Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #7844 - mbx verzekering
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 2303 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Martijn |
8-3-2003 19:12 |
Posts: 10000 |
verzekeren heeft geen nut..het is geen brommer, je verzekert een motorfiets als brommer...dan ben je zowieso niet verzekerd want je hebt geen rijbewijs...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Mr Pain |
8-3-2003 19:16 |
Posts: 4966 |
niet zeiken er rijden genoeg hier met een 70cc en dat is ook een motor!
je frame moet wel goed zijn daar zou ik wel even achter aan gaan en zorgen dat je een NL frame krijgt
|
|
|
|
Erik_N |
8-3-2003 19:18 |
Posts: 5360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Benjamin
niet zeiken er rijden genoeg hier met een 70cc en dat is ook een motor!
je frame moet wel goed zijn daar zou ik wel even achter aan gaan en zorgen dat je een NL frame krijgt
Martijn zegt dat ie niet verzekerd is omdat het in nederland ook een MOTORFRAME is.
Een 70cc op een brommer is wel een motor wettelijk gezien, maar van de andere kant ook weer eens opgevoerd brommertje. Dat ben je niet met een MOTORFRAME.
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Honda_MB80 |
8-3-2003 19:25 |
Posts: 251 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: guus van driel
wel leuk natuurlijk 110 cc maar valt wel op denk ik
veel succes met de rollerbank ontwijken
Idd, alleen de standaard 80cc heeft al 7kw...
Maar succes hoor! Ik heb het ook 3kwart jaar volgehouden... Ik raakte hem kwijt omdat ik op een profinciale weg reed, anders had ik er nu nog lekker op gereden... Nu bouw ik hem om naar een NSR frame.. Dan kan ik weer
|
|
http://www.honda-mbx.tk/ |
|
scania |
8-3-2003 19:31 |
Posts: 1114 |
jongens,
ik heb net die mbx gehaalt.
en hij is al verzekerd
ik ken dus lekker gaan racen nu.
maar een standaart 49,9cc motor rijdt bijna niemand meer op,dus iedereen is eigenlijk een motor.
ik ga nu op zoek naar een nsr frame, dus heb als het goed is binnekort een goed gekeurd brommer.
allemaal bedankt voor jullie reaktie's
|
|
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft. |
|
evolver86 |
8-3-2003 21:11 |
Posts: 168 |
je bent al niet meer verzekerd als je er een andere uitlaat onder gooit of ook maar je een poortje in je cilinder een mm vergroot!
voor de politie maakt het wel degelijk uit, of je een andere cilinder, of alleen uitlaat erop doet...
maar verzekerings maatschappijen zeggen: "opgevoerd=veranderen aan de standaard constructie en dus overschrijding van 45 km en dat is verzekering kwijt!"
en MBX 80 is wel te verzekeren, zeg gewoon dat het een MBX 50 is..
Dit bericht is ge-edit door evolver86 op 8-3-2003 21:12
|
|
|
|
scania |
8-3-2003 21:17 |
Posts: 1114 |
ja, hij is ook verzekerd als mbx 50.
leugentje voor eigen best wil
maar ik ga maandag een nsr frame ophalen, en dan is er nix meer aan de hand, kennen ze alleen mijn blokje nog maar afpakken.
dat risico loop ik wel.
45km/h rijden heb ik ook geen zin in.
|
|
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft. |
|
Martijn |
8-3-2003 21:30 |
Posts: 10000 |
stomme sukkels...een mbx50 is niet ingevoerd en is dus ook niet gekeurd als brommer...dat is dus ook een MOTORFIETS.
als je aangehouden wordt:
je rijdt op een niet gekeurde motor.
Je hebt geen motorrijbewijs.
Je hebt hem niet verzekerd (als brommer jah )
je krijgt zowieso dikke bekeuring, apparaat wordt in beslag genomen, krijgt mss motorrijontzegging tot je 21e (is wel extreem maar het kan wel) aangezien je zonder rijbewijs op een motor rijdt.
tjah...tis een risico, en velen hebben het genomen. soms gaat het goed, maar laat het in ieder geval duidelijk zijn dat je niet meer op een opgevoerd brommertje rijdt maar op een motor.
weet dat je in principe niet verzekerd bent.
Veel agenten weten dat een mbx niet in nederland is ingevoerd, en dan gaan ze naar je goedkeuringsnr zoeken.
OK nu nog ff mededelng: ook al heb je een mbx50 oid die netjes 45 rijdt or whatever, voldoet precies aan de eisen van een brommer, je bent de lul..het blijft een motor (nog niet eens goedgekeurd ook want mbx50 voldoet niet aan motoreisen)
Een tsx/mtx whatever met een 80blok...krijgt waarschijnlijk bekeuring voor te hoge constructiesnelheid...
conclusie...beter brommer flink opvoeren dmv een 80blok (wordt er hooguit onderuit gehaald denk ik) dan een illegaal frame (complete brommer) proberen te verzekeren en dan ook nog opgevoerd rijen.
edit: lees net dat je een nsr frame gaat scoren...das goei plan...want dan heb je dus een flink opgevoerde brommer, en zoals hierboven gezegd is dat wel beter dan mbx*0 frame
Dit bericht is ge-edit door Martijn op 8-3-2003 21:31
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
wipe-out |
8-3-2003 21:35 |
Posts: 7672 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: evolver86
en MBX 80 is wel te verzekeren, zeg gewoon dat het een MBX 50 is...
mbx 50 ?n mbx 80 zijn beide nooit in nederland ingevoerd. mbx + politie = sowieso de lul met ori mbx frame, met nsr frame niet, alhoewel ze je wel vaak aan willen houden lijkt me, omdat ze denken van: "H?, dat is een mbx, dat mag niet."
|
|
|
|
evolver86 |
8-3-2003 21:39 |
Posts: 168 |
kennis van mij heb een mbx 50 en die is nog nooit bekeurd voor het rijden op een MBX... toch al een aantal rollenbank controles meegemaakt...
mar als ze niet gevoerd zijn, dan staan ze toch niet in de database van de verzekeraars? hoe kan je die dingen dan verzekeren?
|
|
|
|
wipe-out |
8-3-2003 21:40 |
Posts: 7672 |
door een framenummer op te geven dat niet begint met HC04-xxxxxxx (=mbx 80), maar bijvoorbeeld met AC08-xxxxxxx (=nsr 50).
|
|
|
|
Martijn |
8-3-2003 22:01 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: evolver86
kennis van mij heb een mbx 50 en die is nog nooit bekeurd voor het rijden op een MBX... toch al een aantal rollenbank controles meegemaakt...
mar als ze niet gevoerd zijn, dan staan ze toch niet in de database van de verzekeraars? hoe kan je die dingen dan verzekeren?
die kennis heeft dan heel erg geluk en blijkbaar is de politie dan niet zo naaierig geweest...maar hierzo checken ze meteen je framenummer..vaak zien ze dan dat het een of ander vaag nummer is...of ze zien dat ie niet is ingevoerd in NL...dan gaan ze je NL keuring zoeken...vinden ze niet..ben je de lul..zo hebbk et gezien hier..met MBX80 en MTXR 50 ofzo..beide forever kwijt.
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
scania |
10-3-2003 17:06 |
Posts: 1114 |
jongens, jullie hebben allemaal gelijk, het is een risico die ik heb genomen,maar ik wil gewoon een snelle brommer, met een goede weg ligging.
en over dat verzekeren in combinatie met het frame nr,ik heb gewoon het frame nr opgegeven die in het frame staat,incl HC04 dus.
de verzekering weet niet eens dat het een 80 frame is.
maar ik heb vanmorgen dat nsr frame opgehaalt,dus ga hem aanpassen voor m'n mbx.
het is wel aardig wat werk, want het frame ziet er niet uit,maar er staat een NL goedkeurings nr in.
het zal vast wel ff duren,maar over een aantal weken rij ik dus op een legale brommer, alleen heeft hij dan nog 110cc.
ik weet het nog niet zeker,maar ik denk dat ik hem motorisch origineel mbx maak, 80cc dus, met een originele uitlaat, dan is hij lekker stil en trek je dus minder aandacht van de politie.
ik hou jullie nog wel op de hoogte, het zal nog wel een aantal weekjes duren hoor.
|
|
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft. |
|
Hans F |
10-3-2003 17:13 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: evolver86
mar als ze niet gevoerd zijn, dan staan ze toch niet in de database van de verzekeraars? hoe kan je die dingen dan verzekeren?
er is geen database, iig checken ze bij het verzekeren niet of je nummer wel bestaat.
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
10-3-2003 17:19 |
Posts: 5996 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wilbert
jongens, jullie hebben allemaal gelijk, het is een risico die ik heb genomen,maar ik wil gewoon een snelle brommer, met een goede weg ligging.
en over dat verzekeren in combinatie met het frame nr,ik heb gewoon het frame nr opgegeven die in het frame staat,incl HC04 dus.
de verzekering weet niet eens dat het een 80 frame is.
maar ik heb vanmorgen dat nsr frame opgehaalt,dus ga hem aanpassen voor m'n mbx.
het is wel aardig wat werk, want het frame ziet er niet uit,maar er staat een NL goedkeurings nr in.
het zal vast wel ff duren,maar over een aantal weken rij ik dus op een legale brommer, alleen heeft hij dan nog 110cc.
ik weet het nog niet zeker,maar ik denk dat ik hem motorisch origineel mbx maak, 80cc dus, met een originele uitlaat, dan is hij lekker stil en trek je dus minder aandacht van de politie.
ik hou jullie nog wel op de hoogte, het zal nog wel een aantal weekjes duren hoor.
whaha dat was dus bij mijn vrienden :P
heb je m'n mtx nog gesien? die stond ook in dat ijzeren schuurtje heel zielig zonder achtervelg die ik nog steeds moe kopuh :'(
|
|
ik haat mensen |
|
Dit topic is 2303 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|