Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR poot lekt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1310 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7746 - NSR poot lekt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 764 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 1-3-2003 18:52 Print topicpost

Posts: 2339
1 van mn voorpoten lekt een beetje bij de kering en daardoor veert de 1 nu stugger dan de ander, wil dr wel nieuwe kering in zetten maar heb ooit eens een stel NSR poten uit mekaar gehaalt en die hebben noooit meer geveerd dus.... hoe vervang ik die kering op de goede manier?
 

Martijn 1-3-2003 19:13 Print reply
Posts: 10000
toch poten uit elkaar halen...op de goed manier...kun je btw die dubbelpost niet deleten?? of kan dat niet met gehele topics?


Ariej: Your wish is my command

Dit bericht is ge-edit door Kouwe Arie op 1-3-2003 19:22
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
NSR JunK 1-3-2003 19:22 Print reply

Posts: 2339
ik kan niks deleten jammergenoeg, maar die poot hoe haal je die op de goede manier uit mekaar? gewoon imbus aan de onderkant dr uit en uit mekaar roppen?
 
Hans F 2-3-2003 10:35 Print reply
Posts: 4326
ja
 
Honda_mbiloss [Emiel] 2-3-2003 10:41 Print reply

Posts: 3697
maar als je hem weer in mekaar zet, niet droog in mekaar stoppen...
 
Hans F 2-3-2003 10:52 Print reply
Posts: 4326
hoezo niet?
 
ardan 2-3-2003 11:07 Print reply
Posts: 595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss

maar als je hem weer in mekaar zet, niet droog in mekaar stoppen...


wie doet dat nu droog,ik sta altijd in mijn badkuip met een schappelijk laagje water.sleutelt gewoon duizendmalen beter als gewn

nee,idd hoezo niet?

je steekt ze gewn ineen en dan kieper je er juist genoeg cc's vorkolie in,en klaar is de klus,hoe doe jij het?
 
have a blast,go fast
NSR JunK 2-3-2003 11:20 Print reply

Posts: 2339
raar... zo deed ik het de vorige keer ook maar toen wou die niet meer veren... zal het een proberen
 
Zeta-boy 2-3-2003 11:25 Print reply

Posts: 2066
of even naar een motorzaak gaan. Mijn motor staat vrijdag weer bij de dealer. Was het eerst de linkerkeerring die lek was, is het nu de rechter....
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Rudy 2-3-2003 11:31 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zeta-boy

of even naar een motorzaak gaan. Mijn motor staat vrijdag weer bij de dealer. Was het eerst de linkerkeerring die lek was, is het nu de rechter....


Keerringen altijd tergelij vervangen, veel zaken doen het niet maar meestal is de ene lek en maand daarna de andere... kan je zooi weer los (laten) halen.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Zeta-boy 2-3-2003 11:49 Print reply

Posts: 2066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

[...]


Keerringen altijd tergelij vervangen, veel zaken doen het niet maar meestal is de ene lek en maand daarna de andere... kan je zooi weer los (laten) halen.


Dat is nooit zeker. De ene kan lek zijn en een jaar erna de andere pas. Of idd een maand. Het is gewoon niet zeker. Een keerring kan door allerlei dingen lek raken. Steenslag, vliegjes, zand op de voorpoot..... Ze geven er daarom ook nooit garantie op. Het kan zomaar gedaan zijn met een keerring. Hetzelfde geldt voor accu's. De ene houdt het een jaar uit, de andere wel 10 jaar of meer.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Honda_mbiloss [Emiel] 2-3-2003 12:42 Print reply

Posts: 3697
nou als je ze droog in mekaar zet kunnen ze volgens mij wel eens muurvast gaan zitten, als je er de volgende dag bv. pas voorvork olie in laat lopen. Ik deed de binnepoot gewoon beetje insmeren met voorvork olie dan erin weet je denk ik zeker dat ze niet gaan klemmen.
 
NSR JunK 2-3-2003 15:35 Print reply

Posts: 2339
hep um al uitmekaar en bij vorige poten die ik uitmekaar gehaalt heb zal al wel iets fouts gezeten hebben want dit ging wel erg makkelijk

maargoed nu moeten de keringen eruit, had nog nieuwe liggen maar die bovenste stofkering wou dr wel makkelijk uit alleen die onderste niet, hoe doen jullie dit zonder de binnepoot te mollen?
 
Erik_N 2-3-2003 16:09 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zeta-boy

[...]


Dat is nooit zeker. De ene kan lek zijn en een jaar erna de andere pas. Of idd een maand. Het is gewoon niet zeker. Een keerring kan door allerlei dingen lek raken. Steenslag, vliegjes, zand op de voorpoot..... Ze geven er daarom ook nooit garantie op. Het kan zomaar gedaan zijn met een keerring. Hetzelfde geldt voor accu's. De ene houdt het een jaar uit, de andere wel 10 jaar of meer.


Maar wanneer je dat voorvork er toch uit hebt ken je net zo makkelijk gelijk die andere ook vervangen. Volgens mij worden voorvork keerringen ook in setjes van twee geleverd dus ken je hem er net zo goed glijk in zetten.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Martijn 2-3-2003 17:34 Print reply
Posts: 10000
ik heb maar 1 poot uit elkaar gekregen..dus ik zit te twijfelen....of de inbus uitboren...of gewoon de ouwe keerring erin laten zitten...als ik 2 keerringen binne heb dan doe ik ze alle2 wel.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hans F 2-3-2003 18:07 Print reply
Posts: 4326
je moet ook die grote circlip (veerring) verwijderen, anders kan de kering er niet uit.
 

Dit topic is 764 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved