Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - foto van mijn bewerkte uitlaatpoort!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1193 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7761 - foto van mijn bewerkte uitlaatpoort...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joost 3-3-2003 13:24 Print reply
Posts: 1108
Quote:

de slotjes zitten links en rechts van de uitlaatpoort, nu alleen nog maar rechts omdat ik alleen de bovenste veer heb.



Heb je zuiger er dan niet verkeerd om in? Volgens mij zitten die dingen altijd aan de inlaat kant (nog nooit anders gezien).

Quote:

owjah, ff over die spoelpoorten. Als ik toch niet aan de timing kom en alleen aan de breedte maakt het toch nix uit? Of zeg je dat ik toch beter nix aan de spoelpoorten kan doen?



Blijf daar eerst nog maar even van af, kans is heel groot dat je de boel verkloot van wege de hoeken. Ik heb het een keer gedaan bij een 50cc cilinder en dat viel wel goed uit, maar de kans is groot dat het verkeerd gaat. Daarnaast flowed een poort niet beter als je hem alleen maar breder maakt, je moet het hele kanaal breder maken en daarmee verneuk je direct weer de hoek van de poort. Daarnaast weet je niet of je spoelers te klein zijn, dat kan je alleen bepalen met time-area's, nog niet aankomen dus.

Over die uitlaat poort, ik zou niet breder gaan! Voordeel is naar mijn mening minimaal tov de toename in slijtage. Je kan nu eerst veel meer vermogen winst halen uit een goede uitlaat (geschikt deze cilinder), membraam/carburateur, cilinderkop, carters en afstelling van je carburateur en ontsteking. Als ik iets geleerd heb tijdens het tunen is wel dat cilinder verrekte tricky kunnen worden op de afstelling na het tunen.







 
It is going to be a Endless summer...
DaveTSX 3-3-2003 13:47 Print reply
Posts: 2033
ik maak die poort gewoon nog wat breder. Rond de 32/33mm dan.

En dan zien we wel weer he

spoelpoorten blijf ik dan nog maar ff vanaf.

Woensdag/donderdag heb ik de kruk en kan ik dus testen!
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 3-3-2003 13:49 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost

[...]


Heb je zuiger er dan niet verkeerd om in? Volgens mij zitten die dingen altijd aan de inlaat kant (nog nooit anders gezien).

[...]


Blijf daar eerst nog maar even van af, kans is heel groot dat je de boel verkloot van wege de hoeken. Ik heb het een keer gedaan bij een 50cc cilinder en dat viel wel goed uit, maar de kans is groot dat het verkeerd gaat. Daarnaast flowed een poort niet beter als je hem alleen maar breder maakt, je moet het hele kanaal breder maken en daarmee verneuk je direct weer de hoek van de poort. Daarnaast weet je niet of je spoelers te klein zijn, dat kan je alleen bepalen met time-area's, nog niet aankomen dus.

Over die uitlaat poort, ik zou niet breder gaan! Voordeel is naar mijn mening minimaal tov de toename in slijtage. Je kan nu eerst veel meer vermogen winst halen uit een goede uitlaat (geschikt deze cilinder), membraam/carburateur, cilinderkop, carters en afstelling van je carburateur en ontsteking. Als ik iets geleerd heb tijdens het tunen is wel dat cilinder verrekte tricky kunnen worden op de afstelling na het tunen.









zuiger zit dan 1000000% zeker goed.

Want als je hem omdraaid gaat ie recht door de spoelpoorten heen. Dat is het vage met die eurokit die heeft ze naar de uitlaatkant en verder is dat idd heel vaak andersom.

Maarjah, het rijd goed he
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 3-3-2003 16:03 Print reply
Posts: 2033
kheb een poortmap gemaakt
ff hokjespapier zoeken.

De poort is nu PRECIES 33mm breed op de poortmap en mooi ovaal

ff hokjespapier zoeken, en daar op zetten en dan ff foto van maken en online gooien
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 3-3-2003 16:43 Print reply
Posts: 2033
Zo, hier is de poortmap dan:


Die dikke lijn 2cm boven de uitlaatpoort is de bovenkant van de cillinder.
De uitlaatpoort is PRECIES 33mm.

En dit is de foto van de uitlaatpoort:



goed gekeurd?


ben helaas wel de inlaatpoort vergeten op de poortmap te zetten :(

edit:
dit is hoe de poort eerst was:


Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 3-3-2003 18:29
 
http://www.2weird4u.com
MB50TUNED 3-3-2003 17:46 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

[...]


wat breder kan toch geen kwaad? want je kan ze makkelijk wat breder maken. Kom verder niet aan de timing.



Je hebt een radius aan de binnenkant cilinder en een aan de buitenkant van de cilinder. Verder heb je een horizontale richting en een verticale. Als jij deze 4 dingen gelijk weet te houden met je dremel gaat het werken, dat aat je dus niet lukken . Verder moet je het ook netjes doen, anders gaat de lucht wervelen en aan prestaties achteruit.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
MB50TUNED 3-3-2003 18:18 Print reply
Posts: 1054
Ik gebruik niet de breedte van de poortmap. Maar meet hem op vanuit de cilinder. Het uitlaatkanaal staat overigens ook niet altijd loodrecht op de cilinder dit heeft ook effect op de werkelijke breedte.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
ardan 3-3-2003 18:21 Print reply
Posts: 595
ziet er mij goed uit.bij mijn mb was er geprobeerd om wat bij te werken.dus hebben ze een gat geboord in inlaatkant (ori cilinder boven de 2 gleuven dus) de uitlaatpoort is aan de boven kant een golf van 3 dremelvegen,en daarom staat de cilinderwand waarschijnlijk ook vol zwarte vegen.

ik vind het er mooi uitzien,goed gedaan
 
have a blast,go fast
DaveTSX 3-3-2003 18:25 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB50TUNED

[...]


Je hebt een radius aan de binnenkant cilinder en een aan de buitenkant van de cilinder. Verder heb je een horizontale richting en een verticale. Als jij deze 4 dingen gelijk weet te houden met je dremel gaat het werken, dat aat je dus niet lukken . Verder moet je het ook netjes doen, anders gaat de lucht wervelen en aan prestaties achteruit.


jah ik snap hem!
 
http://www.2weird4u.com
Hans F 3-3-2003 18:33 Print reply
Posts: 4326
Ik had hem toch heel anders van vorm gemaakt, eerder wijd uitlopend naar boven toe, met een redelijk vlakke bovenkant. Verbreden tussen de spoelpoorten heeft nl. niet echt veel effect.
 
DaveTSX 3-3-2003 19:48 Print reply
Posts: 2033
ik heb er nu dus ff de oude poort bij gezet.
Toch aardig verschil he?
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 3-3-2003 20:01 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Ik had hem toch heel anders van vorm gemaakt, eerder wijd uitlopend naar boven toe, met een redelijk vlakke bovenkant. Verbreden tussen de spoelpoorten heeft nl. niet echt veel effect.


jah klopt bovenin breder is beter, maarjah, het zit nu al zo he
 
http://www.2weird4u.com
Blorn 3-3-2003 20:14 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSRider

harrie/ralf is mijn cilinder ook stoer?


WHAHAHHAA, heb het verhaal gehoord jah

maareh dave, als ik jou was zou ik maar naar bart, joost en hans luisteren en niet eigenwijs gaan doen.. zij weten het toch beter
 
Blukaap 3-3-2003 20:17 Print reply

Posts: 10006
Of je vult alles op met vloeibaar staal en freest 'm dan bovenin breder .
 
Bastila is lief
DaveTSX 3-3-2003 20:27 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
WHAHAHHAA, heb het verhaal gehoord jah

maareh dave, als ik jou was zou ik maar naar bart, joost en hans luisteren en niet eigenwijs gaan doen.. zij weten het toch beter


doe ik ook niet, ik wil alles wel een x geprobeerd hebben
 
http://www.2weird4u.com

Dit topic is 2807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved