Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - speling op zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1097 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7840 - speling op zuiger
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 7-3-2003 20:45 Print reply

Posts: 10008
Compressie hangt af van cilinderinhoud en kopinhoud, dus het kan goed dat een 125cc cilinder meer compressie heeft.
 
Bastila is lief
arrier 7-3-2003 21:49 Print reply
Posts: 2221
khep zelf nog ff gekeken en volgens mij is het nog geen halve mm dat hij beweegt dat maakt toch niet zoveel uit? dit is het laatste wat ik van DIT nog van wil weten daarna ben je van me af
 
Erik_N 7-3-2003 21:52 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Compressie hangt af van cilinderinhoud en kopinhoud, dus het kan goed dat een 125cc cilinder meer compressie heeft.


ja maar wanneer afstand zuiger en kop hetzelfde is, zou dit toch niet moeten uitmaken, die compressie? Ik heb er heleavond overlopen denken maar kon nie bedenken waarom 125 meer compressie zou moeten hebben. Maar ik ben niet zo snugger wat dat betreft


EDIT:

Wat ik dus bedoel, stel je hebt een zuiger van 57MM, of 1 van 45MM. De squish is beide 1MM. Dan moet bij die 45 volgens mij net o veel compressie hebben. Omdat het allebei alleen in hoogte moet worden ingedrukt, en beide net zo weiig kunnen uitzette zegmaar. Komt vlgens mij net zo veel bar op te staan. Als het niet zo is, leg het asjeblieft ff uit

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 7-3-2003 21:55
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Honda_mbiloss [Emiel] 7-3-2003 21:52 Print reply

Posts: 3697
Quote:
khep zelf nog ff gekeken en volgens mij is het nog geen halve mm dat hij beweegt dat maakt toch niet zoveel uit? dit is het laatste wat ik van DIT nog van wil weten daarna ben je van me af



is niet zo erg tijd zat.

Maar er mag best een beetje ruimte tussen zitten volgens mij, is overal wel zo. Alleen zolang je zuigerveren nog maar goed zijn.

Hoelang rijd je trouwens al met die cilinder is hij oud? nieuw? is er ooit een nieuw zuigertje in gekomen?


Quote:
ja maar wanneer afstand zuiger en kop hetzelfde is, zou dit toch niet moeten uitmaken, die compressie? Ik heb er heleavond overlopen denken maar kon nie bedenken waarom 125 meer compressie zou moeten hebben. Maar ik ben niet zo snugger wat dat betreft


volgens mij zit het zo.

Als je zeg maar een grotere fietsenpomp hebt met een bredere zuiger zeg maar pompt hij veel meer lucht uit de fietsenpomp, dan dat het een klein fietsenpompje was, als de ruimte van de zuiger tot de kop hetzelfde is, zal dit dus een stuk meer compressi moeten geven...

mss verkeerde vergelijking

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 7-3-2003 21:58
 
arrier 7-3-2003 21:57 Print reply
Posts: 2221
ik heb de motor zelf sinds december en heb er zelf nog niet zoveel mee gereden (vorst in de grond is niet lekker ) maar de cilinder is d8 ik da ze zeiden 5keer uitgeboord en kon nog 5keer worden uitgeboort (crosmotor cilinder he) maar dat had ik opgezocht en dat klopte dus daar hoef je niet meer over te beginnen die chromen wand is groter ofzoiets
maar in iedergeval bedankt voor tips, interesse enz.
 
Hans F 7-3-2003 22:03 Print reply
Posts: 4326
Idd, als de compressieverhouding hetzelfde is, en het zuigeroppvlak groter is, gaat kicken natuurlijk lastiger F = p x A (kracht = druk x oppervlak)
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 8-3-2003 9:20 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_N

[...]


Waarom? Lijkt mij niet. Want als de squish hetzelfde is, en ze sluiten allebij net zo goed, zou volgens mij de compressie ongeveer hetzelfde moeten zijn.


squish heeft geen ene aars te maken met je compressie
 
ik haat mensen
Blukaap 8-3-2003 10:32 Print reply

Posts: 10008
Quote:

De normale formule voor het bereken van de compressie is:
(Vs+Vc)/Vs
Vs: (schadelijk) inhoud verbrandingsruimte
Vc:inhoud cilinder



Daaraan kun je dus zien dat de inhoud vd cilinder invloed heeft op de compressie.
Dus bij gelijkblijvende inhoud vd verbrandingsruimte heeft een grotere cilinder meer compressie.
 
Bastila is lief
Hans F 8-3-2003 10:38 Print reply
Posts: 4326
jullie halen bijna allemaal compressie en compressieverhouding door elkaar
 

Dit topic is 1647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved