Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Motor Gekocht!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1101 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #7831 - Motor Gekocht!
Pagina 5 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik_N 7-3-2003 14:37 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zeta-boy



En jongens die stofzuigerslangen zijn de luchtinlaat naar de airbox. Dus niks naar de tank. Dacht dat het ramair was.


Neem me nog serieuzer , alleen als het al twee keer gemeld is en iemand gaath et nog een keer vragen krijg je dit soort reply's he
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Woeter 7-3-2003 15:26 Print reply

Posts: 2832
Ok thanks voor de positieve reactie's! Ben er zelf ook erg blij mee!! kom net thuis van me werk, zie m weer staan en dan gaat er toch weer een warm gevoel door me heen

Kzal proberen ff in het kort uit te leggen hoe het importeren werkt.
Importeren is goedkoper omdat er in het buitenland geen BPM belasting wordt geheven, dat gebeurd alleen in Nederland op alle voertuigen, dus ook auto's ed.
Als je een leuke motor hebt gevonden moet je er de papieren bij krijgen en m door de huidige eigenaar laten afmelden. Dan kan je ermee naar Nederland en moet je hem laten keuren bij de RDW. Zo'n keuring kost (geloof ik) 90,- euro's. Dan moet je nog een klein bedrag BPM betalen bij de Douane. Hoogt van het bedrag is afhankelijk van de nieuwprijs en bouwjaar. Voor mijn motor is dat ongeveer 50,- euro.
ALs hij goedgekeurd is krijg je binnen een aantal werkdagen je kentekenbewijs opgestuurd en kan je je plaat laten maken....

Nou ff ter vergelijking, voor deze motor heb ik 2500,- euro betaald (vraagprijs was 2700) dus dan komt er grofweg ik schat zo'n 300 euro bij aan totale kosten (benzinegeld naar Duitsland enzo) dus dan heb ik voor zo'n 2800,- euro deze motor. Maar het kan best zijn dat ik wat vergeten ben, ik ga uit van rond de 3000 euro.

Als je van plant bent om een motor te gaan importeren, kijk dan op deze site Mobile.de Dan Motorrader suchen en je kan het beste op postcode 4 zoeken, ligt strak tegen Nederland. Anders kan het zijn dat je 650 km moet rijden want Duitsland is groot, vergis je daar niet in! Mijn motor was 200 km rijden dus dat was goed te doen op 1 avond.

Dus een motor importeren kost je wel veel tijd en moeite, maar je bespaard wel een hoop geld als je het goed doet, kijk maar eens naar deze motor ter vergelijking: ZXR 400 Deze motor heeft wel een andere kleur, maar meer km's en hetzelfde bouwjaar, weliswaar geen schade maar hij kost 2 keer zoveel...

Hoop dat het importeren zo een beetje duidelijk is...

Oja waarom geen Suzuki? nou omdat Suzuki geen leuke 25kw modellen heeft!! alleen de GS500 is leuk, maar deze vind k veel vetter! Hierna wordt het een GSX600R denk k(Suzuki dus)

Oja voor 100 euro heb ik er ook nog 2 paddockstands bij gekocht inclusief een hoes, ook een koopje, stands zijn schreeuwend duur als je ze in de winkel haalt. Hier nog ff een plaatje op die stands:
EDIT: Hier zit ook het duo zadel erop en niet de afdekking zoals op eerder plaatjes, met die afdekking vind k toch een stuk mooier, maar tis erg handig, ding heb je er zo af en dan kan er iemand achterop





Dit bericht is ge-edit door Woeter op 7-3-2003 15:44
 
Rudy 7-3-2003 15:33 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woeter

Ok thanks voor de positieve reactie's! Ben er zelf ook erg blij mee!! kom net thuis van me werk, zie m weer staan en dan gaat er toch weer een warm gevoel door me heen

Kzal proberen ff in het kort uit te leggen hoe het importeren werkt.
Importeren is goedkoper omdat er in het buitenland geen BPM belasting wordt geheven, dat gebeurd alleen in Nederland op alle voertuigen, dus ook auto's ed.
Als je een leuke motor hebt gevonden moet je er de papieren bij krijgen en m door de huidige eigenaar laten afmelden. Dan kan je ermee naar Nederland en moet je hem laten keuren bij de RDW. Zo'n keuring kost (geloof ik) 90,- euro's. Dan moet je nog een klein bedrag BPM betalen bij de Douane. Hoogt van het bedrag is afhankelijk van de nieuwprijs en bouwjaar. Voor mijn motor is dat ongeveer 50,- euro.
ALs hij goedgekeurd is krijg je binnen een aantal werkdagen je kentekenbewijs opgestuurd en kan je je plaat laten maken....

Nou ff ter vergelijking, voor deze motor heb ik 2500,- euro betaald (vraagprijs was 2700) dus dan komt er grofweg ik schat zo'n 300 euro bij aan totale kosten (benzinegeld naar Duitsland enzo) dus dan heb ik voor zo'n 2800,- euro deze motor. Maar het kan best zijn dat ik wat vergeten ben, ik ga uit van rond de 3000 euro.

Als je van plant bent om een motor te gaan importeren, kijk dan op deze site Mobile.de Dan Motorrader suchen en je kan het beste op postcode 4 zoeken, ligt strak tegen Nederland. Anders kan het zijn dat je 650 km moet rijden want Duitsland is groot, vergis je daar niet in! Mijn motor was 200 km rijden dus dat was goed te doen op 1 avond.

Dus een motor importeren kost je wel veel tijd en moeite, maar je bespaard wel een hoop geld als je het goed doet, kijk maar eens naar deze motor ter vergelijking: ZXR 400 Deze motor heeft wel een andere kleur, maar meer km's en hetzelfde bouwjaar, weliswaar geen schade maar hij kost 2 keer zoveel...

Hoop dat het importeren zo een beetje duidelijk is...

Oja waarom geen Suzuki? nou omdat Suzuki geen leuke 25kw modellen heeft!! alleen de GS500 is leuk, maar deze vind k veel vetter! Hierna wordt het een GSX600R denk k(Suzuki dus)

Oja voor 100 euro heb ik er ook nog 2 paddockstands bij gekocht inclusief een hoes, ook een koopje, stands zijn schreeuwend duur als je ze in de winkel haalt. Hier nog ff een plaatje op die stands:

afbeelding




Suzuki heeft 1 leuk 25kw model:SV650S vind het nog steed erg gave dingen
Ze zijn alleen nog vrij nieuw (dus duur) iets minder sportief als gsx-r natuurlijk maar zeker voor 650 2 cil erg snel (veel 600 4 cil's rij je er mee voorbij omdat hij vanuit onderuit zo snel is en qua gewicht kg of 15 lichter is dan oudere cbr's enz)

Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-3-2003 15:35
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Woeter 7-3-2003 15:37 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

[...]


Suzuki heeft 1 leuk 25kw model:sv650s vind het nog steed erg gave dingenafbeelding

Ik denk dat je de verkeerde smilie gelinkt hebt dan

Ik wist niet eens dat die 25 kw te krijgen was, maarja wou een racer en een SV is meer sport/tour...

Oja voor de BigMeeting '02 gangers: Raphael heeft ook een ZXR400 gekocht, heeft wat schade geloof ik en hij gaat m over laten spuiten...
 
Rudy 7-3-2003 15:39 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woeter

[...]

Ik denk dat je de verkeerde smilie gelinkt hebt dan

Ik wist niet eens dat die 25 kw te krijgen was, maarja wou een racer en een SV is meer sport/tour...

Oja voor de BigMeeting '02 gangers: Raphael heeft ook een ZXR400 gekocht, heeft wat schade geloof ik en hij gaat m over laten spuiten...


Broer heeft dr een plat gereden he....

sv is idd wat meer sport/toer maar vlammt b.v. ducati 900ss met 2 vingers in neus... Zit positie is in verhouding iets minder extreem als b.v. zxr. Alleen de voorvering van de oudere (99 en 00) modellen blijken wat slap te zijn (broer had er al wp veren +olie in)
Enige echte nadeel van ding is dat hij teruggetuned echt zuigt als de tiefus (1:13 was niet echt ongewoon....)

Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-3-2003 15:40
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
mikey 7-3-2003 16:38 Print reply
Posts: 2392
maareuuh kom je met dat (geile) ding naar de BM '03?
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Woeter 7-3-2003 16:56 Print reply

Posts: 2832
Ja dat (geile) ding zal zeker een aantal dagen op de BM '03 te vinden zijn
 
mikey 7-3-2003 17:06 Print reply
Posts: 2392
is het dan toegelaten om even plaats te nemen op dat (geile) ding en ff een rondje te maken?

nee hoor grapje, kwil er nie mee rijden man, veel te gek, ik brokken maken anders

wel dat dat (geile) ding op de meeting zal zijn
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Nikoz 7-3-2003 17:06 Print reply
Posts: 819
echt super kewl dingetje! Heeft nog geneens zo belachelijk veel gekost, nog best te betalen zo'n motor hij ziet er ook nog goed uit geen roest enzo.
 
mito maaaster
Hier_ben_ik - Administrator 7-3-2003 17:14 Print reply

Posts: 8499
mooi dingetje wouter.. rijd voorzichtig zou ik zeggen
 
Members zijn vervelend :-|
Junkie XR 7-3-2003 17:27 Print reply

Posts: 5753
Leuk dinkie Wouter, precies wat ik verwachte, maar hoe ga je 'm terugtunen? Officiele kit, of rollerbank meting afstelling???

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ardan

dan word het toch een auto denk ik,had er laatst bijna een gekocht,hadden m'n ouders eens goed vreemd opgekeken als ik ermee was doorgegaan.maar eigenaar heeft hem nog steeds,dus met wat geluk volgend jaar kopen dan.

dit was hem btw:

afbeelding

Dit bericht is ge-edit door ardan op 6-3-2003 17:35

toyota celica ta28 1977 (lekkah)
kost 1500 euro,is zoals je kan zien in goede staat,alleen 2 barsten in lijst van vooruit en gaatje in deurlijst.maar ik heb noig geen rijbewijs en mijn pa heeft geen zin in een auto

Dit bericht is ge-edit door ardan op 6-3-2003 17:36


Dit is echt zo'n gruwelijke bak, ik vind ze echt top, helemaal voor zo weinig geld, heb je er wat specs van??
 
mikey 7-3-2003 17:41 Print reply
Posts: 2392
h? $tranger, was jij niet van plan om de supermotard richting op te gaan?
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Junkie XR 7-3-2003 18:04 Print reply

Posts: 5753
Klopt, wil ik ook. Op een SM kan je nog gekker doen, het is een stapje minder gevaarlijk en je bent buiten de topsnelheid om het snelste wat er is. Ook de acceleratie moet je niet te lichtjes over doen, een R1 doet zeg maar de 0 naar 100 in 3 seconden, een beetje motard zit ergens net in de 4 seconden. En dan ligt het ook nog eens heel erg aan de bestuurder natuurlijk.

Op een SS voel ik me te stijfjes, ik hou van wat meer bewegingsvrijheid. En ik weet ook dat als ik supersport ga rijden, dan zou dat nu ook misschien een tamme 400 zijn, maar op een gegeven moment zit je met een A onbeperkt en krijg je behoefte aan een lekkere 600/750. Aangezien ik van mezelf weet dat ik lichtelijk de behoefte heb om gek te doen lijkt me een SM wat veiliger. Helaas heb ik de pech gehad eerst een motor te kopen die alleen stoppies kon en nu een motor heb die alleen wheelies kan (veelste slappe vering). Ik wil nu ook voor iets serieus gaan. En dan niet beginnend bij 400cc, maar het liefst gewoon meteen een dikke 600+. Ik zat te denken aan een KTM 660 SMC, die wel heel vet is, maar die ik niet zo heel vet er uit vind zien, of een XR650, die wel weer heel vet is, maar die nogal radicaal moet worden omgebouwd dan. Ombouwen in de vorm van van crosser naar motard, inclusief voorvork en remmen en velgen en vering. Nu kick ik nogal op het XR model uit 2002, en die zijn nogal duur dus kom ik ook nog op bijna 10000 euro uit. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil. Ook qua auto weet ik het nog niet. Ik kan relaxt voor een lease bak gaan, dan ben ik voor heel weinig geld klaar en hou ik financiele ruimte over om een splinternieuwe motor te financieren. Of ik kan zelf een auto financieren. Het gaat nu toch richting leasen. Vanaf vanavond heb ik de Saxo van m'n baas een weekje te leen, eens kijken hoe dat bevalt. Het gaat toch ook zeer waarschijnlijk die richting op omdat dat nog een beetje snel is. 7.7 volgens het boekje, m'n baas is het gelukt in 7.5 seconden, niet slecht voor een auto'tje. Als ik er zelf zo een neem dan is het een kwestie van mooie 16 of 17 inch 16 of 20 spaaks velgjes, stukje verlagen, heledere achterlichten en klaar. Dan rij ik voor 1000 euro per jaar in een snel bakkie en kan ik nog een motor kopen ook.

Maar goed, we zien het wel, eerst maar eens kijken wat we met die NX gaan doen, Nick, ging jij nog wat doen??
 
Neonlampje 7-3-2003 18:33 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: $tranger

Leuk dinkie Wouter, precies wat ik verwachte, maar hoe ga je 'm terugtunen? Officiele kit, of rollerbank meting afstelling???

[...]


Dit is echt zo'n gruwelijke bak, ik vind ze echt top, helemaal voor zo weinig geld, heb je er wat specs van??

ik zou voor rollerbank gaan, doe ik ook met mijn CB450s, ik wil geen 25kw op de krukas, daar gaat nog 15% in het slechtste geval af, hou je nix over...
 
mikey 7-3-2003 18:48 Print reply
Posts: 2392
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: $tranger

Klopt, wil ik ook. Op een SM kan je nog gekker doen, het is een stapje minder gevaarlijk en je bent buiten de topsnelheid om het snelste wat er is. Ook de acceleratie moet je niet te lichtjes over doen, een R1 doet zeg maar de 0 naar 100 in 3 seconden, een beetje motard zit ergens net in de 4 seconden. En dan ligt het ook nog eens heel erg aan de bestuurder natuurlijk.

Op een SS voel ik me te stijfjes, ik hou van wat meer bewegingsvrijheid. En ik weet ook dat als ik supersport ga rijden, dan zou dat nu ook misschien een tamme 400 zijn, maar op een gegeven moment zit je met een A onbeperkt en krijg je behoefte aan een lekkere 600/750. Aangezien ik van mezelf weet dat ik lichtelijk de behoefte heb om gek te doen lijkt me een SM wat veiliger. Helaas heb ik de pech gehad eerst een motor te kopen die alleen stoppies kon en nu een motor heb die alleen wheelies kan (veelste slappe vering). Ik wil nu ook voor iets serieus gaan. En dan niet beginnend bij 400cc, maar het liefst gewoon meteen een dikke 600+. Ik zat te denken aan een KTM 660 SMC, die wel heel vet is, maar die ik niet zo heel vet er uit vind zien, of een XR650, die wel weer heel vet is, maar die nogal radicaal moet worden omgebouwd dan. Ombouwen in de vorm van van crosser naar motard, inclusief voorvork en remmen en velgen en vering. Nu kick ik nogal op het XR model uit 2002, en die zijn nogal duur dus kom ik ook nog op bijna 10000 euro uit. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil.......



zo denk ik er ook over en ik ben er ook nog niet uit welke ik koop, ik denk zelf om voor een SM te gaan die al is omgebouwd, kan minder kosten met wat geluk, die 660SMC's zijn heel vet, XR600 ook; en nog een ietsje vetter toch wel, koop er zo een maar dan wel al in SM trim, dat gedoe met een racer denk ik precies hetzelfde over, kwil niet te snel maar toch veel fun hebben...

tsja en nu ga ik niet meer offtopic...
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *

Dit topic is 7120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved