Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinderkop spuiten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 907 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7841 - cilinderkop spuiten
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9964 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 7-3-2003 19:59 Print reply

Posts: 2339
nou 1200C word het zeker niet, denk dat je met 150al heel end opweg zit
 
guus van driel 7-3-2003 19:59 Print reply
Posts: 846
lijkt me wel cool je cil en je kop fluoriserend (schrijf je het zo??)
groen ofzo in het donker zal er leuk uitzien
 
scania 7-3-2003 20:04 Print reply

Posts: 1114
manne, ik zeg het niet om boze gezichten te krijgen,maar ik zeg wat ik er allemaal van weet,daar is een forum tog voor?????

fluoriserent zou ik persoonlijk nooit doen,
want je cyl vet vrij maken valt niet mee,en als je cyl niet 100% vet vrij is zal het zeker gaan bladeren.

kijk bij zwart maakt het niet zo veel uit,maar bij fluoriserent valt het natuurlijk direct op als er een stuk lak weg is.

maar het kan ABSOLUUT.
ik raad het af,maar het is wel mogelijk.
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
Nick - Administrator 7-3-2003 20:04 Print reply

Posts: 4967
Nou die cilinderkop wordt dus amenooitniet 1200 graden he! En ook geen 500+ graden!
Ik denk dat de temp van je cilinder niet hoger komt dan 150 graden.
En je kop dan uiteraard ook.

Ten eerste heb je altijd dikke rijwind, waardoor (JUIST omdat metaal zo'n goede geleider is ) de cilinder ogenblikkelijk een heel groot deel van ze warmte kwijt kan.
Ik heb een keer gelezen dat de ideale ontbrandingstemperatuur bij de 60 graden Celsius ligt.
Let overigens eens op de temperatuur meter (van de auto of motor of weet ik het) van de koelvloeistof. Dat is de temperatuur die aan (of vlak na) de cilinder(s) wordt gemten. De meeste meters lopen daar bij 130 graden al dik in het rood.

Neej, die cilinderkop wordt echt geen 600 graden. Ik schat dat ie tijdens het rijden inderdaad niet warmer zal zijn dan 90 graden. Misschien tijdens het stationair lopen of crossen ofzo hij een paar tientallen graden warmer zal worden. Maar dat komt echt niet in de buurt van 600 graden hoor

edit: hmmm er zijn me een aantal users voor geweest in de afgelopen 5 minuten dat ik dit bericht zat te typen

Dit bericht is ge-edit door nick op 7-3-2003 20:05
 
guus van driel 7-3-2003 20:11 Print reply
Posts: 846
ik gok op 200 graden da lijkt me wel in de buurt komen in iedergeval niet heter

1200 graden, dan zou je tank gaan koken met die cil er onder


 
Neonlampje 7-3-2003 20:12 Print reply

Posts: 14825
150?!!! christus, dat is al inmens veel weetje?!!
 
Rudy 7-3-2003 20:15 Print reply

Posts: 3471
motorolie werd bij een volvo 1.8 (op de tesbank)
120 graden dit haal je in de praktijk al niet

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rudy 7-3-2003 20:18 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert

hahahhahahahah blukmeester, wou jij zeggen dat de verbranding van een 2takt motor geen 1200 graden is?????????????

dan zou jij tog de boeken van 1e auto monteur eens moeten verbeteren!!!!!!!!!

ik ben namelijk 1e auto monteur,en ik denk dat die gene die mijn school boeken heeft geschreven tog niet zo maar wat heeft neer gezet, denk jij wel?????????

daarom wordt de cilindert nog geen 1200 graden cilinderwand direct dacht een 300 graden
buitenkant cil eens een 150 ofzo(volgens mij dat niet eens)

Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-3-2003 20:18
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rudy 7-3-2003 20:20 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

[...]

daarom wordt de cilindert nog geen 1200 graden cilinderwand direct dacht een 300 graden
buitenkant cil eens een 150 ofzo(volgens mij dat niet eens)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert

maar ik hoef jullie tog niet te zeggen dat metaal een van de beste geleiders zijn?????

een vloeistof gekoeld motor blok blijft de kop een stuk minder heet, maar zeker bij een lucht gekoeld motortje word de kop bloed en bloed heet.

maar maakt mij allemaal niet uit hoor,dan spuiten jullie gewoon verf die tot 500 graden bestand is op jullie kop, maar ik weet zeker dat dat er na verloop gewoon weer afbladerd.

ik spreek niet alleen uit therie, maar ook uit ervaring hoor.

ervaring

olie verbrand al bij 200 graden (gebruikte olie vaak al eerder !)

en eh water kookt bij 100 graden koelvloestof wat later maar ,,,
motor wordt aan de buitenkant geen 500 graden




Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-3-2003 20:23
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
-SpengaMotors- 7-3-2003 20:26 Print reply
Posts: 592
die kutverf pleurt er zo weer af hor, heb ik ook altijd, die goochemerd heb gelijk
 
Rudy 7-3-2003 20:35 Print reply

Posts: 3471

laat hem nog eens in een boek kijken dan
dit zijn zuiger temperaturen
buitenkant is zelf een stuk kouder enz
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rudy 7-3-2003 20:37 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spengamotors

die kutverf pleurt er zo weer af hor, heb ik ook altijd, die goochemerd heb gelijk

gwoon beter onvetten dus
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blukaap 7-3-2003 20:44 Print reply

Posts: 10006
Rommel goed ontvetten en d'r op spuiten.

Waarschijnlijk blijft zelfs gewone verf prima zitten.
En hittebestendige verf moet je d'r inbranden volgens mij en dat werkt niet echt geweldig denk ik, liever met gasbrander heel voorzichtig inbranden (hint: rond je cilinder zitten brandbare restjes enzo, cilinder d'r ffkes afhalen wil je 'm spuiten ).

Dit alles is uit, je gelooft het niet, ervaring.
Ik heb ook een keer een citta uitlaat met gewone zwarte verf gespoten, bleef goed zitten, ging alleen een beetje stinken als je er langer mee rondsjeesde .


Kwaliteitsopleiding + monteur dus .
 
Bastila is lief
scania 7-3-2003 20:49 Print reply

Posts: 1114
jongens als eerste wil ik ff zeggen dat ik het leuk vind dat er iemand met die boeken komt!@!!!!
dat koelvloeistof niet warmer word komt door de cirqulatie(schrijf ik het goed???)
en dat is met olie het zelfde verhaal.

hebben jullie nooit gehad dat jullie motor gaat roken in de regen???(op de cyl)
dat komt natuurlijk omdat er regen op komt,die meteen gaat koken,en kokent water word waterdamp.

in de verbrandings kamer word het absoluut 1200 graden, ijzer is een bijna perfecte geleider(edel metalen nog beter)
dat de cyl kop niet altijd 1200 graden word ivm rijwind koeling klopt ook nog,maar ik zou tog ook af en toe wel eens over bv de boulevard willen rijden,daar zal je dan tog stap voets moeten rijden.
als je brommer niet tegen zulke hoge temp kon zou het dus meteen einde oefening zijn.
en let wel ff op, ik heb het continu over een PLAATSELIJKE warmte.
ik zeg dus niet dat de complete motor zo warm word,maar er treden plaatselijke temp van 1200 graden op,
en waar de ontbranding plaats vind is de cyl(in bdp) en de onderkant van de kop.
ik blijf er tog bij dat hij temp van die waarden haalt.
maar de gene die mij niet willen geloven: even goeie vrienden hoor!!


het is wel een heftige discussie gewordenm, wie had dat ooit verwacht bij zo'n vraagje.
maar iedereen is vrij het zijne er van te denken hoor.
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
Daan -> TSX 7-3-2003 20:58 Print reply
Posts: 472
Ik ben al de hele week ziek, dus ontzettend chagerijnig en niet helemaal mezelf. Dus ik ga nu ff Wilbert afzeiken:

Wilbert, je moet nu ff je mond gaan houden want je poept er onzin mee uit. Zeker geen toegang tot Pro Forum? Houwen zo meid

Zo, niet echt mijn stijl om het dermate direct te doen, meestal ben ik geloof ik iets subtieler, maar je blaat echt. Ik heb geen zin om me er diep in te mengen, maar 1 zin kan ik slapend nog wel onderuit halen:
"ik zeg dus niet dat de complete motor zo warm word,maar er treden plaatselijke temp van 1200 graden op"
Je zegt dat ijzer zo'n 'supergeleider' is, dan ontstaan er dus ook geen plaatselijke warmtes van deze temperatuur. Jij hebt volgens mij GEEN ID hoe warm dat wel niet is.

Ow ja, en niet kokend water dampt ook :S Pis maar 's tegen een bevroren paal aan man! Nou ga ik chagerijing afwachten wat de rest ervan zegt.
 

Dit topic is 9964 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved