Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - [rs] Nieuwe vertanding trekt niet :| moet toch wel?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #7853 - [rs] Nieuwe vertanding trekt niet :...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1202 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Inquestos 8-3-2003 12:35 Print topicpost
Posts: 152
Hallo brommer mensen

Heb dus gister en vanmorgen nieuwe vertanding op me rs gezet.
Eerst had ik er 11/43 op en nu wou ik er 13/43 onder omdat ie veels te snel optrok en te lage top had.
Dus ik kom daar bij matton geven ze me een 14, omdat ze 13 niet meer hadden. Ik denk mjah dat zal toch ook wel gaan...

Ik vandaag rijden en resultaten :
1 > 40km/h
2 > 60km/h
3 > 80km/h
4 > 102km/h ( trekt al minder snel )
5 > valt terug en komt niet meer op toeren.

Ik rij in ze 4 gewoon de hele versnelling uit en probeer dan in ze 5 percies in de powerband uit te komen maar hij blijft niet meer trekken in ze 5.

Nu zit ik aan een paar oplossing te denken :
-Andere vertanding
-Carburateur beter afstellen ( evt. met powerfilter )
-Grotere carburateur
-Wat dempings wol uit me demper halen
(ik heb hem de laatste keer wel erg vol gedaan omdat je met met die lage vertanding veel toeren moest maken voor snelheid dus dat was lawaai dus ik stop die demper gewoon helemaal vol met die wol. )

Mijn config :
- Gilardoni 1 50cc ( snelle 50 dus niet de std. cilinder. )
- 15.5 Dell'orto vlakschuif. ( sproeier 68 )
- originele zwarte luchtbox nog.
- 14/43 vertanding
- Gianelli uitlaat ( wat voor 1 weet ik niet maar daar maak ik vandaag nog wel foto's van en die plaats ik hier. misschien is het wel een originele )

Kan iemand misschien wat tips geven?
Ik kan ook een andere cilinder kopen ( met fluiters bv. ) maar dit is wel erg dure oplossing...


 
1337 RS owner :)

jeroen 8-3-2003 13:07 Print reply

Posts: 15066
Zo gewoon een tandje lichter nemen.
Das het goedkoopst.
Anders zou ik zeggen..zorgen dat ie meer lucht krijgt..grotere sproeier en das meer kracht.

Anders grotere carb..
 
Erik_N 8-3-2003 13:07 Print reply

Posts: 5360
Als je het goedkoop wilt houden koop je toch gewoonander tandwiel? Koop je ergens anders een 13, of eventueel een 12..
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Inquestos 8-3-2003 13:24 Print reply
Posts: 152
ik denk dat ik volgende week powerfilter erop zet en grotere sproeier.

+ wat wol uit me demper halen

+ cilinder kop nog wat afvlakken

+ carburateur stukje polijsten aan de binnenkant

en als dat nog niet gaat dan ga ik di middag nieuw kettingwiel halen...

Dit bericht is ge-edit door Inquestos op 8-3-2003 13:29
 
1337 RS owner :)
-Markiej- 8-3-2003 13:32 Print reply

Posts: 1361
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Inquestos

ik denk dat ik volgende week powerfilter erop zet en grotere sproeier.

+ wat wol uit me demper halen

+ cilinder kop nog wat afvlakken

+ carburateur stukje polijsten aan de binnenkant

en als dat nog niet gaat dan ga ik di middag nieuw kettingwiel halen...
Dit bericht is ge-edit door Inquestos op 8-3-2003 13:29


Hoop gedoe...kun je net zo goed even een ander tandwieltje halen...toch!~?!?

Ennuh wol uit je demper halen?? = toch alleen maar meer herrie...en geen prestatie verschil!??!

Dit bericht is ge-edit door Mark Lievens op 8-3-2003 13:36
 
Mijn ontlasting heeft een vloeibare vorm aangenomen...
Inquestos 8-3-2003 13:36 Print reply
Posts: 152
Jawel, er zit nu te veel wol in...
gewoon iets eruit halen en klaar.
Dat maakt wel degelijk uit hoor :P
ik heb eens gereden zonder demp. wol
dat ging een stuk harder

Tevens mag ik dat kettingwieltje niet meer ruilen denk ik...
Kost toch wel 20euro
 
1337 RS owner :)
Erik_N 8-3-2003 13:36 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Inquestos

ik denk dat ik volgende week powerfilter erop zet en grotere sproeier.

+ wat wol uit me demper halen

En dan heb je in ene veel meer vermogen?

+ cilinder kop nog wat afvlakken


Beetje veel moeite voor een tandwieltje te groot?

+ carburateur stukje polijsten aan de binnenkant

Ja, dan trekt ie het in ene! :-S

en als dat nog niet gaat dan ga ik di middag nieuw kettingwiel halen...

Dit bericht is ge-edit door Inquestos op 8-3-2003 13:29

 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Inquestos 8-3-2003 13:56 Print reply
Posts: 152
ik heb gebeld met matton en ik ga hem dinsdag omruilen... voor een 12 dan maar...
 
1337 RS owner :)
Neonlampje 8-3-2003 13:58 Print reply

Posts: 14825
juustem... scheelt je veel gekloot
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 8-3-2003 13:58 Print reply

Posts: 7007
het is allemaal beetje verspilde moeite, een Gilardoni 1 trek je namelijk echt niet door tot zo'n hoge top hoor!
Als hij in de 4 al op 102 km/uur zit, dan zal hij misschien in de 5 iets van 110 moeten rijden...naja dat kan opzich ook wel maar het slimste lijkt me toch om een tandje lichter te nemen anders trek je echt zo bagger op daar heb je verder ook weinig aan

en 40 km/uur in de 1 best veel



EDIT: oeps alles voor niets zie net pas dat je hem gaat ruilen voor een 12 tands, netjes

Dit bericht is ge-edit door Oscar O. - [HRC Nijmegen] op 8-3-2003 14:03
 
nobody fuck with us!!
Daan -> TSX 8-3-2003 14:01 Print reply
Posts: 472
Zeer verstandig besluit...
 
Inquestos 8-3-2003 14:13 Print reply
Posts: 152
Maar is er voor de rest niks te doen aan die RS?
Ik bedoel ik wil geen paar honderd euro uitgeven natuurlijk voor eeen paar km harder.
Maar is er nog wel wat wat ik kan doen?
 
1337 RS owner :)
Daan -> TSX 8-3-2003 14:20 Print reply
Posts: 472
Beetje brede vraag maar... Je kan zeer veel doen... Ik ben niet echt een RS koning wat dat betreft, maar ik denk dat een 70cc al wel wat zal schelen, en zo zijn er nog wel wat dingetjes te bedenken lijkt me he... Lijkt me in ieder geval simpeler dan je carb. gaan polijsten.
 
bart de schakelgek 8-3-2003 14:44 Print reply

Posts: 5987
vind je dat nog niet hard zat voor een 50cc?? tunen en 19mm carb dat kun je nog doen, of toch maar een 70-80cc erop
 
Limburger
evolver86 8-3-2003 21:21 Print reply
Posts: 168
17,5 mm carb, dan trekt ie het wel.

hoeveel toeren draaide jij met je 11-43 tandwiel?

ik had dat ook en ik reed 110 @ teller met 13500 toeren
50snel, 15mm en metrakit

weet dta de teller veel afwijkt, dus zal digi maar iets van 95 zijn, maar hij treok wel lekker!
 
Inquestos 9-3-2003 19:16 Print reply
Posts: 152
Raar dan...
Mijn teller klopt wel in verhouding met een autoteller ( nissan almera tino 2.2 diesel ).

Verder ga ik niet terug om te ruilen,
want ik heb een fout gemaakt...

Er zat eerst 11/40 onder
gistere dus 14/40 eronder
maar ik had ook me kettingwiel achter die er eerst op zat ; 43 dus nu zit er 11/43 op.

Dit rijdt in ze'n 5 zo'n 110KM/h en trekt al beter . Nu nog goed afstellen dat ding...
Zit nu dus die 15.5 dellorto op met sproeier 68 en gilardoni 1 50cc (snelle 50) Hij start wel heel moeilijk als ik te veel gas geef in het begin dan hoor je een dof bwoap geluid...
Zal ik nu dus een grotere of kleinere sproeier erin moeten zetten?

Tevens kan ik ook altijd nog powerfilter erop plaatsen maar dat maakt ook weer meer herrie natuurlijk...

Die sproeier 68 is van een Sita ( stond op het bakje bij de dealer ) ik had wel een sproeier 75 die wel van die dell orto is ( die hoorde erbij ) maar daarmee liep hij helemaal slecht... ( te veel benzine )

Dit bericht is ge-edit door Inquestos op 9-3-2003 19:18
 
1337 RS owner :)

Dit topic is 1202 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved