Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #7841 - cilinderkop spuiten
|
Pagina 3 van 4
|
Dit topic is 9965 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Rudy |
7-3-2003 21:03 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wilbert
jongens als eerste wil ik ff zeggen dat ik het leuk vind dat er iemand met die boeken komt!@!!!!
dat koelvloeistof niet warmer word komt door de cirqulatie(schrijf ik het goed???)
en dat is met olie het zelfde verhaal.
hebben jullie nooit gehad dat jullie motor gaat roken in de regen???(op de cyl)
dat komt natuurlijk omdat er regen op komt,die meteen gaat koken,en kokent water word waterdamp.
in de verbrandings kamer word het absoluut 1200 graden, ijzer is een bijna perfecte geleider(edel metalen nog beter)
dat de cyl kop niet altijd 1200 graden word ivm rijwind koeling klopt ook nog,maar ik zou tog ook af en toe wel eens over bv de boulevard willen rijden,daar zal je dan tog stap voets moeten rijden.
als je brommer niet tegen zulke hoge temp kon zou het dus meteen einde oefening zijn.
en let wel ff op, ik heb het continu over een PLAATSELIJKE warmte.
ik zeg dus niet dat de complete motor zo warm word,maar er treden plaatselijke temp van 1200 graden op,
en waar de ontbranding plaats vind is de cyl(in bdp) en de onderkant van de kop.
ik blijf er tog bij dat hij temp van die waarden haalt.
maar de gene die mij niet willen geloven: even goeie vrienden hoor!!
het is wel een heftige discussie gewordenm, wie had dat ooit verwacht bij zo'n vraagje.
maar iedereen is vrij het zijne er van te denken hoor.
had zon dom antwoord ook niet verwacht
plaatselijk wordt het metaal niet eens 1200 graden, kan alu zowizo nieteens tegen
alu smelt bij 660 graden!!!!!!!!!!!!!!!!
van enigige sterkte is dan al lang geen sprake meer
welke school heb je eigenlijk gezeten als ik vragen mag
Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-3-2003 21:04
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nick
Nou die cilinderkop wordt dus amenooitniet 1200 graden he! En ook geen 500+ graden!
Ik denk dat de temp van je cilinder niet hoger komt dan 150 graden.
En je kop dan uiteraard ook.
Ten eerste heb je altijd dikke rijwind, waardoor (JUIST omdat metaal zo'n goede geleider is ) de cilinder ogenblikkelijk een heel groot deel van ze warmte kwijt kan.
Ik heb een keer gelezen dat de ideale ontbrandingstemperatuur bij de 60 graden Celsius ligt.
Let overigens eens op de temperatuur meter (van de auto of motor of weet ik het) van de koelvloeistof. Dat is de temperatuur die aan (of vlak na) de cilinder(s) wordt gemten. De meeste meters lopen daar bij 130 graden al dik in het rood.
Neej, die cilinderkop wordt echt geen 600 graden. Ik schat dat ie tijdens het rijden inderdaad niet warmer zal zijn dan 90 graden. Misschien tijdens het stationair lopen of crossen ofzo hij een paar tientallen graden warmer zal worden. Maar dat komt echt niet in de buurt van 600 graden hoor
edit: hmmm er zijn me een aantal users voor geweest in de afgelopen 5 minuten dat ik dit bericht zat te typen
Dit bericht is ge-edit door nick op 7-3-2003 20:05
Heb zelf ook eens een verhaal gelezen over fabrieks suzuki supersport 600 team(toen met chambon) dat hun koelvloeistof temp van 60 graden hadden. Als die temp een 5 graden omhoog ging zakte vermogen al met 5 % (en dat is met 130 pk al 6,5 pk!!1 verschil tussen snelle motor en een relatief trage)
Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-3-2003 21:07
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
scania |
7-3-2003 21:05 |
Posts: 1114 |
ik ga mij er niet meer in mengen, ik heb gezegt dat iedereen het zijne er van mag denken!!!!
en dat van die geleiding van metaal klopt ook maar je heb altijd wat koeling, zelfs als je stil staat,vandaar dat het een plaatselijke hitte is.
maar jongens ik heb mijn zegje gedaan,ik ben er van mening dat ik goed zit,en ik wil gewoon geen kwaaie gezichten hier, dan had ik lekker m'n mond gehouden!!!!
|
|
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft. |
|
Hans F |
7-3-2003 21:07 |
Posts: 4326 |
buitenkant van de cilinder wordt net zo warm als je koelvloeistof dus tss de 50 en 60 graden, uitlaatgas zal (bij een beetje snelle setup/racer) tussen de 500 en 650 graden zijn
owja, een ac cilinder wordt heel wat warmer, ik dacht dat iemand die ik kende die standaard klasse raced, het erover had dat hij bij z'n bougie meette (aan de buitenkant dus met een temperatuurmeetring onder de bougie) dat dat dus 170 graden werd.
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 7-3-2003 21:10
|
|
|
|
Blukaap |
7-3-2003 21:12 |
Posts: 10006 |
Bougie wordt ook een stuk heter dan de koelribben volgens mij.
|
|
Bastila is lief |
|
Hans F |
7-3-2003 21:15 |
Posts: 4326 |
dat zou heel goed kunnen
|
|
|
|
Blijhoofd |
7-3-2003 21:16 |
Posts: 7378 |
cilinder kop word nie zo heet hoor gewoon met normale motip werf gespote ging perfect zit er nu nog steeds op
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Blukaap |
7-3-2003 21:16 |
Posts: 10006 |
Weet je wat ik nu het grappige vind:
De hele discussie begon met hittebestendige verf
|
|
Bastila is lief |
|
Nick - Administrator |
7-3-2003 21:20 |
Posts: 4967 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
Weet je wat ik nu het grappige vind:
De hele discussie begon met hittebestendige verf
Ja maar dat maakt niet zoveel uit. Het is namelijk nog steeds niet offtopic (het gaat alleen misschien wat dieper op de vraag in).
Daarbij komt dat ALS het offtopic was, het niet meteen erg zou zijn. Zolang het offtopic gezeik wordt is het wat anders.
|
|
|
|
Rudy |
7-3-2003 21:21 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wilbert
ik ga mij er niet meer in mengen, ik heb gezegt dat iedereen het zijne er van mag denken!!!!
en dat van die geleiding van metaal klopt ook maar je heb altijd wat koeling, zelfs als je stil staat,vandaar dat het een plaatselijke hitte is.
maar jongens ik heb mijn zegje gedaan,ik ben er van mening dat ik goed zit,en ik wil gewoon geen kwaaie gezichten hier, dan had ik lekker m'n mond gehouden!!!!
Enige idee wat ik hiet bij krijg is dat je uit je.... praat(kan je ook 3 letterig woord voor invullen ) maargoed
Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-3-2003 21:25
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Nick - Administrator |
7-3-2003 21:26 |
Posts: 4967 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wilbert
ik ga mij er niet meer in mengen, ik heb gezegt dat iedereen het zijne er van mag denken!!!!
en dat van die geleiding van metaal klopt ook maar je heb altijd wat koeling, zelfs als je stil staat,vandaar dat het een plaatselijke hitte is.
maar jongens ik heb mijn zegje gedaan,ik ben er van mening dat ik goed zit,en ik wil gewoon geen kwaaie gezichten hier, dan had ik lekker m'n mond gehouden!!!!
Dat heet nou een discussie, wilbert...
En er zijn hier geen kwaaie gezichten, er zijn alleen mensen die het niet met je eens zijn.
Tuurlijk mag iedereen er het zijne van denken, maar dat heeft er toch niks mee te maken?
Jij beweert iets (dat je cilinderkop meer dan 600 graden wordt), en daar zijn mensen het niet mee eens. Die reageren erop en komen met argumenten. Dat is het enige dat gebeurt.
Dat jij dan meteen denkt dat er kwaaie gezichten zijn en met dingen komt als: iedereen mag er het zijne van denken, tsja dat getuigt volgens mij alleen maar van iets dat heet... uitgeluld??
Dit bericht is ge-edit door nick op 7-3-2003 21:27
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
7-3-2003 21:27 |
Posts: 7007 |
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Rudy |
7-3-2003 21:37 |
|
Kouwe Arie |
7-3-2003 21:51 |
Posts: 2065 |
Oke jongens ontopic please
(btw ik geloof ook niet dat de cilinder zo heet wordt )
|
|
|
|
Blijhoofd |
7-3-2003 21:53 |
Posts: 7378 |
als een cilinder zo heet zou zijn, zou mijn koppelingskabel,die de cilinder met 3mm ofzo net niet raakt al lang weggefikt zijn
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Hans F |
7-3-2003 21:57 |
Posts: 4326 |
wat dacht je van je pakkingspapier.....
|
|
|
|
Dit topic is 9965 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 4
|
|