Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Motorgeluid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 769 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7714 - Motorgeluid
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Zeroed in- 1-3-2003 3:10 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

ik heb ook nieuwe iris ...zilvere...moet em denk ik nog wel inkorten..

en tsx maakt idd heel diep geluid..echt vaag...zal wel komen omdat het membraam in het carter zit ofzo ...

maar iig ...powerfilter op tsx geeft heel diep geluid..vind het wel heel mooi..


jaaaaaaa klopt echt suuuupermooi geluid uit die tsx van jou man, echt 1 van de mooiste geluidjes die ik gehoord hebt (zelfs zonder binnenrotor).
van die andere tsx trouwens ook.
jammer dat me gsm nog niet zon herrie maakte @ nh meeting
 
Martijn 1-3-2003 19:11 Print reply
Posts: 10000
ow thnx ..ik zal es kijke wat ie doet met binnenrotor...en op NH meeting...vlgs mij eh...had ik toen ori filter..maar week nie zeker...ori met gaten..maakt ook wel diep geluid.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Henk - Tanky 1-3-2003 20:21 Print reply
Posts: 397
Zal binnenkort ook ff kijken of ik het geluid van me mt kan opnemen.
Heel veel mensen vindne het een mega hard geluid..

En word ook vaak nagekeken, zelf vind ik het wel meevallen.
Morgen kunnen jullie wel oordelen denk ik...


En wat zijn de voordelen van een binnenrotor???

Dit bericht is ge-edit door hetleger op 1-3-2003 20:22
 
Neonlampje 1-3-2003 21:59 Print reply

Posts: 14825
lichter vliegwiel, minder massa om in beweging te brengen dus... en dat resulteert in een fellere gasreactie en vaak ook meer toeren kunnen draaien, je krijgt er aanzienlijk meer pk's mee..
 
Henk - Tanky 1-3-2003 22:01 Print reply
Posts: 397
dus ook een hogere top, als je je tandwielen gaat vervangen..
En moet je veel aanpassen en wat zijn de kosten er ongeveer van???
 
DaveTSX 1-3-2003 23:30 Print reply
Posts: 2033
kosten zijn duur, een nieuwe binnenrotor ligt tussen de 200 en 250 euro.

2de hands had ik hem voor 75 euro van mijn "lokale" cumleveraar michiel gekregen.

Dit zorgt voor een fijne gasreactie en rijd erg lekker
Tis alleen FLINK wennen met wegrijden, wil je rustig wegrijden zit je ZO op hoge toeren en geef je te weinig gas slaat ie snel af.
Verder is het wel fijn zoeen binnenrotor, alleen soms wennen als je met z'n 2en op de brommer zit en je laat de koppeling te snel los valt ie best flink trug vergeleken met een vliegwiel.

Dit is allemaal ff wennen en dan issut fun


Ik heb btw vandaag mijn kruk naar de bromboer gebracht. Krijg nieuwe drijstang + bigend (prox), en hij lijmt met van die lagerlocktite (hij had nog andere locktite, buslocktite ofzow, hij zei dat die nog beter was voor tussen krukas en lager) een nieuwe mooie 6204 C4 lager aan mijn krukje vast En hij raadde mij erg aan euro98 met castrol tts zelf te mengen omdat anders de zooi te snel slijt (70cc airsal en nu vrij hoogtoerig door het tunen). Dus dat ga ik dan maar us doen. Woensdagavond krijg ik hem als het goed is trug, dan ben ik weer blij

edit:
ff een foto'tje van die drijfstang erbij plakke:


Dit zal wel weer lekker gaan rijden, en dan is mijn blokje weer 100% in orde, ahhh lekker

Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 1-3-2003 23:34
 
http://www.2weird4u.com
Neonlampje 2-3-2003 0:40 Print reply

Posts: 14825
cool spul! ben zwaar jalours!! (btw, zo kan je vast ook kleinere drijfstang in zetten.. je slag veranderen, kan handig zijn )

maaruh een binnenrotor, sjah.. wacht maar tot cdi van joost en mij af is, dan kan je super makkelijk zelf tje maken van een willekeurig vliegwiel (bosmaaier ofzo) maargoed, dat duurt nog wel ff

tot die tijd lekker 2 tot 300 euro neertellen
 
Blukaap 2-3-2003 11:36 Print reply

Posts: 10006
Drijfstang verandert de slag niet lude-schat .
Wil je de slag veranderen dan moet je net ietsje meer doen .

Wrom trouwens C4, lijkt mij nutteloos eigenlijk ?

 
Bastila is lief
Neonlampje 2-3-2003 13:01 Print reply

Posts: 14825
ooohja god, ben weer snugger bezig
 
Nick - Administrator 2-3-2003 13:15 Print reply

Posts: 4967
Move MF -> TF
 
Blijhoofd 2-3-2003 13:21 Print reply

Posts: 7378
mijn TSXje heeft ook wel mooie sound met proma bocht en ovale lekkende achter proma demper en gate luchtfilter,maakt echt pokke herry soms iets teveel,iedereen begint altijd te flippe als ik dat ding start in de fietse kelder bij ons op school,echt gigantische herry @ 12000 toere :P maar ga hem nou iets stiller make omdat hierzo nog al link is met juten enzo
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
DaveTSX 2-3-2003 13:31 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Drijfstang verandert de slag niet lude-schat .
Wil je de slag veranderen dan moet je net ietsje meer doen .

Wrom trouwens C4, lijkt mij nutteloos eigenlijk ?



die brommerboer heeft alleen C4 ligge, en het kan nooit kwaad he. Nu goeie drijfstang + big-end er in, dan ook maar meteen goeie lagers. Dus dan kan het er wel ff tijdje tegenaan. En prijsverschil is opzich nog best groot vind ik, C3 kost 7 euro ofzow en dit 12 euro. Maarjah, slecht is het nooit
 
http://www.2weird4u.com
Blukaap 2-3-2003 13:48 Print reply

Posts: 10006
Juist wel, dat is het erge d'r aan .
Denk nl dat je niet genoeg toeren draait om te zorgen dat die C4 lagers hun minimale speling krijgen. Dus houd je nu altijd teveel lagerspeling eigenlijk.
Daarnaast is C3 goed tot weetikveel toeren (veel iig), dus je hebt eigenlijk nooit C4 echt nodig.
 
Bastila is lief
DaveTSX 2-3-2003 13:53 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Juist wel, dat is het erge d'r aan .
Denk nl dat je niet genoeg toeren draait om te zorgen dat die C4 lagers hun minimale speling krijgen. Dus houd je nu altijd teveel lagerspeling eigenlijk.
Daarnaast is C3 goed tot weetikveel toeren (veel iig), dus je hebt eigenlijk nooit C4 echt nodig.


C3 is geloof ik tot 12000/13000 toeren jah. Maarjah, pak toch C4 nu En tis nu al zo geregeld dus als misshcien heeft die gast alles al klaar (nieuw big-end en lager aan kruk lijme met locktite ).

Dus ik laat het lekker zo. En ik draai 11000 toeren in de 5, dus C3 zou opzich ook kunnen maarjah pak toch C4 hehe.
 
http://www.2weird4u.com
renegade 2-3-2003 15:30 Print reply

Posts: 1064
nog even over dat geluid... ik weet niet wat er met dat ding van mij aan de and is maar de menigte hier in het gehucht(dronten) denken dat ik er 125 cc onder heb liggen,zo'n klere herrie komt er uit niet normaal. ik sta al bekent bij de polite met een hoge mt die een verschrikkelijk geluid heeft en te snel door het dorp heen jaagt, tis maar 100 als ik over de zuid rij en trouwens een mt??? ik heb een gsm debiel . ze zijn hier zelfs zo dom dat ik zelf mog gassen op de roller bank (28 euro maar 0,6kw)ik denk gewoon dat mijn demperwol is weggeschroeit en dat je maar eens benzine naar binnen moet gaan en dan uitbranden dat wil wel. dan lijk je net een crosser
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)

Dit topic is 8240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved