Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - foto van mijn bewerkte uitlaatpoort!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1032 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7761 - foto van mijn bewerkte uitlaatpoort...
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2805 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DaveTSX 2-3-2003 21:14 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah

op die foto "lijkt" het net of je ook naar onderen gefreest heb, daarom vroeg ik et


haha nee ik heb die hele doorgang lekker vlak gemaakt!
alle beetjes helpen he

Maar dan ga ik mijn poortje binnenkort 33mm breed maken

Ben benieuwd hoe dat gaat lopen, denk zelf dat het wel aardig gaat lopen hehe. Als mijn blokje weer in elkaar zit, en cillinder lekker getuned is en mijn lagertjes en alles lekker ingereden is wil ik eens een x op een testbank kijke wat dit nu eigenlijk haalt.

Lude schatte het eerst al op 8-9PK zonder tunen, dus ben benieuwd wat het na het tunen doet
 
http://www.2weird4u.com
Joost 2-3-2003 21:21 Print reply
Posts: 1108
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Boring in de cilinder is het geloof ik.

Tenminste, die van ralf was 80% ofzo op de portmap (ruim teveel zou je denken dan) en volgens Anthony (van twins) kon dat nog makkelijk.



Dacht et eigenlijk niet

quote van het macdizzy board:

Quote:
posted by: RD chinoy
I use 65% and 75% of arc length. Arc is longer than Chord. Like when you measure a port trace.
For decent engine life dont go more than 70%



Weet je dit dus wel 100% zeker? Ik dacht eigenlijk altijd ook dat het de uitslagmaat was. Volgens mij maakt dat laatste stukje niet zo heel veel meer uit omdat de wand dan zeg maar de boch omgaat. Je geprojecteerde maat veranderd maar heel weinig dus.


Dave: Heb je die linker wand wel helemaal recht gedremeld? Het lijkt net of daar nog heel veel materiaal zit, meschien dat het ook komt door de hoek van de foto. Ziet er voor de rest best netjes uit, mooi ovaal. Cilinder ziet er trouwens wel versleten uit, maar dat kwam voglens jou door olie?


Dit bericht is ge-edit door Joost op 2-3-2003 21:31

Dit bericht is ge-edit door Joost op 2-3-2003 21:34
 
It is going to be a Endless summer...
DaveTSX 2-3-2003 21:38 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost

[...]


Dacht et eigenlijk niet

quote van het macdizzy board:

[...]


Weet je dit dus wel 100% zeker? Ik dacht eigenlijk altijd ook dat het de uitslagmaat was. Volgens mij maakt dat laatste stukje niet zo heel veel meer uit omdat de wand dan zeg maar de boch omgaat. Je geprojecteerde maat veranderd maar heel weinig dus.


Dave: Heb je die linker wand wel helemaal recht gedremeld? Het lijkt net of daar nog heel veel materiaal zit, meschien dat het ook komt door de hoek van de foto. Ziet er voor de rest best netjes uit, mooi ovaal. Cilinder ziet er trouwens wel versleten uit, maar dat kwam voglens jou door olie?


Dit bericht is ge-edit door Joost op 2-3-2003 21:31

Dit bericht is ge-edit door Joost op 2-3-2003 21:34


jah is olie cillinder is zo vlak als wat zonder krassen enzow, zit er pas paar 1000KM op!

En die linkerkant is helemaal mooi vlak en weg gedremeld, het LIJKT idd zo maar is erg klote om een foto te maken waar je alles goed op ziet.

Maar wat is het nou,, mag die poort nou breder of niet

edit:
ik maak hem gewoon 32mm. 70% = 34mm, das dus als je 67% van de boring in de cillinder pakt.
En 67,5% van de boring op poortmap is vrijwel 32mm.
Dus ik maak hem 32mm, das toch nog 2mm breder

Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 2-3-2003 21:41
 
http://www.2weird4u.com
Blukaap 2-3-2003 21:38 Print reply

Posts: 10006
Die breedte vd poort, tsjah, ik dacht altijd dat het om 70% op de portmap ging (wat dus minder is dan in het echt).

Maar toen heb ik het aan Anthony van Twins (toch iemand die niet zomaar loos loopt te blaten) een keer nagevraagd (na een meningsverschil met Ralf, ik zei dat ie z'n poort veel te breed had gemaakt) en die zei dat het juist de werkelijke maat in de cilinder was die 70% vd boring mocht worden.

En dan kun je toch wel iets verder gaan.
 
Bastila is lief
DaveTSX 2-3-2003 21:42 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Die breedte vd poort, tsjah, ik dacht altijd dat het om 70% op de portmap ging (wat dus minder is dan in het echt).

Maar toen heb ik het aan Anthony van Twins (toch iemand die niet zomaar loos loopt te blaten) een keer nagevraagd (na een meningsverschil met Ralf, ik zei dat ie z'n poort veel te breed had gemaakt) en die zei dat het juist de werkelijke maat in de cilinder was die 70% vd boring mocht worden.

En dan kun je toch wel iets verder gaan.


hmm... dus 33mm zou wel kunnen?
zal die 1mm meer of minder nou veel schelen in vastlope of extreme slijtage of niet?
 
http://www.2weird4u.com
Neonlampje 2-3-2003 22:30 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

[...]

Lude schatte het eerst al op 8-9PK zonder tunen, dus ben benieuwd wat het na het tunen doet

Maar je kent mij.. ik lul wel vaker uit mn nek
 
DaveTSX 2-3-2003 22:50 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]

Maar je kent mij.. ik lul wel vaker uit mn nek


zit wat in
 
http://www.2weird4u.com
Ralf 2-3-2003 22:55 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Boring in de cilinder is het geloof ik.

Tenminste, die van ralf was 80% ofzo op de portmap (ruim teveel zou je denken dan) en volgens Anthony (van twins) kon dat nog makkelijk.



Mijne was 73% op de poortmap ja.. en dat kan makkelijk, als je de bovenkant maar niet recht maakt..
 
DaveTSX 2-3-2003 23:19 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

[...]


Mijne was 73% op de poortmap ja.. en dat kan makkelijk, als je de bovenkant maar niet recht maakt..


jah dan moet die 33mm toch wel kunnen?
En mijne is mooi ovaal toch?

en idd wat je zegt, als je de bovenkant mooi rond maakt heeft de zuigerveer genoeg tijd om trug te komen in de zuiger en dus niet snel te happen, maarjah dan slijt ie toch wel harder.

Ik heb ff gemeten in mijn oude eurokit. Ik zie nu dat ik die poort 35mm heb gemaakt! oeps
En nog veel te vierkant ook en dat ding hield het 5KM perfect uit en toen brak de bovenste zuigerveer. En dat met 35mm! Das 8mm breder als origineel, hehe, beetje teveel van het goede.
Maar dan zal mooi rond en 33mm het wel uithouden denk ik.

Wat denkt de rest?

edit:

ff gekeken, hij was 36mm groot!!!
Maar toen hij die 5KM liep was hij 35mm groot. Had die 5mm wel zieke power
En de bovenkant was zowat recht (zit nu hele deuk in door zuigerveer ) en de zijkanten waren ook vrijwel recht!

Dus 33mm, en netjes rond moet het wel halen.

Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 2-3-2003 23:24
 
http://www.2weird4u.com
Blukaap 2-3-2003 23:32 Print reply

Posts: 10006
Ga ook niet al teveel uit van mijn mening .
Zou even wachten of Joost/Bart/Hans/Pertijn nog iets te zeggen hebben toevallig.

Ik beun met beleid nl .
 
Bastila is lief
DaveTSX 2-3-2003 23:50 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Ga ook niet al teveel uit van mijn mening .
Zou even wachten of Joost/Bart/Hans/Pertijn nog iets te zeggen hebben toevallig.

Ik beun met beleid nl .


doe ik ook niet hehe Ik ga ook uit vanuit eigen ervaring, 35mm en zo vierkant als een deur hield het 5KM uit! Dan zal 33mm en mooi rond het toch wel mooi uithouden denk ik he?

Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 2-3-2003 23:55
 
http://www.2weird4u.com
Blukaap 3-3-2003 0:36 Print reply

Posts: 10006
Ik geef het meer kans .
 
Bastila is lief
DaveTSX 3-3-2003 0:58 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Ik geef het meer kans .


voorzichtige eikel

hehehe, achjah, blijft toch kwestie van proberen he
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 3-3-2003 1:04 Print reply
Posts: 2033
btw alleen de bovenste veer brak over de onderste niet. Ik ben toen die bovenste brak nog naar huis moeten rijden, dus heb zoeen 12KM gereden met die HUGE poort en de onderste veer was nog perfect! Misschien kwam de bovenste veer met een slotje heel dicht in de buurt van de poort ofzow. Misschien dat ik daar niet genoeg rekening op heb gehouden. Of het is omdat er meer kracht op de bovenste zuigerveer staat dan de onderste.
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 3-3-2003 12:19 Print reply
Posts: 2033
wat denken nog andere mensen?

Want als de meeste zegge dat het wel zou kunnen wil ik het wel doen, en dan de spoelpoorten zowieso nog wat mooier afwerken en iets breder maken.

Dan wil ik het vandaag doen zodat ik als ik mijn kruk heb alles lekker in elkaar kan knalle en us kijke hoe dat gaat rijden met die cillinder.

Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 3-3-2003 12:20
 
http://www.2weird4u.com

Dit topic is 2805 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved