jeroen |
26-2-2003 19:44 |
Posts: 15066 |
Whahaha...das nog een van de eerste MB's.
Die zijn geloof ik uit begin jaren '80.
DIe moet je zo houden...nostalgie.
En humor natuurlijk.
|
|
|
|
bouke |
26-2-2003 19:56 |
Posts: 236 |
zoals sommigen wel weten heb ik ook een MB met trappers. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee en het staat wel grappig. het enigste probleem is dat wanneer je er een andere achterbrug in wil zetten, je je trappers nergens op vast kunt zetten. ook een ander vliegwielkapje eropzetten kun je wel vergeten, de as van de versnellingsbak(waar het voortandwiel opzit) is langer.
ik heb een keer bij een brommerdealer gevraag tot wanneer die dingen met trappers zijn gemaakt en hij zei dat ze tot ongeveer 1984 zijn gemaakt.
mijne komt trouwens uit 1982, t'ding is 3 jaar ouder dan ik
Dit bericht is ge-edit door bouke op 26-2-2003 20:07
Dit bericht is ge-edit door bouke op 26-2-2003 20:13
|
|
www.25kw.net , de site voor beginnende motorrijders |
|
NSRider |
26-2-2003 19:58 |
Posts: 417 |
Goed vet als je een MB hebt die ouder is dan jezelf..
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
26-2-2003 19:58 |
Posts: 7007 |
bij mij op school staat ook zo'n ding, best lache idd
gewoon lekker erop laten zitten, heb je tenminste een bijzondere MB
|
|
nobody fuck with us!! |
|
DaveTSX |
26-2-2003 20:04 |
Posts: 2033 |
bij iemand z'n dt was dat ook zo, maar die had ook nog een gewoon koppelingsdeksel liggen. Hebben we die voortandwielas maar een heel stuk vanaf geslepen
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
NSRider |
26-2-2003 20:05 |
|
Pol de MT5 Crosser |
26-2-2003 20:27 |
Posts: 2892 |
whahah ik wist niet eens dat die bestonden
|
|
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij? |
|
ardan |
26-2-2003 21:31 |
Posts: 595 |
die met trappers zijn franse dacht ik,daar was de wetgeving zo dat een "motocyclette" trappers had.anders had je een moto,dus wat deed honda,ze zetten er maar een stel pedalen onder
heb er zelf nog nooit eentje gezien,moet best grappig staan.
zijn deze ook zo in nederland ingevoerd?
|
|
have a blast,go fast |
|
Bullet |
26-2-2003 21:34 |
Posts: 12150 |
In Frankrijk hadden zo toch ook een MTX met vario ofzo??
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Blukaap |
26-2-2003 21:37 |
Posts: 10006 |
In nederland was er ooit een trapperplicht, anders was het geen bromfiets.
En in frankrijk was het ook zo dat iets met 50cc geen versnellingen mocht hebben, anders was het een motor (vandaar die MTX met vario idd).
|
|
Bastila is lief |
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
26-2-2003 21:40 |
Posts: 3697 |
mijn mb komt uit 30 september 1982 me mt uit 89 zit remlicht schakelaar enz. op verschil is er zeker wel alleen mijn mb heeft geen trappers
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
26-2-2003 21:49 |
Posts: 8678 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ardan
die met trappers zijn franse dacht ik,daar was de wetgeving zo dat een "motocyclette" trappers had.anders had je een moto,dus wat deed honda,ze zetten er maar een stel pedalen onder
heb er zelf nog nooit eentje gezien,moet best grappig staan.
zijn deze ook zo in nederland ingevoerd?
De brommers moesten in frankrijk een Vario hebben anders was het een moto, heeft nix met trappers te maken. in nederland hadden ze een trapperverplichting want anders was het geen bromFIETS. ik heb laatst bij een handelaar een MB gezien uit 1979 dit moet echt een van de eerste zijn geweest, die had ze ook. toen die traperplicht werd afgeschaft haalde honda ze er ook af (deze trapperverplichting is mede de oorzaak dat de MBX nooit is ingevoerd)
|
|
|
|
In_Flames |
26-2-2003 22:48 |
Posts: 91 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bouke
ook een ander vliegwielkapje eropzetten kun je wel vergeten, de as van de versnellingsbak(waar het voortandwiel opzit) is langer.
Nou weet ik ook wat er met de mt is die ik een tijd gelden gekocht heb als opknapper. Die heeft ook zo`n enorme as. En er zit een gat ik het vliegwielkappie. Ik vroeg me al af waar dat voor was
|
|
Bier Hier |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
26-2-2003 23:09 |
|
scooter2fast4you |
26-2-2003 23:19 |
|