Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #7805 - Tsx 70cc Cilinder
|
Pagina 1 van 7
|
Dit topic is 2918 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
SkaBla [Pim] |
4-3-2003 21:57 |
Posts: 4659 |
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
Blijhoofd |
4-3-2003 22:59 |
Posts: 7378 |
Hijs van gietijzer vandaar dat tie zwaar is,deze cilinder slijten sneller dan cilinder met een nicasille wand maar rijde best fijn (vind ik persoonlijk)maar heb nog nooit gehoort van 70 cc fast arrow cilinders zal best lekker rijde denk
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
SkaBla [Pim] |
4-3-2003 23:07 |
Posts: 4659 |
ori cil is ook gietijzer en zwaar, maar deze is echt nog 3 keer zo zwaar! lijkt wel lood ofzo
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
Martijn |
4-3-2003 23:36 |
Posts: 10000 |
huh vaag
kheb ze ook nog nooit gezien..ken alleen 70 eurokit, malossi en imi (dacht dat FA imi was )
7.5 kilo??????????? damn.....das echt heel zwaar idd...
maar blijhoofd...dat de buitenkant van gietijzer is dat wil toch niet zeggen dat ie geen nicasil wand kan hebben??? maar is idd geheel gietijzer...
dave had ook een FA 70...en die had echt een huge uitlaatpoort...zeidie
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
SkaBla [Pim] |
4-3-2003 23:39 |
Posts: 4659 |
op mijn imi staat geen Fastarrow... uitlaatpoort is HUGE!!!spoelers ook...inlaat niet...iemand ervaring?
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
DaveTSX |
5-3-2003 1:41 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
huh vaag
kheb ze ook nog nooit gezien..ken alleen 70 eurokit, malossi en imi (dacht dat FA imi was )
7.5 kilo??????????? damn.....das echt heel zwaar idd...
maar blijhoofd...dat de buitenkant van gietijzer is dat wil toch niet zeggen dat ie geen nicasil wand kan hebben??? maar is idd geheel gietijzer...
dave had ook een FA 70...en die had echt een huge uitlaatpoort...zeidie
heb de poort opgemeten, 35mm
Das echt HUGE, en ding naaide niet vast ofzow liep teringgoed! Liep toch netjes zoeen 85KM/h zoiets en laagtoerig, als ie hoogtoeriger was en de powerband wat langer doorging haalde die wel hogere snelheid. Denk met wat aanpassingen hij wel 90/95 kan halen hoor met die zielige poortjes, want hij heeft best wat power afgezien van dat ie laagtoerig is. En ding is onderin gewoon vet snel, dat merkte je ook met de gasreactie met binnenrotor ! was onderin al vet snel op toeren (sneller als met eurokit).
Dit is de binnenrotor op de fast arrows met imi ts80x zuiger:
http://212.120.121.84/rotor2.wav
En op de eurokit is onderin echt langzamer. Ook met vliegwiel reageert ie best rap onderin, eurokit is lager dan 3000 toeren stront
Cillinder reed opzich best goed, kon er ook aardig mee wheelie'en (toen ik mijn vliegwiel er nog op had), en ook best lang, dus opzich heeft ie wel power (maar wel viegwiel nodig om hem omhoog te trekke maar eenmaal hoog rijd ie netjes door ).
Heb wel ff met die cillinder gereden na het overlijden van mijn eurokit cillinder (was mijn eerste cillinder waarop ik oefende met tunen, en die naaide dus vast Poort was beetje te huge en dan ook nog vierkant! ). Maarjah, die eurokit was wel snel voor 5KM
Ben benieuwd hoe deze eurokit van me nu gaat rijden!! Morgen hopelijk de kruk trug, en dan blokje bouwen
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
DaveTSX |
5-3-2003 1:45 |
Posts: 2033 |
wat btw wel mooi is is dat ie volledig membraamgestuurd is! geen inlaatpoort, gewoon puur membraam. Loopt lekker ook nog!
Is dat geen idee om bij een eurokit de inlaatpoort dicht te gooien zodat je puur membraam inlaat hebt? Zal dat beter of slechter gaan lope?
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
DaveTSX |
5-3-2003 1:47 |
Posts: 2033 |
ik lees nu dat skabla denkt dat ie een mini inlaatpoortje heeft, maar das geen mini inlaatpoortje, das gewoon een spoelpoort die gevoed word door dat extra kanaaltje tussen je membraam en je cilwand.
Hij heeft volledig membraamgestuurde inlaat. Kijk maar us goed
Heb het net nog ff gecontroleerd want die cil ligt naast me hier op de grond
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
SkaBla [Pim] |
5-3-2003 7:52 |
Posts: 4659 |
Hmm...oke dan , dat is goede info!Alleen in de zuiger zit een klein barstje, zou dat kwaad kunnen? anders ga ik echt wel met die cilinder rijden!! Mijn 70 imi is ook niet wat! Thnx voor de info! iemand nog wat anders?
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
DaveTSX |
5-3-2003 11:28 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SkaBla
Hmm...oke dan , dat is goede info!Alleen in de zuiger zit een klein barstje, zou dat kwaad kunnen? anders ga ik echt wel met die cilinder rijden!! Mijn 70 imi is ook niet wat! Thnx voor de info! iemand nog wat anders?
barstje in de zuiger? ik zou er mee oppassen, als dat stukje zuiger afbreekt ben je de lul.
Als ik jou was zou ik gewoon een nieuw imi zuigertje kopen voor weinig geld (nog geen 20 euro incl. zuigerveren en pistonpen en de hele rotzooi ), en dan lekker rijden!
Je kan ook misschien ook nog de uitlaatpoort iets hoger leggen zodat ie wat hoogtoerig word.
Suc6 ermee!
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Nick - Administrator |
5-3-2003 11:30 |
Posts: 4967 |
Een BARSTJE in je zuiger??
Dat is niet echt handig Pim...
Als ik jou was zou ik een andere gaan halen, anders heb je weinig plezier van die cilinder denk ik
|
|
|
|
DaveTSX |
5-3-2003 12:13 |
Posts: 2033 |
w8 ik ga voor de lol ff die cillinder wegen
BRB!
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
DaveTSX |
5-3-2003 12:16 |
Posts: 2033 |
ik kom op zoeen 3,5 a 4 kilo als ik op de weegschaal ga staan en hem dan vast pak
Ik leg hem ff op een nauwkeurigere weegschaal, maar die kan niet zoveel hebben geloof ik
kga ff proberen
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
DaveTSX |
5-3-2003 12:19 |
Posts: 2033 |
ik vind hem niet en ouders zijn niet thuis
zo ff nog een x zoeken
ff opnieuw gewogen, precies 5 kilo !
zware cillinder!
lol en een eurokit weegt net 1,2 kilo ofzow
stay tuned voor meer wegingen van DaveTSX
Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 5-3-2003 13:10
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Kouwe Arie |
5-3-2003 13:17 |
Posts: 2065 |
Lijkt me eigenlijk best wel een fijne cilinder, afgezien van dat hij gietijzer is
Want volgens mij slijt de zuiger ook veel minder snel doordat ie niet zoveel poorten heeft. Gewoon een makkelijkere cilinder
|
|
|
|
DaveTSX |
5-3-2003 13:23 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kouwe Arie
Lijkt me eigenlijk best wel een fijne cilinder, afgezien van dat hij gietijzer is
Want volgens mij slijt de zuiger ook veel minder snel doordat ie niet zoveel poorten heeft. Gewoon een makkelijkere cilinder
uhh... maar wel een HUGE uitlaatpoort van 35(!!) sicko milimeters!!
En we waren hier op het forum in mijn topic al aan het twijfelen of ik mijn eurokit uitlaatpoort 33mm zal maken, wat ik toch gedaan heb, en hun hebben er gewoon 1 van 35mm in geplant!
Das echt huge, en zal ook wel voor slijtage zorgen lijkt mij.
Mij lijkt het dat meerdere kleine poortjes minder slijtage geven aan zuiger en veren dan 1 grote poort. Er is meer loopvlak voor de zuigerveren.
maar hij is laagtoerig dus dat scheelt ook wel weer. alhoewel ik bergaf wel 10000 toeren haalde in de 5 a 90/92KM/h
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Dit topic is 2918 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 7
|
|