Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wat voor cill op RS?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 708 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #7780 - Wat voor cill op RS?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1957 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

GhostRider 6-3-2003 21:45 Print reply

Posts: 240
hans, ik weet ff niet welk merk t is, zolang heb ik die brommer niet, en hij is nu voor t eerst uit elkaar
maar ik zal wel ff voor je kijken

maar hij staat ff bij iemand anders in de schuur
heb ruimtegebrek
strax allemaal over want dan ga ik verhuizen en heb ik garage met verwarming

maar zaterdag gaat hij weer rijden


 
DeAmOnChiLd 6-3-2003 21:52 Print reply
Posts: 875
deze jongen wil dan misschien wel een 50cctje MAAAAAAR ik ken em een beetje en 70cc is ook wel erg aanlokkelijk voor ons ouditje

alleen bij een 70cc zitten weer zoveel extra kosten : uitlaat carb koppeling enz enz dus EN GELD IS een moeilijk punt HE oud
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
GhostRider 6-3-2003 21:58 Print reply

Posts: 240
nou ja, die moterlijers hebben t ff op me gemunt

gaat ook wel weer over

maar ik wil gewoon met deze setup verder dus lijkt 50cc t beste, dan gaat hij evengoed hard zat

ik ken me rijstijl en ik weet dat ik overal vol gas wil.

ookal gaat hij 180

moet dat toch worden als ik een motor neem
 
Ronald 7-3-2003 16:36 Print reply
Posts: 956
heeft hier niet echt veel mee te maken, maar op mijn 100cc polini cilinder staat ook gilardoni 2
 
Erik_N 7-3-2003 16:39 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald

heeft hier niet echt veel mee te maken, maar op mijn 100cc polini cilinder staat ook gilardoni 2


Omdat ze gemaakt worden bij/door gilardoni..

 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Hans F 7-3-2003 17:34 Print reply
Posts: 4326
Idd, Gilardoni is een gieterij, waar dus Gilardoni cilinders worden gegoten, maar ook polini cilinder en wss ook malossi cilinders.

Verdere gieterijen in Europa zijn de Eurocilindro gieterijen (waar ook Hebo cilinders worden gegoten) en de Airsal gieterijen (waar ook MetraKit en wss ook Kundo Racing Department (KRD) wordt gegoten).

Zou je verder wel willen uitzoeken welk merk carb. het is. Ben nl. erg geinteresseerd. Heb er echt nog nooit van gehoord/gezien en betwijfel ook echt aan het bestaan ervan. Waarom zouden ze die dingen dan niet in de race gebruiken?

Verder wat voor cilinder wil je? 50cc, 70cc? Laagtoerig, hoogtoerig? Gietijzer, aluminium? Duur, goedkoop? Verder is een 50cc hebo NG vrij langzaam, is verder natuurlijk wel tunebaar. Snelste cilinder (ongetuned) is geloof ik nog steeds de MHR replica. Cheap cilindertje wat nog redelijk snel is, is bv. een airsal.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 7-3-2003 17:50
 
Ronald 7-3-2003 21:27 Print reply
Posts: 956
ja ik wist wel dat die cilinder van gilardoni afkwamen, maar op vele andere polini cilinders staat geen gilardoni. en waar komen de ontwerpen van de gilardoni cilinders dan eigenlijk vandaan, van gilardoni zelf of van iemand anders? bijv. polini, deze werkt volgens mij het meest samen met gilar.
 
GhostRider 15-3-2003 0:31 Print reply

Posts: 240
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Oudi RS, er staat dat je een 16mm vlakschuif hebt, van welk merk is die? Heb je er meer info over? Heb er nl. nog nooit van gehoord.



tis een dellorto
en sla me niet dood als het per ongeluk een 15mm is.
ik kijk niet op een cm

ik ga trouwens gewoon weer verder met airsal
en me big-end lagers zijn er vandoor gegaan
dus nou blokkie herbouwen voor de BM
 
Pistonpen Paultje 15-3-2003 9:40 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oudi RS

[...]



tis een dellorto
en sla me niet dood als het per ongeluk een 15mm is.
ik kijk niet op een cm

ik ga trouwens gewoon weer verder met airsal
en me big-end lagers zijn er vandoor gegaan
dus nou blokkie herbouwen voor de BM


hmmz op een CM zou ik dan weer wel kijken....een MM daar integen niet.... 5 mm of 15mm, best een verschil hoor
 
evolver86 15-3-2003 20:34 Print reply
Posts: 168
ik heb nu ook wat gehoord over de 50 snel van athena... vlinderpoort...

kweet er niet zo veel van, maar is da een goeie cilinder?
 
Steve_ZHC 16-3-2003 2:46 Print reply

Posts: 2716
Athena = Eurocilindro = goed.

Wel ff de poorten bijwerken (netjes afwerken zeg maar, maar dit zou je bij alle nieuwe cilinders moeten doen) want bij MT lopen ze (nieuw) wat te snel vast, maar dit zou aan de standaard meegeleverde zuiger liggen...
 
-Zeroed in- 16-3-2003 3:06 Print reply

Posts: 3255
en hebo is weer athena.

oja trouwens, de farbiek waar de meeste cilinders (polini, gilardoni, malossi, italkit en weet ik veel wat nog meer, heel veel iig) worden gegoten heet EVG.

 
Nasic 16-3-2003 18:31 Print reply
Posts: 890
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer

Als je een 70cc neemt; je originele krukas kan zelfs 80cc makkelijk aan (zegt men).
Neem een 21mm carb, evt. een 19mm.

Monteer STERKERE koppelingsveren, je originele zijn erg slap en nieuwe zijn niet zo duur.
En het liefst ook Adige koppelingsplaten!!
Adige platen zijn standaard platen.... net als top performances. goede veren zijn inderdaad vereist. houd de koppeling het niet, stuur hem dan compleet naar koopmans/de jager, en die maken er voor 50 euro een plaat bij bovenop.

En een goede uitlaat is ook fijn, denk eens aan een MetraKitje, Gianelli of Yasuni/Bidalot (zijn hetzelfde, Bidalot kost alleen VEEL meer).
metrakit is een zeer goede 50cc uitlaat, maar presteerd wat minder op 70cc. yasuni en bidalot zijn verschillende uitlaten. yasuni heeft een kortere krachtigere powerband, en bidalot verdeelt het iets meer. beide uitlaten zijn bij de jager te koop voor 202 euro.

En wie weet hoe die Ninja open twin op 70cc werkt?
De scootervariant heeft 2 aparte uitlaten zeg maar, en gaat behoorlijk raar op 50cc, maar de schakelplof versie heeft alleen maar 2 dempers
op 50cc presteerd de twinner redelijk, en op 70cc is het eigenlijk niks waard. de uitlaat is er puur voor de looks. wil je toch snel gaan met twinner demper, koop dan deze eindempers erbij voor ong 100 eur.

.


ff correctie...if u dont mind
 
Ducati 900SS

Dit topic is 1957 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved