Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - foto van mijn bewerkte uitlaatpoort!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1069 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7761 - foto van mijn bewerkte uitlaatpoort...
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zoetahmeerdah [Marcel] 3-3-2003 12:25 Print reply

Posts: 5996
waarschijnlijk zitten die openingen van je zuigerveer aan de bovenkant. moejje ff kijke.

anders ff me faq lezen van slotjes verplaatsen. staat ook doe je makkelijk kan kijken wanneer ze net wel of net niet over een poort heengaan.

verder zou ik van de spoelpoorten afblijven.
enkel overal mooie bevels aanbrengen.

suc6
 
ik haat mensen
DaveTSX 3-3-2003 12:31 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah

waarschijnlijk zitten die openingen van je zuigerveer aan de bovenkant. moejje ff kijke.

anders ff me faq lezen van slotjes verplaatsen. staat ook doe je makkelijk kan kijken wanneer ze net wel of net niet over een poort heengaan.

verder zou ik van de spoelpoorten afblijven.
enkel overal mooie bevels aanbrengen.

suc6


wat breder kan toch geen kwaad? want je kan ze makkelijk wat breder maken. Kom verder niet aan de timing.

En slotje verplaatsen kan jah, maar ik heb nu toch maar 1 zuigerveer dus ik kan hem naar 1 kant heel breed maken zonder problemen, en andere kant beetje voorzichtig zijn.

Maar denk je dat ie die 33mm en zo mooi rond zoals ik hem nu heb zal overleven?
 
http://www.2weird4u.com
NSRider 3-3-2003 12:33 Print reply
Posts: 417
harrie/ralf is mijn cilinder ook stoer?


 
Ralf 3-3-2003 12:38 Print reply

Posts: 9073
33mm zal wel wat zuigerveren slijten, alleen vastlopen zal het niet doet als je het mooi afwerkt...

Blijf van je spoelpoorten af idd, als je de verleiding niet kan weerstaan zet eerst alle timingen op papier, maar ga er iig niet zomaar in zitten hakken...
 
DaveTSX 3-3-2003 12:45 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

33mm zal wel wat zuigerveren slijten, alleen vastlopen zal het niet doet als je het mooi afwerkt...

Blijf van je spoelpoorten af idd, als je de verleiding niet kan weerstaan zet eerst alle timingen op papier, maar ga er iig niet zomaar in zitten hakken...


wat bedoel je met wat zuigerverren slijten? Bedoel je echt dat ik ze zowat iedere 1000KM kan vervangen of bedoel je ieder half jaar (6000KM) ofzow?

En wat vind je van de afwerking? Als ik hem gewoon zo afwerk als ik hem nu heb, zo mooi ovaal dus.

Kijk als je zegt dat de zuigerveren het ongeveer 6000KM uithouden dan ben ik wel bereid het te proberen
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 3-3-2003 12:47 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

33mm zal wel wat zuigerveren slijten, alleen vastlopen zal het niet doet als je het mooi afwerkt...

Blijf van je spoelpoorten af idd, als je de verleiding niet kan weerstaan zet eerst alle timingen op papier, maar ga er iig niet zomaar in zitten hakken...


owjah, ff over die spoelpoorten. Als ik toch niet aan de timing kom en alleen aan de breedte maakt het toch nix uit? Of zeg je dat ik toch beter nix aan de spoelpoorten kan doen?

Want je hebt aan iedere kant bijvoorbeeld 2 spoelpoorten naast elkaar. En dat stukkie wand daartussen is best breed en bij deze cillinder is de afwerking best hakkelig, had ik bij mijn andere cillinder niet. Dus nu wou ik de afwerking mooi glad maken en dat stukje wand iets smaller zodat hij iets breder word. Verder nix. Dit moet toch kunnen? Of zeg je dat ik ook beter dit kan laten? Ik ben NIET van plan aan de hoogte van de poort wat te veranderen alleen de breedte en de afwerking wat mooier maken.
 
http://www.2weird4u.com
Blukaap 3-3-2003 12:51 Print reply

Posts: 10006
Spoelpoorten zijn niet alleen gericht in verticale richting, maar ook in horizontale, dat is het probleem.

Daarom kun je ze niet zomaar breder maken.
Als je 'm nog hoogtoeriger wil maken (zou eerst deze vijlkunsten proberen), dan kun je je cilinder 1mm ophogen (bijvoorbeeld) en 1mm afdraaien aan de bovenkant.
En dan de spoelpoorten en uitlaatpoort omlaag frezen zodat ze weer volledig openen.

Maar 1mm ophogen is VEEL en ik denk dat je uitlaat en misschien wel meer onderdelen dat niet leuk gaan vinden (lees: niet bijhouden).

Ik zou eerst dit proberen, dan op een testbank en kijken hoeveel vermogen ie geeft en met welk toerental.
Dan kun je ook meteen bepalen hoe efficient je motor loopt.


Slijtage is trouwens slecht te zeggen, hangt af vd kwaliteit vd eurokit zuiger en zuigerveren.


PK'tje of 9 zou ie wel kunnen halen denk ik, als ie netjes loopt etc.


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 3-3-2003 12:53
 
Bastila is lief
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-3-2003 12:54 Print reply

Posts: 5996
als je de spoelpoorten breder maakt verander je wel "iets", alleen verander je niet de timing( grades). je gasstroom word wel minder omdat je poorten groter zijn.
voor zover ik weet kan je je spoelpoorten niet zomaar groter maken. aangezien je dat het beste kan doen met speciaal gereedschap. maar dan moet je wel goed opletten dat je slotjes niet gaan happen in spoelpoorten


 
ik haat mensen
DaveTSX 3-3-2003 12:57 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Spoelpoorten zijn niet alleen gericht in verticale richting, maar ook in horizontale, dat is het probleem.

Daarom kun je ze niet zomaar breder maken.
Als je 'm nog hoogtoeriger wil maken (zou eerst deze vijlkunsten proberen), dan kun je je cilinder 1mm ophogen (bijvoorbeeld) en 1mm afdraaien aan de bovenkant.
En dan de spoelpoorten en uitlaatpoort omlaag frezen zodat ze weer volledig openen.

Maar 1mm ophogen is VEEL en ik denk dat je uitlaat en misschien wel meer onderdelen dat niet leuk gaan vinden (lees: niet bijhouden).

Ik zou eerst dit proberen, dan op een testbank en kijken hoeveel vermogen ie geeft en met welk toerental.
Dan kun je ook meteen bepalen hoe efficient je motor loopt.


Slijtage is trouwens slecht te zeggen, hangt af vd kwaliteit vd eurokit zuiger en zuigerveren.


PK'tje of 9 zou ie wel kunnen halen denk ik, als ie netjes loopt etc.


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 3-3-2003 12:53


ahzo ik snap. Dus dan blijf ik maar van de spoelpoorten af.
Maar slijtage is misschien wel slecht te zeggen. Maar wat mij het meeste uitmaakt is, zal hij het maar 1000KM uithouden met een zuigerveer, of zal hij het bijvoorbeeld 6000KM uithouden?

Als het rond die 6000KM of 5000KM ofzow uithoud dan ben ik bereid het te doen. Maar als ie het maar 1000KM ofzow uithoud, en dus extreme slijtage vind ik het nutteloos. Moet je zeker iedere maand je zuigerveren vervangen.
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 3-3-2003 13:02 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah

als je de spoelpoorten breder maakt verander je wel "iets", alleen verander je niet de timing( grades). je gasstroom word wel minder omdat je poorten groter zijn.
voor zover ik weet kan je je spoelpoorten niet zomaar groter maken. aangezien je dat het beste kan doen met speciaal gereedschap. maar dan moet je wel goed opletten dat je slotjes niet gaan happen in spoelpoorten




de slotjes zitten links en rechts van de uitlaatpoort, nu alleen nog maar rechts omdat ik alleen de bovenste veer heb.
 
http://www.2weird4u.com
Blukaap 3-3-2003 13:05 Print reply

Posts: 10006
Hangt natuurlijk af vd kwaliteit vd airsal zuiger (misschien een idee: 47mm scooterzuiger zoeken, hebben toch ongeveer dezelfde slag).
Maar als je niet continu blaast, netjes warmrijdt en er een ietsje (heel ietsje) te grote sproeier induwt, dat ie het dan best 5/6000 km uithoudt.

Maar kan ik dus niet met zekerheid zeggen .
 
Bastila is lief
DaveTSX 3-3-2003 13:07 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Hangt natuurlijk af vd kwaliteit vd airsal zuiger (misschien een idee: 47mm scooterzuiger zoeken, hebben toch ongeveer dezelfde slag).
Maar als je niet continu blaast, netjes warmrijdt en er een ietsje (heel ietsje) te grote sproeier induwt, dat ie het dan best 5/6000 km uithoudt.

Maar kan ik dus niet met zekerheid zeggen .


ik blaas nooit continue, ik rijd meestal max 8000 toeren alleen met optrekke rijd ik wel us wat meer.
Rij altijd netjes warm, en tank euro 98 met castrol tts olie. Dus opzich zou het dan goed moeten gaan

En waar jij het over hebt die 5/6000KM is dat van zuiger of veren?
 
http://www.2weird4u.com
Blukaap 3-3-2003 13:10 Print reply

Posts: 10006
Veren.
Hoop ik .
 
Bastila is lief
Kouwe Arie 3-3-2003 13:20 Print reply
Posts: 2065
Neem dan de zuiger van de malossi cilinder voor tsx
 
barry 3-3-2003 13:20 Print reply

Posts: 7387
bij tsx is dat altijd een ramp die cilinderkop met koppakingen en dat lekken... komt omdat die tapeinden zodun zijn, dan kun je het niet fatsoenlijk sterk aandraaien anders draait het weer door...

zijn mijn ervaringen altans...
 
He?

Dit topic is 2806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved