met het schakelen. Het blijft de zwakste bak, maar als je er mee leert schakelen, heb je nergens geen problemen mee.
Verder stuurt deze het beste. en de remmen zijn beter dan de andere twee. De meeste onderdelen voor te krijgen en zeker het meest waardevast!

Derbi blok past niet op RS. je bent namelijk niet de enige die het wilde proberen
rs125 past met wat modificatie wel, alleen heb je dan om de 1000 km een nieuwe aansluiting frame-achterbrug nodig.

het frame is sterk genoeg, achterbrug ook, maar de aansluiting tussend e tweezorgt voor problemen. Ook bij evt keuring voor motor wordt ie misschien hierop afgekeurd.

verder heb ik eens naar een firma gemaild die kappen maakt voor brommers/motors.

Deze man antwoorde:
(letterlijke quote):"Our factory does not make body parts for the Aprilia RS 50. This has only one reason: The standard body is already perfect for racing. The airflow is so good, a standard US RS 50 can join 50cc races! I have owned several now and they all had better body parts then my other bikes (yamaha TZR Honda NSR and Derbi GPR)"


voor straat gebruik, mijn advies:
wil je iets wat waardevast is, makkelijk en goedkoop op te voeren, koop een RS
wil je iets wat niemand heeft: koop de NIEUWE GPR, met de lampjes BOVEN elkaar.
Wil je vrij goedkoop een schakelbrommer (racer) koop een Motorhispania.
Wil je een relaxede houding, veel opbergruimte, maar toch een schakel racer, koop het oude model gpr

(er zijn natuurlijk altijd afwijkingen)

Owjah, als je Derbi GPR gewend bent, zit een rs totaal niet.
ben je een RS gewend, dan zit de GPR toptaal niet. De houding is dusdanig anders dat hij echt verschrikkelijk verschilt en daarom niet echt geschikt is voor "even ruilen" (vind ik)
 
Martijn 8-3-2003 21:34 Print reply
Posts: 10000
das nog es info ...

maar waarom heeft niemand interesse in die RS2? opzich vind ik dat mooie dingen...mooie details enzo...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
evolver86 8-3-2003 21:36 Print reply
Posts: 168
nieuw, weinig info...

moet nog aanslaan. aangezien de rieju rs1 niet is aangeslagen... en rieju staat nogal bekend om hun roestende frames en slechte laklagen...
 
Kouwe Arie 8-3-2003 22:04 Print reply
Posts: 2065
Wow dat lijkt mij echt vet strak cool gaaf

Een waar nodig verstevigde rs50 met rs125 blok er op....hmmmmmmmmmm

DAMN!!!!!!!!!!


Edit: ik vind alleen dat die rs zo'n kleine wieltjes heeft.
Is een rs ook geschikt voor de wat langere mensen onder ons (1.90) ??

Dit bericht is ge-edit door Kouwe Arie op 8-3-2003 22:07
 
evolver86 8-3-2003 22:19 Print reply
Posts: 168
rs heeft de grootste wielen van het stel hoor!

oud model is geschikt voor mensen tot 2.00meter.

ik ken iemand van 1.95 die op nieuw mdoel rijd en nergens last van heeft
 
honda mt5 9-3-2003 0:08 Print reply
Posts: 147
ik ga ook een motorhispania kopen zilver

ik ging er op zitten maar ben net ff te lang 22 maart staat hij vast voor mij

dus hij gaat van de week ff bellen naar mij en komen passen steppen ff wat verlagen ben zelf 1,86 best lange benen

zat er op en zat net niet in de gluf waar je met die benen hoord te zitten

alleen vind te tank beetje te dun maar goed aan de zij kant vind ik de mh rx er goed uit zien

vriend van me rijd rs oud model die heb ook een dunne tank maar goed

als ik die mh koop laat ik hem stanaard prop gaat er wel uit andere tandwielen maar niet kwa motorich

omdat ze uit de fabriek goed zijn, zijn ze getest allees is goed uitgemeten dat zie je toch ook mensen die staanaard zijn hebben minder problemen mensen die opgevoerd rijden
 
Martijn 9-3-2003 1:16 Print reply
Posts: 10000
het is idd het beste om hem gewoon te ontgrenzen..is zelfs beter voor je motor dan begrensd rijen want zon prop vervuilt je motor alleen maar...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rick 9-3-2003 8:33 Print reply

Posts: 3788
ik heb gister de Rieju RS2 bij Dick de Jager zien staan en ik moet zeggen die is echt onwijs mooi op het bijrijder kussen na, die vind ik te groot
en die hele brommer is gewoon echt klein dus ik denk niet dat ie lekker zal zitten voor grotere mensen (heb het niet uit mogen testen )
 
Ride like your ass is on fire!!!
solidsjakie 9-3-2003 10:42 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kouwe Arie

Wow dat lijkt mij echt vet strak cool gaaf

Een waar nodig verstevigde rs50 met rs125 blok er op....hmmmmmmmmmm

DAMN!!!!!!!!!!


Edit: ik vind alleen dat die rs zo'n kleine wieltjes heeft.
Is een rs ook geschikt voor de wat langere mensen onder ons (1.90) ??

Dit bericht is ge-edit door Kouwe Arie op 8-3-2003 22:07


ik heb mn knieen altijd naast de tank uitsteken als ik op rs nieuw model zit. das nie wat voor mij. Oud model hek nog nie opgezeten.
 
User 927 9-3-2003 12:24 Print reply

Posts: 6405
Ik vind GPR oud model nog steeds de geilste schakel die er is.... en ik wil er eigenlijk eentje hebben maarja $$$
 

Dit topic is 27987 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved