Brommerforum.nl wordt gehost door: |
![Zeke Internet Services](img/zekelogo.jpg) |
|
|
Technical Forum - Topic #7761 - foto van mijn bewerkte uitlaatpoort...
|
Pagina 4 van 5
|
Dit topic is 2844 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Joost |
3-3-2003 13:24 |
Posts: 1108 |
Quote:
de slotjes zitten links en rechts van de uitlaatpoort, nu alleen nog maar rechts omdat ik alleen de bovenste veer heb.
Heb je zuiger er dan niet verkeerd om in? Volgens mij zitten die dingen altijd aan de inlaat kant (nog nooit anders gezien).
Quote:
owjah, ff over die spoelpoorten. Als ik toch niet aan de timing kom en alleen aan de breedte maakt het toch nix uit? Of zeg je dat ik toch beter nix aan de spoelpoorten kan doen?
Blijf daar eerst nog maar even van af, kans is heel groot dat je de boel verkloot van wege de hoeken. Ik heb het een keer gedaan bij een 50cc cilinder en dat viel wel goed uit, maar de kans is groot dat het verkeerd gaat. Daarnaast flowed een poort niet beter als je hem alleen maar breder maakt, je moet het hele kanaal breder maken en daarmee verneuk je direct weer de hoek van de poort. Daarnaast weet je niet of je spoelers te klein zijn, dat kan je alleen bepalen met time-area's, nog niet aankomen dus.
Over die uitlaat poort, ik zou niet breder gaan! Voordeel is naar mijn mening minimaal tov de toename in slijtage. Je kan nu eerst veel meer vermogen winst halen uit een goede uitlaat (geschikt deze cilinder), membraam/carburateur, cilinderkop, carters en afstelling van je carburateur en ontsteking. Als ik iets geleerd heb tijdens het tunen is wel dat cilinder verrekte tricky kunnen worden op de afstelling na het tunen.
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
DaveTSX |
3-3-2003 13:47 |
Posts: 2033 |
ik maak die poort gewoon nog wat breder. Rond de 32/33mm dan.
En dan zien we wel weer he
spoelpoorten blijf ik dan nog maar ff vanaf.
Woensdag/donderdag heb ik de kruk en kan ik dus testen!
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
DaveTSX |
3-3-2003 13:49 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joost
[...]
Heb je zuiger er dan niet verkeerd om in? Volgens mij zitten die dingen altijd aan de inlaat kant (nog nooit anders gezien).
[...]
Blijf daar eerst nog maar even van af, kans is heel groot dat je de boel verkloot van wege de hoeken. Ik heb het een keer gedaan bij een 50cc cilinder en dat viel wel goed uit, maar de kans is groot dat het verkeerd gaat. Daarnaast flowed een poort niet beter als je hem alleen maar breder maakt, je moet het hele kanaal breder maken en daarmee verneuk je direct weer de hoek van de poort. Daarnaast weet je niet of je spoelers te klein zijn, dat kan je alleen bepalen met time-area's, nog niet aankomen dus.
Over die uitlaat poort, ik zou niet breder gaan! Voordeel is naar mijn mening minimaal tov de toename in slijtage. Je kan nu eerst veel meer vermogen winst halen uit een goede uitlaat (geschikt deze cilinder), membraam/carburateur, cilinderkop, carters en afstelling van je carburateur en ontsteking. Als ik iets geleerd heb tijdens het tunen is wel dat cilinder verrekte tricky kunnen worden op de afstelling na het tunen.
zuiger zit dan 1000000% zeker goed.
Want als je hem omdraaid gaat ie recht door de spoelpoorten heen. Dat is het vage met die eurokit die heeft ze naar de uitlaatkant en verder is dat idd heel vaak andersom.
Maarjah, het rijd goed he
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
DaveTSX |
3-3-2003 16:03 |
Posts: 2033 |
kheb een poortmap gemaakt ![](img/post/s/smile.gif)
ff hokjespapier zoeken.
De poort is nu PRECIES 33mm breed op de poortmap en mooi ovaal
ff hokjespapier zoeken, en daar op zetten en dan ff foto van maken en online gooien
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
DaveTSX |
3-3-2003 16:43 |
Posts: 2033 |
Zo, hier is de poortmap dan:
![](http://212.120.121.84/pics/2003_03_03/Mar03%2301.JPG)
Die dikke lijn 2cm boven de uitlaatpoort is de bovenkant van de cillinder.
De uitlaatpoort is PRECIES 33mm.
En dit is de foto van de uitlaatpoort:
goed gekeurd?
ben helaas wel de inlaatpoort vergeten op de poortmap te zetten :(
edit:
dit is hoe de poort eerst was:
Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 3-3-2003 18:29
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
MB50TUNED |
3-3-2003 17:46 |
Posts: 1054 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX
[...]
wat breder kan toch geen kwaad? want je kan ze makkelijk wat breder maken. Kom verder niet aan de timing.
Je hebt een radius aan de binnenkant cilinder en een aan de buitenkant van de cilinder. Verder heb je een horizontale richting en een verticale. Als jij deze 4 dingen gelijk weet te houden met je dremel gaat het werken, dat aat je dus niet lukken ![](img/post/s/smile.gif) . Verder moet je het ook netjes doen, anders gaat de lucht wervelen en aan prestaties achteruit.
|
|
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many). |
|
MB50TUNED |
3-3-2003 18:18 |
Posts: 1054 |
Ik gebruik niet de breedte van de poortmap. Maar meet hem op vanuit de cilinder. Het uitlaatkanaal staat overigens ook niet altijd loodrecht op de cilinder dit heeft ook effect op de werkelijke breedte.
|
|
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many). |
|
ardan |
3-3-2003 18:21 |
Posts: 595 |
ziet er mij goed uit.bij mijn mb was er geprobeerd om wat bij te werken.dus hebben ze een gat geboord in inlaatkant (ori cilinder boven de 2 gleuven dus) de uitlaatpoort is aan de boven kant een golf van 3 dremelvegen,en daarom staat de cilinderwand waarschijnlijk ook vol zwarte vegen.
ik vind het er mooi uitzien,goed gedaan
|
|
have a blast,go fast |
|
DaveTSX |
3-3-2003 18:25 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MB50TUNED
[...]
Je hebt een radius aan de binnenkant cilinder en een aan de buitenkant van de cilinder. Verder heb je een horizontale richting en een verticale. Als jij deze 4 dingen gelijk weet te houden met je dremel gaat het werken, dat aat je dus niet lukken . Verder moet je het ook netjes doen, anders gaat de lucht wervelen en aan prestaties achteruit.
jah ik snap hem!
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Hans F |
3-3-2003 18:33 |
Posts: 4326 |
Ik had hem toch heel anders van vorm gemaakt, eerder wijd uitlopend naar boven toe, met een redelijk vlakke bovenkant. Verbreden tussen de spoelpoorten heeft nl. niet echt veel effect.
|
|
|
|
DaveTSX |
3-3-2003 19:48 |
Posts: 2033 |
ik heb er nu dus ff de oude poort bij gezet.
Toch aardig verschil he?
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
DaveTSX |
3-3-2003 20:01 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
Ik had hem toch heel anders van vorm gemaakt, eerder wijd uitlopend naar boven toe, met een redelijk vlakke bovenkant. Verbreden tussen de spoelpoorten heeft nl. niet echt veel effect.
jah klopt bovenin breder is beter, maarjah, het zit nu al zo he
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Blorn |
3-3-2003 20:14 |
|
Blukaap |
3-3-2003 20:17 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/380/avatar) Posts: 10008 |
Of je vult alles op met vloeibaar staal en freest 'm dan bovenin breder ![](img/post/s/wink.gif) .
|
|
Bastila is lief |
|
DaveTSX |
3-3-2003 20:27 |
Posts: 2033 |
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Dit topic is 2844 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 5
|
|