Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - geratel in blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 985 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7739 - geratel in blok
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 2703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

greatvin 4-3-2003 16:34 Print reply
Posts: 137
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

[...]


Zou goed kunnen dat die Eurocilindro niet harder wil.
Daarnaast zou het kunnen dat je sproeier (flink) te groot is.


nog ff hierover
ik heb vandaag ff 100 gereden.. maar t lijkt mij dat ie (cker met die snelle pijp) toch wel de 120 moet halen.
sproeier zou dan toch juist te KLEIN moeten zijn? maar stel ik zet er vrolijk een 24 cab. op dan suipt ie toch in 1x me portemonee leeg?
 
Eef 4-3-2003 18:26 Print reply

Posts: 2351
dat denk ik wel jah.. en ook als je een grotere sproeier neemt... lurkt ie ook wel wat meer jah
 
aprilia2000 mod... :p
Blukaap 4-3-2003 18:29 Print reply

Posts: 10006
Ik rijd met een 24 mikuni en naar 55m opgeboorde MBX80 cilinder, met een twinair in m'n filterdoos gepropt en ik rijd met een 115 sproeier.
En die is volgens mij nog steeds te groot.

En m'n verbruik ligt bij rustig rijden rond de 1:20.

En die eurocilindro is gruwelijk laagtoerig volgens mij (ongetuned dan), dus vandaar dat ik denk dat je de 120 d'r niet zomaar mee haalt.
 
Bastila is lief
DaveTSX 4-3-2003 18:40 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: greatvin

het antwoord is toch al gegeven...
het verschil tussen 1 en 2 is te groot!
dus gewoon pas in ze 1 als je stilstaat, doe ik altijd


wat ook is is dat er een vrij tussen de 1 en de 2 zit en als je dan maar rustig schakelt word het verschil van snelheid van de 2 assen van je versnellingsbak.

Maar ik heb opzich nooit een klak uit het blok Of ik moet het blok uithebben en ik rol nog 40 ofzow en hij staat in de vrij en ik probeer hem dan naar de 2 te doen ofzow, dan ratelt ie wel, maar verder kan ik hem bijna in iedere versnelling trappen dat ik wil (of dat goed is is een ander verhaal Dat doe ik dus ook nooit, maar het KAN wel).
 
http://www.2weird4u.com
greatvin 4-3-2003 19:18 Print reply
Posts: 137
ik heb ook die klik
 
greatvin 4-3-2003 19:21 Print reply
Posts: 137
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Ik rijd met een 24 mikuni en naar 55m opgeboorde MBX80 cilinder, met een twinair in m'n filterdoos gepropt en ik rijd met een 115 sproeier.
En die is volgens mij nog steeds te groot.

En m'n verbruik ligt bij rustig rijden rond de 1:20.

En die eurocilindro is gruwelijk laagtoerig volgens mij (ongetuned dan), dus vandaar dat ik denk dat je de 120 d'r niet zomaar mee haalt.


laagtoerig valt wel mee! en jij hebt zon kleine sproeier omdat je een grotere cab. hebt...
ik ga denk ook maar ff omhoog met me teur (en omlaag met me sproeier )
zal dan idd niet veel uitmaken qua benzine (was een domme opmerking, mijn excuus!! )
 
Orbert 4-3-2003 19:35 Print reply
Posts: 99
die ratel heb ik inderdaad ook opgemerkt bij mijn nsr, wilde er net een topic over gaan openen tot ik deze las
Hopen dat het dus idd niet al te veel kwaad kan.

En wat betreft die *BONK* van 2e naar 1e versnelling komt omdat die versnellingsbak zonder synchromesh zitten en dan knarsen de tanden als het tempoverschil tussen de tandwielen te hoog is. Oude lelijke eenden hebben nog wel een ongesynchroniseerde 1e versnelling. En zo ook wij honda rijders

 
staaf 5-3-2003 21:39 Print reply

Posts: 266
dit zouden je lagers kunnen zijn maar misschien tikt je zuiger tegen je kop
 
BITE MY DUST!! en een echte man rukt met de combinatietang
Honda_mbiloss [Emiel] 5-3-2003 21:46 Print reply

Posts: 3697
mijn lagers zoemen helemaal het is net een honing bei, maar ga van de week reviseren, en bij mij voel je ook zo'n hele bonk als je 2--->1 schakelt echt zo van klooooeeeeeeeeeenk
 
Repsolnsr [v Leeuwen] 5-3-2003 22:31 Print reply

Posts: 658
Ik heb hetzelfde met mijn nsr. Zijn bij mij de tandwielen die achter het koppeling huis zitten kon geen kwaad, en als het goed moest komen dan ging het zeer veel kosten
 
Dikke penne
vanwalsum 26-8-2006 1:54 Print reply

Posts: 692
vriend... de 1 is bedoelt om terug te schakelen als je zowat stil staat.


edit! ruk.. kick ff een topic van 3 jaar oud.. excuses

Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 26-8-2006 om 1:55 uur.
 

Dit topic is 2703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved