Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wat voor cill op RS?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 749 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #7780 - Wat voor cill op RS?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1940 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

GhostRider 3-3-2003 19:10 Print topicpost

Posts: 240
ik heb een RS '98 en die is aan een nieuwe cillinder toe.
nou wil ik een 50snel erop
ik had eerst 50snel airsal, 16mm vlakschuif en std uitlaat(onbegrensd)

wat is nou de beste cillinder die ik kan nemen en die ook nog een beetje betaalbaar is.

of is die airsal goed genoeg?
 

Steve_ZHC 3-3-2003 19:47 Print reply

Posts: 2716
Gewoon weer een Airsal nemen als die beviel.
Maar je zou ook voor de HEBO 50 (Manston replica, redelijk vlot) kunnen gaan.

Of natuurlijk de Doppler, of de nieuwe KRD.
Gilardoni 50cc 2 (de zuid Europese origineel).
MetraKit is erg snel, bedenk maar wat.

Je kan overal wel wat vinden;
(sorr voor de spam)
http://www.50cc.nl/
http://www.matton.nl/
http://www.opvoeren.nl/ (is geloof ik vrijwel hetzelfde als 50cc.nl)
http://www.vdhparts.nl/<== dit is een vette eikel, maar heeft wel veel onderdelen...

Edit:
Ik reed van het zomer door zuid Frankrijk, 100 op autoteller (Nissan Terrano II), en we bleven lange tijd achter een oud type ('grey' ofsow?) RS rijden, met 2 personen waarvan 1 een dikke rugtas droeg, (met originele uitlaat en vrij stil,) en ik DENK dat hier dus een originele cilinder onder zat...
Gilardoni 2 is sowieso erg snel.

Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 3-3-2003 19:51
 
GhostRider 5-3-2003 20:36 Print reply

Posts: 240
ok bedankt, daar ken ik wel weer ff wat mee
tnx for spam

heb toenet dat ding uit elkaar gehaald, zag er allemaal nog wel netjes uit. ik had erger kunnen treffen
 
master of disaster_rs50 5-3-2003 20:49 Print reply
Posts: 1839
Ik heb ook een rs uit 98(valentino model)en daar heb ik sinds 3weken een 50snel van top performances Dr cilinder opzitten,en dat rijd aardig vlot door.
Is betaalbaar,maar blijft een 50 cc!
Ik heb hiervoor een 80cc top performances gehad,en dat is helemaal een aanrader qua snelheid,maar niet voor je portemonnee.
Als je toch besluit een gilardoni te kopem,neem dan een 70cc(kost bij 50cc.nl maar 179)!!is dus betaalbare kwaliteit

 
lalalalalala i can't hear you
barry 5-3-2003 21:21 Print reply

Posts: 7387
maar 179? vind 180 euro voor een domme cilinder wel veel geld... maar je krijg er wel veel power voor terug

maarjah...
 
He?
Nasic 5-3-2003 21:28 Print reply
Posts: 890
Top performances

Gilardoni 2
 
Ducati 900SS
Henk - Tanky 5-3-2003 21:40 Print reply
Posts: 397
Maat van mij had een 80cc op zo'n ding en dan een 80cc pijp eronder.
Merken weet ik echt niet..
Pijp was een race merk..

Dat liep als een gek..
Dus als je hard wilt, moet je denken aan een goede 80cc
Dan heb je plezier.
 
scania 5-3-2003 22:10 Print reply

Posts: 1114
jongens,deze jongen wil een 50 snel hebben,
dan kennen we allemaal wel zeggen dat een 80 mooi loopt, maar als we dan tog op die tour gaan,ken je beter zeggen:sloop het blok van zo'n 125cc af en zet die er onder.

maar daar heeft deze beste jongen tog nix aan????

tuurlijk loopt een 80 harder,maar hij wil een 50,sommige willen nou eenmaal niet te ver gaan met opvoeren(geld niet voor mij hoor).

en voor degene die zei dat 180,- veel was voor die cil: aprillia is nou eenmaal verschrikkelijk duur in de onderdelen,ik vind 180,- nog heel erg mee vallen.

groetjes allemaal
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
Erik_N 5-3-2003 22:12 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert

jongens,deze jongen wil een 50 snel hebben,
dan kennen we allemaal wel zeggen dat een 80 mooi loopt, maar als we dan tog op die tour gaan,ken je beter zeggen:sloop het blok van zo'n 125cc af en zet die er onder.

Mooi gesproken...

maar daar heeft deze beste jongen tog nix aan????

tuurlijk loopt een 80 harder,maar hij wil een 50,sommige willen nou eenmaal niet te ver gaan met opvoeren(geld niet voor mij hoor).

en voor degene die zei dat 180,- veel was voor die cil: aprillia is nou eenmaal verschrikkelijk duur in de onderdelen,ik vind 180,- nog heel erg mee vallen.

groetjes allemaal
Dat mag dus niet, geen groeten onderaan posts. Diegene die hier nieuw zijn verzoek ik vriendelijk ook het regelement even door te nemen want daar staan een aantal zaken goed in uitgelegd, wat nieuwtjes vaak "fout" doen...





En topicstarter, de gilardoni's zijn in ieder geval heel snel, dat zou een goede optie zijn, maar zijn wel duur

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 5-3-2003 22:13
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
GhostRider 5-3-2003 22:28 Print reply

Posts: 240
ja ik heb het in de gaten

ik ben nou iig wat geschrokken door die boetes en met die airsal ging ik toch rond de 105/110
dus dacht ik niet meteen aan een 70cc

maar die gilardoni 70cc is gewoon 40euro goedkoper dan een 50cc

dan probeer je je een beetje aan de regels te houden, maar ik word nou toch een beetje richting 70cc geduwd..

niet dat IK dat erg vind
maar ik had gewoon een x goede voornemens

tnx for advice
 
Steve_ZHC 6-3-2003 0:29 Print reply

Posts: 2716
Als je een 70cc neemt; je originele krukas kan zelfs 80cc makkelijk aan (zegt men).
Neem een 21mm carb, evt. een 19mm.

Monteer STERKERE koppelingsveren, je originele zijn erg slap en nieuwe zijn niet zo duur.
En het liefst ook Adige koppelingsplaten!!

En een goede uitlaat is ook fijn, denk eens aan een MetraKitje, Gianelli of Yasuni/Bidalot (zijn hetzelfde, Bidalot kost alleen VEEL meer).

En wie weet hoe die Ninja open twin op 70cc werkt?
De scootervariant heeft 2 aparte uitlaten zeg maar, en gaat behoorlijk raar op 50cc, maar de schakelplof versie heeft alleen maar 2 dempers.
 
Hans F 6-3-2003 9:54 Print reply
Posts: 4326
Oudi RS, er staat dat je een 16mm vlakschuif hebt, van welk merk is die? Heb je er meer info over? Heb er nl. nog nooit van gehoord.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 6-3-2003 11:43 Print reply

Posts: 5996
ik wil ook wel een 16 vlak.
 
ik haat mensen
-Zeroed in- 6-3-2003 11:47 Print reply

Posts: 3255
ik heb nog een 14,5 vlakschuif

 
Hans F 6-3-2003 12:58 Print reply
Posts: 4326
nog nooit van gehoord...
 
Blukaap 6-3-2003 13:00 Print reply

Posts: 10006
Standaard carburateur van een GSM.
Beetje het citta idee.
 
Bastila is lief

Dit topic is 1940 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved