Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Vereenvoudigd schema MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 998 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #7784 - Vereenvoudigd schema MB
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Slammer 3-3-2003 20:16 Print topicpost
Posts: 333
Hee, mijn afgebrande honda ben ik aan het opknappen, zal binnenkort nog ff pics plaatsen van het afgebrande lijk, maar ik zit met de verlichting.

Ik kan hem wel laten lopen al, maar straks wil ik ook eigenlijk nog even de verlichting maken zodat evt. mn broertje dr mee kan gaan rijden.

Heeft iemand een simpele oplossing voor de verlichting, zoiets als gewoon de spoelen gebruiken en een 6V spanningsbegrenzer dr tussen en vanaf daar gewoon 2 draden naar voor en achterlicht? of evt 3 voor groot/dimlicht?
Of andere oplossingen, of zelfs dat het helemaal niet kan...?

Alvast bedankt!
 

Blijhoofd 4-3-2003 23:03 Print reply

Posts: 7378
draden er allemaal uit rossen en alleen draden trekken voor ontsteking en verlichting dit is niet zo moeilijk moet je gewoon er ff een stroom schema naast houde
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Joost 5-3-2003 15:05 Print reply
Posts: 1108
Probleem is dat er 40 volt uit je licht spoel komt, dus die spannings regelaar fikt zo weg ben ik bang. Ik zou een orginele nieuw type honda spanings regelaar zoeken bij de sloop, die kunnen een veel hoger spannings verschil aan. Voor de rest zelf een draad boom maken, scheelt je een helezooi draden.

Je zou evt zelf ook wel een spanings begrenser kunnen maken maar dat is veel duurder dan zo'n spanings begrenser van de sloop.

Ontsteking zal niet zo probleem zijn, dat zijn slechts drie draden (groen, zwart rood en blauw geel).
 
It is going to be a Endless summer...
Honda MBX80 5-3-2003 16:35 Print reply
Posts: 258
40 volt is wel heel enthousiast, ik had zelf in MB 6 volt lampjes voor en achter. En die fikte nooit door, en heb er nooit een spanningsregelaar tussen gehad.
 
Blijhoofd 5-3-2003 16:42 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MBX80

40 volt is wel heel enthousiast, ik had zelf in MB 6 volt lampjes voor en achter. En die fikte nooit door, en heb er nooit een spanningsregelaar tussen gehad.



haha lolbroek dan zal jij wel niet hebbe gewete dat tie ergens achter een kap zat,zonderspannings regelaar fikken je lampjes bij 1 x gas geve al door
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Neonlampje 5-3-2003 18:43 Print reply

Posts: 14825
ja idd, daar staat ongeveer 40V over, maar als je gas geeft wel ietsjes meer hoor... (effectieve spanning dan he)

je moet een gelijkrichter erop, of dikke lampen die wisselspanning aankunnen...

maar ik zou als ik jou was een 12V gelijkrichter en spanningsbegrenzer ertussen zetten.. en lekker 12V lampjes en achterlampje.. is niet zo moeilijk dat schema...
 
Hier_ben_ik - Administrator 6-3-2003 3:12 Print reply

Posts: 8499
Gewoon ori spanningsregelaar gebruiken idd. gebruik de search, kom je schema?s zat tegen.
 
Members zijn vervelend :-|
Slammer 6-3-2003 16:41 Print reply
Posts: 333
Ja originele schema's heb ik wel.
Dat metalen blokje met van die koelribben aan de voorkant is zeker zo'n oude gelijkrichter toch..?
Dus het beste kan ik een normaal schema namaken met dus een gelijkrichter EN een spanningsbegrenzer?

Hoe zien beide dingen eruit?
 
Hier_ben_ik - Administrator 7-3-2003 3:36 Print reply

Posts: 8499
dat ding met die koelribben is een nieuw type..

check nick zen verlichtingsFAQ is
 
Members zijn vervelend :-|
Slammer 11-3-2003 13:43 Print reply
Posts: 333
Stel dat ik dr dikke lampen op zet he...afgezien het feit dat ze steeds harder gaan branden per toerenaantal...Brand de spoel dan niet door omdat ie teveel vermogen (Ampere) moet leveren, te heet wordt dus?
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 11-3-2003 13:45 Print reply

Posts: 5996
mischien als je er 60volt lampjes op zet
 
ik haat mensen
rebuild nsr 11-3-2003 14:52 Print reply
Posts: 494
dus als ik het goed begrijp kun je gewoon rijden zonder dat je licht is aangesloten








 
nothing beats a cubic inch
Erik_N 11-3-2003 16:07 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr tigerrrrrr!!

dus als ik het goed begrijp kun je gewoon rijden zonder dat je licht is aangesloten



Waarom niet ???


Licht heb er toch niks mee te maken of je ontsteking het doet . Als ie maar vonkt en mechanish klopt ken je in principe rijden, tenzij je geen wielen hebt natuurlijk..
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Saknet 11-3-2003 19:01 Print reply

Posts: 10355
of voorvork
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Blorn 21-3-2003 1:01 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

of voorvork
nou..... ik zag vandaag een filmpie......

maargoed, ik heb voor de nsr ook een schema getekend (ontsteking en verlichting aparte draadbomen) maar zo moeilijk is het niet, idd wel de spanningsregelaar ertussen zetten en je kunt de lampen zo aansluiten (evt zelfs zonder schakelaar)
 

Dit topic is 1341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved