Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - sproeier afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7822 - sproeier afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Olaf 6-3-2003 11:09 Print topicpost
Posts: 473
Hoi het zal wel een beetje een domme vraag zijn maar welk schroefje moet ik draaie op deze tekening:

om de hoeveelheid benzine te regelen?
bedankt
 

Kouwe Arie 6-3-2003 11:29 Print reply
Posts: 2065
Jij moet nodig eens de FAQ doorspitten.
Omdat je een newbie bent, hier:

Hoe werkt de carburateur?
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/42

Hoe stel je de carburateur af?
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48




Dit bericht is ge-edit door Kouwe Arie op 6-3-2003 11:31
 
the-roadrunner 6-3-2003 11:41 Print reply
Posts: 499
als ik het goed zie moet je nr.5 verwisselen totdat je de goeie sproeiermaat hebt.

en 21 om te draaien voor de lucht


Dit bericht is ge-edit door the-roadrunner op 6-3-2003 11:43
 
lalalalalala echt v@
Guidoke 7-3-2003 21:18 Print reply

Posts: 156
aan 21 draaien voor de hoeveelheid lucht! open/linksom = meer benzine
dicht/rechtsom = minder benzine.

De meesten verwisselen dit, maar dit is echt juist! Geloof je het niet? Draai hem eens helemaal uit elkaar en doe je ogen eens heeeeel goed open!

Oooooohhhhhhhhhhhhhhhhhh jaaaaaaaaa! Hij heeft gelijk! Ja, duhh!
 
Hoe moet dat op een computer?
Blijhoofd 7-3-2003 21:25 Print reply

Posts: 7378
nummer 2 is voor benzine (stationair draaien)

kouwe arie niet zo boos doen tege die jonge

domme vraag maar 11 dat buisje waar dat slangetje op komt das toch voor de olie

Dit bericht is ge-edit door blijhoofd op 7-3-2003 21:28
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Blukaap 7-3-2003 21:34 Print reply

Posts: 10006
11 is een overloop zo te zien, olie aansluiting zit bij TSX en honda aan het spruitstuk.
 
Bastila is lief
Hans F 7-3-2003 21:35 Print reply
Posts: 4326
Lees de faq,

Op een conventionele carb. zoals deze zit geen schoef om de hoeveelheid lucht te regelen en ook geen om de hoeveelheid benzine te regelen.
 
chriss 7-3-2003 21:37 Print reply
Posts: 1859
waar is eigelijk die slang nr 11 voor, waar moet je die dan op de andere kant aansluiten, die aansluiting bij je stationairschroef is toch voor dat er geen vacuum onstaat in vlotterbak ofzoiets?
 
Blijhoofd 7-3-2003 21:38 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Lees de faq,

Op een conventionele carb. zoals deze zit geen schoef om de hoeveelheid lucht te regelen en ook geen om de hoeveelheid benzine te regelen.


ehhhm was 21 e n2 dan?????

enneh blukmeester die overloper zit toch benede op de vlotter bak heb dat ding dicht zitte rijd wel lkkr
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Hans F 7-3-2003 21:41 Print reply
Posts: 4326
Daarmee stel je niet de luchttoevoer bij volgas af. Eerder de oppak en de lucht/brandstof verhouding tot een kwart gas. Je regelt de onderdruk bij je stationair sproeier, als je hem opendraait maak je deze onderdruk kleiner, en zal er minder brandstof door je stationair sproeier komen => armer stationair mengsel

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 7-3-2003 21:44
 
Kouwe Arie 7-3-2003 21:43 Print reply
Posts: 2065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd
kouwe arie niet zo boos doen tege die jonge



Deed ik boos dan?
 
Hans F 7-3-2003 21:45 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Guidoke

aan 21 draaien voor de hoeveelheid lucht! open/linksom = meer benzine
dicht/rechtsom = minder benzine.

De meesten verwisselen dit, maar dit is echt juist! Geloof je het niet? Draai hem eens helemaal uit elkaar en doe je ogen eens heeeeel goed open!

Oooooohhhhhhhhhhhhhhhhhh jaaaaaaaaa! Hij heeft gelijk! Ja, duhh!


Lees jij ook de faq maar, jij verwisselt hier vanalles......
 
Guidoke 9-3-2003 12:44 Print reply

Posts: 156
lees de faq maar. de faq is zeker heilig, en wat erin staat is allemaal helemaal waar.
11 is de ontluchting vlotterkamer en komt onder de brommer uit, waar hij frisse lucht vandaan haalt.
10 is de overloop, voor als de vlotter niet meer afsluit. komt ook onder de brommer uit.
niet mee eens? geen probleem. moet je het zelf maar weten.
 
Hoe moet dat op een computer?
solidsjakie 22-4-2003 12:30 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Guidoke

lees de faq maar. de faq is zeker heilig, en wat erin staat is allemaal helemaal waar.
11 is de ontluchting vlotterkamer en komt onder de brommer uit, waar hij frisse lucht vandaan haalt.
10 is de overloop, voor als de vlotter niet meer afsluit. komt ook onder de brommer uit.
niet mee eens? geen probleem. moet je het zelf maar weten.


dit noemtie dan profesioneel .

De FAQ is Frequentlie asked vraagies.

Is bedoelt voor mensen die dus een vraag hebben en dus zo snel antwoord krijge,doordat er vaker naar gevraagd is en dus al antwoord hebbe. Zodat er geen onnodig veel topics geopend worre.
 
Honda_MTX_LC 22-4-2003 12:42 Print reply
Posts: 133
zoals deze dus
whahaha echt een dom ONZIN topic is dit weer es..... als mensen nou gewoon ff FAQ rustig doorlezen ipv meteen posten
 
sam vl. - [HRC Nijmegen] 22-4-2003 12:49 Print reply
Posts: 1062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Guidoke

lees de faq maar. de faq is zeker heilig, en wat erin staat is allemaal helemaal waar.
11 is de ontluchting vlotterkamer en komt onder de brommer uit, waar hij frisse lucht vandaan haalt.
10 is de overloop, voor als de vlotter niet meer afsluit. komt ook onder de brommer uit.
niet mee eens? geen probleem. moet je het zelf maar weten.


wat ben je toch professioneel je weet hoe de carb werkt goed zo jonge...
 
Nijmegen!

Dit topic is 1881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved