Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - begrenzer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 994 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7859 - begrenzer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1269 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

de_koen 8-3-2003 18:30 Print topicpost

Posts: 5595
ik heb een begrenzer met 12 standen gekocht, er komt een zwarte en een rode draad uit.
De zwarte zal wel aan de massa moeten , en de rode aan de onsteking, maar waar moet ik hem aansluiten ? Voor of na de CDI ? Als hij er voor moet , moet hij dan op de onstekingspoel of op de trigger ?

Aan mijn contactslot komt een rood-witte aan , als ik die met de massa verbind dan valt de motor uit,(als je contact af zet word die rood-witte dus ook met de massa geschakeld) zou ik hem eventueel hier aan mogen schakelen ?

Het gaat hier over een Derbi Fenix bwj 95, natuurlijk schakelbrommer

thanx


 
Honda 5-Bak te koop

arrier 8-3-2003 19:04 Print reply
Posts: 2221
volgens mij moest de zwarte aan de massa en de rode aan de kabel die naar je bougie loopt tenminste dat d8 ik kan ook wat anders zijn
 
de_koen 8-3-2003 19:09 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjan15

volgens mij moest de zwarte aan de massa en de rode aan de kabel die naar je bougie loopt tenminste dat d8 ik kan ook wat anders zijn


aan bougiekabel zelf kan niet volgens mij , bedoel je de draad die toekomt op de bobine ? ik heb schrik dat als ik em daar op aansluit de cdi gaat stuk gaan, dus ik zou hem graag vor de cdi zetten, of toch maar op de draad van de bobine ?
 
Honda 5-Bak te koop
Martijn 8-3-2003 19:21 Print reply
Posts: 10000
probeer anders ook ff de faq.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
De Schout 8-3-2003 19:21 Print reply
Posts: 5327
volgens mij zet je zo'n begrenzer normaal op de draad van de 'trigger'
 
tune tweak fiddle bang bummer
Neonlampje 8-3-2003 20:02 Print reply

Posts: 14825
blauw/geel
edit: oh w8, geen honda

ja op de triggerdraad..

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 8-3-2003 20:03
 
wipe-out 8-3-2003 20:06 Print reply

Posts: 7672
ja, op de triggerdraad, voor de cdi volgens mij
 
scania 8-3-2003 20:07 Print reply

Posts: 1114
ik vind een begrenser nooit zo veel zin hebben,
als je de begrenser er op zet,merk je dat meteen.
moet je maar een keer met de begrenser erop in z'n neutraal vol gas geven.
je hoort gewoon heel erg goed dat je motortje begint over te slaan.

heeft iemand ervaring met begrensers dat hij/zij door de begrenser goed van de rollen bank af kwam??????

ik ben heel erg benieuwd.
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
barry 8-3-2003 20:11 Print reply

Posts: 7387
zolang ze bij mij niet in de vrij vol gas geven en in de 1ste versnelling hem er niet maximaal doorheentrekken, dan hoor je niks bij mij

maar dan moet de begrenser er wel op zitten
 
He?
Neonlampje 8-3-2003 20:12 Print reply

Posts: 14825
ja ik...
geen beukeuring, agent vond dat hij mooier was dan dat hij liep

maaruh in de vrij, goh vind je het gek... minder weerstand, kan hij ook 1 vonk per 2 toeren overslaan.. en dan pas stotteren...
het is geen ideaal systeem, maar wat wil je dan.. zonder gaan rijden met een 100% kans dat ze je naaien?
 
-Markiej- 8-3-2003 20:27 Print reply

Posts: 1361
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert

ik vind een begrenser nooit zo veel zin hebben,
als je de begrenser er op zet,merk je dat meteen.
moet je maar een keer met de begrenser erop in z'n neutraal vol gas geven.
je hoort gewoon heel erg goed dat je motortje begint over te slaan.

heeft iemand ervaring met begrensers dat hij/zij door de begrenser goed van de rollen bank af kwam??????
ik ben heel erg benieuwd.


Mmahhh, toch wel wat gelul, er zijn toch wel goede begrenzers op de markt.. mijne werkt perfect, je hoort er niks aan ook niet in zijn vrij. In zijn vrij maakt ie namelijk gewoon nog redelijk wat toeren..en in de versnellingen en top niet hoger dan 6000 toeren... (= +/- 55)

Conclusie; niet alle begrenzers werken kut. Volgens mij moet je wel een beetje geluk hebben, hoe ie het doet.. Veel standen is wel gemakkelijk omdat je de begrenzer dan goed kan afstellen op de brommer (meer keuzes..)

En anders kun je de begrenzer altijd nog met elco's een tikkie zwaarder of lichter laten begrenzen, zodat je een fijnere afstelling krijgt.
 
Mijn ontlasting heeft een vloeibare vorm aangenomen...
barry 8-3-2003 20:31 Print reply

Posts: 7387
die meer standen begrenser is dikke onzin, dat zijn gewoon elco's van verschillende waardes die achtermekaar zijn aangesloten met een mooi kastje er om heen, als je er zelf 1 maakt is echt precies het zelfde... je moet alleen de juiste waarden vinden...

en je bent 10X zo goedkoop uit...
 
He?
scania 8-3-2003 21:10 Print reply

Posts: 1114
conclussie: begrenser heeft dus absoluut zin?????

mooie uitvinding dan.

dan heb ik nog ff een vraagje,
ik heb een mbx met 110cc, heeft een begrenser voor mij ook zin dan?????
als het goed is moet hij dan in ieder geval z'n vermogen een stuk naar beneden halen,en scheelt dat weer in de prent ( lagere prent dus)
of heeft een begrenser voor mij helemaal geen zin??????
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
rsboy 8-3-2003 21:36 Print reply
Posts: 19
zal je nooit kunnen begrenzen tot de 45 km/h lijkt mij
ik ken er twee met bregrenzer bijmekaar 3 boetes er uit gehouden
 
wipe-out 8-3-2003 21:38 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert

conclussie: begrenser heeft dus absoluut zin?????

mooie uitvinding dan.

dan heb ik nog ff een vraagje,
ik heb een mbx met 110cc, heeft een begrenser voor mij ook zin dan?????
als het goed is moet hij dan in ieder geval z'n vermogen een stuk naar beneden halen,en scheelt dat weer in de prent ( lagere prent dus)
of heeft een begrenser voor mij helemaal geen zin??????


niet lullig bedoeld ofzo, en no offence, maar sta ook een beetje open voor meningen en bevindingen van anderen

maar een toerenbegrenzer begrenst het aantal toeren (duh ), dus als je met een 93/98cc mbx in z'n hoogste versnelling met 8000 toeren bijvoorbeeld 80 rijd, zal het nogal opvallen als je hem met 5000 toeren 60 laat rijden ofzo

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 8-3-2003 21:39
 
Martijn 8-3-2003 21:40 Print reply
Posts: 10000
sowieso met een fikse setup nooit op 45 begrenzen maar op 60+ iig...

k moet ook es een begrenzer maken...laatste keren was niet lekker gegaan.kheb nog een begrenzer met 7 dipswitches, is dus 2^7=128 standen...tjah..zie em dan maar es goed te krijgen ...maja...dat ding wilde dus niet echt..of hij trok er doorheen..of hij begrensde op de 3k :(...maja..mss nog maar es proberen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1269 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved