Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #7714 - Motorgeluid
|
Pagina 3 van 4
|
Dit topic is 8240 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
-Zeroed in- |
1-3-2003 3:10 |
Posts: 3255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
ik heb ook nieuwe iris ...zilvere...moet em denk ik nog wel inkorten..
en tsx maakt idd heel diep geluid..echt vaag...zal wel komen omdat het membraam in het carter zit ofzo ...
maar iig ...powerfilter op tsx geeft heel diep geluid..vind het wel heel mooi..
jaaaaaaa klopt echt suuuupermooi geluid uit die tsx van jou man, echt 1 van de mooiste geluidjes die ik gehoord hebt (zelfs zonder binnenrotor).
van die andere tsx trouwens ook.
jammer dat me gsm nog niet zon herrie maakte @ nh meeting
|
|
|
|
Martijn |
1-3-2003 19:11 |
Posts: 10000 |
ow thnx ..ik zal es kijke wat ie doet met binnenrotor...en op NH meeting...vlgs mij eh...had ik toen ori filter..maar week nie zeker...ori met gaten..maakt ook wel diep geluid.
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Henk - Tanky |
1-3-2003 20:21 |
Posts: 397 |
Zal binnenkort ook ff kijken of ik het geluid van me mt kan opnemen.
Heel veel mensen vindne het een mega hard geluid..
En word ook vaak nagekeken, zelf vind ik het wel meevallen.
Morgen kunnen jullie wel oordelen denk ik...
En wat zijn de voordelen van een binnenrotor???
Dit bericht is ge-edit door hetleger op 1-3-2003 20:22
|
|
|
|
Neonlampje |
1-3-2003 21:59 |
Posts: 14825 |
lichter vliegwiel, minder massa om in beweging te brengen dus... en dat resulteert in een fellere gasreactie en vaak ook meer toeren kunnen draaien, je krijgt er aanzienlijk meer pk's mee..
|
|
|
|
Henk - Tanky |
1-3-2003 22:01 |
Posts: 397 |
dus ook een hogere top, als je je tandwielen gaat vervangen..
En moet je veel aanpassen en wat zijn de kosten er ongeveer van???
|
|
|
|
DaveTSX |
1-3-2003 23:30 |
Posts: 2033 |
kosten zijn duur, een nieuwe binnenrotor ligt tussen de 200 en 250 euro.
2de hands had ik hem voor 75 euro van mijn "lokale" cumleveraar michiel gekregen.
Dit zorgt voor een fijne gasreactie en rijd erg lekker
Tis alleen FLINK wennen met wegrijden, wil je rustig wegrijden zit je ZO op hoge toeren en geef je te weinig gas slaat ie snel af.
Verder is het wel fijn zoeen binnenrotor, alleen soms wennen als je met z'n 2en op de brommer zit en je laat de koppeling te snel los valt ie best flink trug vergeleken met een vliegwiel.
Dit is allemaal ff wennen en dan issut fun
Ik heb btw vandaag mijn kruk naar de bromboer gebracht. Krijg nieuwe drijstang + bigend (prox), en hij lijmt met van die lagerlocktite (hij had nog andere locktite, buslocktite ofzow, hij zei dat die nog beter was voor tussen krukas en lager) een nieuwe mooie 6204 C4 lager aan mijn krukje vast En hij raadde mij erg aan euro98 met castrol tts zelf te mengen omdat anders de zooi te snel slijt (70cc airsal en nu vrij hoogtoerig door het tunen). Dus dat ga ik dan maar us doen. Woensdagavond krijg ik hem als het goed is trug, dan ben ik weer blij
edit:
ff een foto'tje van die drijfstang erbij plakke:
Dit zal wel weer lekker gaan rijden, en dan is mijn blokje weer 100% in orde, ahhh lekker
Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 1-3-2003 23:34
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Neonlampje |
2-3-2003 0:40 |
Posts: 14825 |
cool spul! ben zwaar jalours!! (btw, zo kan je vast ook kleinere drijfstang in zetten.. je slag veranderen, kan handig zijn )
maaruh een binnenrotor, sjah.. wacht maar tot cdi van joost en mij af is, dan kan je super makkelijk zelf tje maken van een willekeurig vliegwiel (bosmaaier ofzo) maargoed, dat duurt nog wel ff
tot die tijd lekker 2 tot 300 euro neertellen
|
|
|
|
Blukaap |
2-3-2003 11:36 |
Posts: 10006 |
Drijfstang verandert de slag niet lude-schat .
Wil je de slag veranderen dan moet je net ietsje meer doen .
Wrom trouwens C4, lijkt mij nutteloos eigenlijk ?
|
|
Bastila is lief |
|
Neonlampje |
2-3-2003 13:01 |
Posts: 14825 |
ooohja god, ben weer snugger bezig
|
|
|
|
Nick - Administrator |
2-3-2003 13:15 |
Posts: 4967 |
Move MF -> TF
|
|
|
|
Blijhoofd |
2-3-2003 13:21 |
Posts: 7378 |
mijn TSXje heeft ook wel mooie sound met proma bocht en ovale lekkende achter proma demper en gate luchtfilter,maakt echt pokke herry soms iets teveel,iedereen begint altijd te flippe als ik dat ding start in de fietse kelder bij ons op school,echt gigantische herry @ 12000 toere :P maar ga hem nou iets stiller make omdat hierzo nog al link is met juten enzo
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
DaveTSX |
2-3-2003 13:31 |
Posts: 2033 |
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Blukaap |
2-3-2003 13:48 |
Posts: 10006 |
Juist wel, dat is het erge d'r aan .
Denk nl dat je niet genoeg toeren draait om te zorgen dat die C4 lagers hun minimale speling krijgen. Dus houd je nu altijd teveel lagerspeling eigenlijk.
Daarnaast is C3 goed tot weetikveel toeren (veel iig), dus je hebt eigenlijk nooit C4 echt nodig.
|
|
Bastila is lief |
|
DaveTSX |
2-3-2003 13:53 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
Juist wel, dat is het erge d'r aan .
Denk nl dat je niet genoeg toeren draait om te zorgen dat die C4 lagers hun minimale speling krijgen. Dus houd je nu altijd teveel lagerspeling eigenlijk.
Daarnaast is C3 goed tot weetikveel toeren (veel iig), dus je hebt eigenlijk nooit C4 echt nodig.
C3 is geloof ik tot 12000/13000 toeren jah. Maarjah, pak toch C4 nu En tis nu al zo geregeld dus als misshcien heeft die gast alles al klaar (nieuw big-end en lager aan kruk lijme met locktite ).
Dus ik laat het lekker zo. En ik draai 11000 toeren in de 5, dus C3 zou opzich ook kunnen maarjah pak toch C4 hehe.
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
renegade |
2-3-2003 15:30 |
|
Dit topic is 8240 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 4
|
|