Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tsx 70cc Cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 801 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7805 - Tsx 70cc Cilinder
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
Dit topic is 2924 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SkaBla [Pim] 4-3-2003 21:57 Print topicpost

Posts: 4659
Rarara, Ik heb een 70cc Fast Arrow cilinder voor TSX wie heeft die ooit gezien?Ik weet wel dat ze iig niet meer te koop zijn en dat ie maar 4 poorten heeft!een immense uitlaatpoort 2 grote spoelers en een mini inlaat poortje icm een membraan inlaat zoals elke tsx cilinder(behalve ori)en als je d8 dat ori cils zwaar waren dan heb je het mis, deze is minstens 3 keer zo zwaar!bijna 7,5 kilo!(als je dar niet langzamer van gaat)Weet iemand hier iets over want ik heb er nog nooit van gehoort en foto's komen later!Als ik ze ergens upload, doek strax wel






Dit bericht is ge-edit door SkaBla op 4-3-2003 23:10
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D

Blijhoofd 4-3-2003 22:59 Print reply

Posts: 7378
Hijs van gietijzer vandaar dat tie zwaar is,deze cilinder slijten sneller dan cilinder met een nicasille wand maar rijde best fijn (vind ik persoonlijk)maar heb nog nooit gehoort van 70 cc fast arrow cilinders zal best lekker rijde denk
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
SkaBla [Pim] 4-3-2003 23:07 Print reply

Posts: 4659
ori cil is ook gietijzer en zwaar, maar deze is echt nog 3 keer zo zwaar! lijkt wel lood ofzo
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Martijn 4-3-2003 23:36 Print reply
Posts: 10000
huh vaag

kheb ze ook nog nooit gezien..ken alleen 70 eurokit, malossi en imi (dacht dat FA imi was )

7.5 kilo??????????? damn.....das echt heel zwaar idd...

maar blijhoofd...dat de buitenkant van gietijzer is dat wil toch niet zeggen dat ie geen nicasil wand kan hebben??? maar is idd geheel gietijzer...

dave had ook een FA 70...en die had echt een huge uitlaatpoort...zeidie

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SkaBla [Pim] 4-3-2003 23:39 Print reply

Posts: 4659
op mijn imi staat geen Fastarrow... uitlaatpoort is HUGE!!!spoelers ook...inlaat niet...iemand ervaring?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
DaveTSX 5-3-2003 1:41 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

huh vaag

kheb ze ook nog nooit gezien..ken alleen 70 eurokit, malossi en imi (dacht dat FA imi was )

7.5 kilo??????????? damn.....das echt heel zwaar idd...

maar blijhoofd...dat de buitenkant van gietijzer is dat wil toch niet zeggen dat ie geen nicasil wand kan hebben??? maar is idd geheel gietijzer...

dave had ook een FA 70...en die had echt een huge uitlaatpoort...zeidie



heb de poort opgemeten, 35mm
Das echt HUGE, en ding naaide niet vast ofzow liep teringgoed! Liep toch netjes zoeen 85KM/h zoiets en laagtoerig, als ie hoogtoeriger was en de powerband wat langer doorging haalde die wel hogere snelheid. Denk met wat aanpassingen hij wel 90/95 kan halen hoor met die zielige poortjes, want hij heeft best wat power afgezien van dat ie laagtoerig is. En ding is onderin gewoon vet snel, dat merkte je ook met de gasreactie met binnenrotor ! was onderin al vet snel op toeren (sneller als met eurokit).

Dit is de binnenrotor op de fast arrows met imi ts80x zuiger:
http://212.120.121.84/rotor2.wav

En op de eurokit is onderin echt langzamer. Ook met vliegwiel reageert ie best rap onderin, eurokit is lager dan 3000 toeren stront

Cillinder reed opzich best goed, kon er ook aardig mee wheelie'en (toen ik mijn vliegwiel er nog op had), en ook best lang, dus opzich heeft ie wel power (maar wel viegwiel nodig om hem omhoog te trekke maar eenmaal hoog rijd ie netjes door ).

Heb wel ff met die cillinder gereden na het overlijden van mijn eurokit cillinder (was mijn eerste cillinder waarop ik oefende met tunen, en die naaide dus vast Poort was beetje te huge en dan ook nog vierkant! ). Maarjah, die eurokit was wel snel voor 5KM

Ben benieuwd hoe deze eurokit van me nu gaat rijden!! Morgen hopelijk de kruk trug, en dan blokje bouwen
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 5-3-2003 1:45 Print reply
Posts: 2033
wat btw wel mooi is is dat ie volledig membraamgestuurd is! geen inlaatpoort, gewoon puur membraam. Loopt lekker ook nog!

Is dat geen idee om bij een eurokit de inlaatpoort dicht te gooien zodat je puur membraam inlaat hebt? Zal dat beter of slechter gaan lope?
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 5-3-2003 1:47 Print reply
Posts: 2033
ik lees nu dat skabla denkt dat ie een mini inlaatpoortje heeft, maar das geen mini inlaatpoortje, das gewoon een spoelpoort die gevoed word door dat extra kanaaltje tussen je membraam en je cilwand.

Hij heeft volledig membraamgestuurde inlaat. Kijk maar us goed
Heb het net nog ff gecontroleerd want die cil ligt naast me hier op de grond
 
http://www.2weird4u.com
SkaBla [Pim] 5-3-2003 7:52 Print reply

Posts: 4659
Hmm...oke dan , dat is goede info!Alleen in de zuiger zit een klein barstje, zou dat kwaad kunnen? anders ga ik echt wel met die cilinder rijden!! Mijn 70 imi is ook niet wat! Thnx voor de info! iemand nog wat anders?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
DaveTSX 5-3-2003 11:28 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla

Hmm...oke dan , dat is goede info!Alleen in de zuiger zit een klein barstje, zou dat kwaad kunnen? anders ga ik echt wel met die cilinder rijden!! Mijn 70 imi is ook niet wat! Thnx voor de info! iemand nog wat anders?


barstje in de zuiger? ik zou er mee oppassen, als dat stukje zuiger afbreekt ben je de lul.

Als ik jou was zou ik gewoon een nieuw imi zuigertje kopen voor weinig geld (nog geen 20 euro incl. zuigerveren en pistonpen en de hele rotzooi ), en dan lekker rijden!

Je kan ook misschien ook nog de uitlaatpoort iets hoger leggen zodat ie wat hoogtoerig word.

Suc6 ermee!
 
http://www.2weird4u.com
Nick - Administrator 5-3-2003 11:30 Print reply

Posts: 4967
Een BARSTJE in je zuiger??
Dat is niet echt handig Pim...
Als ik jou was zou ik een andere gaan halen, anders heb je weinig plezier van die cilinder denk ik
 
DaveTSX 5-3-2003 12:13 Print reply
Posts: 2033
w8 ik ga voor de lol ff die cillinder wegen

BRB!
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 5-3-2003 12:16 Print reply
Posts: 2033
ik kom op zoeen 3,5 a 4 kilo als ik op de weegschaal ga staan en hem dan vast pak

Ik leg hem ff op een nauwkeurigere weegschaal, maar die kan niet zoveel hebben geloof ik

kga ff proberen
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 5-3-2003 12:19 Print reply
Posts: 2033
ik vind hem niet en ouders zijn niet thuis

zo ff nog een x zoeken


ff opnieuw gewogen, precies 5 kilo !

zware cillinder!

lol en een eurokit weegt net 1,2 kilo ofzow


stay tuned voor meer wegingen van DaveTSX

Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 5-3-2003 13:10
 
http://www.2weird4u.com
Kouwe Arie 5-3-2003 13:17 Print reply
Posts: 2065
Lijkt me eigenlijk best wel een fijne cilinder, afgezien van dat hij gietijzer is

Want volgens mij slijt de zuiger ook veel minder snel doordat ie niet zoveel poorten heeft. Gewoon een makkelijkere cilinder
 
DaveTSX 5-3-2003 13:23 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kouwe Arie

Lijkt me eigenlijk best wel een fijne cilinder, afgezien van dat hij gietijzer is

Want volgens mij slijt de zuiger ook veel minder snel doordat ie niet zoveel poorten heeft. Gewoon een makkelijkere cilinder


uhh... maar wel een HUGE uitlaatpoort van 35(!!) sicko milimeters!!

En we waren hier op het forum in mijn topic al aan het twijfelen of ik mijn eurokit uitlaatpoort 33mm zal maken, wat ik toch gedaan heb, en hun hebben er gewoon 1 van 35mm in geplant!
Das echt huge, en zal ook wel voor slijtage zorgen lijkt mij.

Mij lijkt het dat meerdere kleine poortjes minder slijtage geven aan zuiger en veren dan 1 grote poort. Er is meer loopvlak voor de zuigerveren.

maar hij is laagtoerig dus dat scheelt ook wel weer. alhoewel ik bergaf wel 10000 toeren haalde in de 5 a 90/92KM/h
 
http://www.2weird4u.com

Dit topic is 2924 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved