Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - LC cilinders, en een amateur-sleutelaar...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1354 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #7685 - LC cilinders, en een amateur-sleute...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 537 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 26-2-2003 1:51 Print topicpost

Posts: 2716
Een vriend van me heeft een Aerox.
Daar HING() een gietijzeren 70cc MetraKit onder, met een Gianelli Metal (met zo'n gigantische demper zeg maar), 17,5 D'O en Polini race koppeling ofsow.
Heeft hij er allemaal onder laten leggen.

Maar wat doet die lul?
Gooit hij WATER in het koelvloeistofreservoir ('leuk woord voor galgje'), laat dit rondpompen (door te rijden, niet door te ontluchten) en laat hem daarna een maand of 2/3 buiten staan (omdat de lectronica niet spoort), terwijl het 10 graden vriest.

Nu heb ik een paar vraagjes;
1.: Wat is een nare eigenschap van WATER?
2.: Wat is een nare eigenschap van ALUMINIUM?

A1.: Als het bevriest zet het uit.
A2.: Aluminium schijnt niet erg flexibel te zijn, het rekt zo slecht.

M.a.w.:
Z'n dure cilinder is dus van het winter practisch in 2'en gespleten}]

Nu zit er een 2e hands Polini Corsa op, dat wil ook best blazen
En ik mag er wel es op rijden, en dat is echt tof, (ja sorry, schakelen rulzz, maar af-en-toe moet kenne,) elke keer als je op het gas gaat komt het voorwiel omhoog, ik had hem laatst zonder ALLE kappen, ff op de tank zitten en rijden (nog met die MK) en wheelies
Gaaf spul

Createur de nutteloze-topics

Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 26-2-2003 1:52
 

Hier_ben_ik - Administrator 26-2-2003 9:49 Print reply

Posts: 8499


ik snap de kloe niet echt van dit topic geloof ik..

MAAR:
Wij (nico en ik) waren gister fftjes langs ralf gegast, we gingen daarna naar ons toe.. maar Ralf was een of andere skoethur aan het maken, bleef koelvloeistof lekken... ding had stalen kvsleidingen en hij startte niet meer toen ik de bougiedop eraf gehaald had maar toen had ralf hem er weer op gedouwd en gestart.. ik denk ik zal is ff kijken of hij een beetje loopt he, (stond er langs) dus draai een keer aan het gashandvat... sjongejonge rijd dat ding aan, zat geeneens een vrij op gekke dinger

geen schade bdw

maar da was wel ff lollig

daarna mooi met nico door de kou naar ons toe ge
 
Members zijn vervelend :-|
wipe-out 26-2-2003 10:11 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik



ik snap de kloe niet echt van dit topic geloof ik..

Eh, Alwin, hij bedoelt dat een jongen met een scooter met een nieuwe cilinder, die geen verstand heeft van brommers/scooters gewoon water in zijn scooter heeft gedaan, en toen dat ding het een tijd niet deed bij -10 graden buiten heeft laten staan. Het water in de cilinder zette uit, en daardoor is de cilinder gespleten.
 
Blukaap 26-2-2003 10:14 Print reply

Posts: 10006
Gietijzeren metrakit, woei, wees d'r maar blij mee .
Corsa is ook al zo geweldig.

En ik heb gisteren m'n NSR weer aan de gang gekregen (CDI was naar de poeperij) en ben daarna maar stoppies gaan maken.
Best leuk en gaat nog vrij makkelijk ook .
 
Bastila is lief
Rudy 26-2-2003 10:21 Print reply

Posts: 3471
Ach goze is niet de enige, figuur bij mij uit de klas heeft zelfde gehad met uber gare slopel kadett
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Joost 26-2-2003 16:49 Print reply
Posts: 1108
Ook leuk, van kraan water gaat je termostaat vast zitten. Sjapo die vroeger bij mij op de havo zat had dus ook niet door. Heeft op die manier 2 cilinders er door heen gejaagt .

Vind et trouwens wel super dom om je brommer/scooter met -10 buiten te laten staan. Mijnes staat er altijd warm bij naast de kachel in de schuur. Hoorde trouwens laatst ook een vaag verhaal over auto's in finland. Die moeten ze daar in winter eerst in het stop contact steken om op te warmen. Anders willen ze niet starten.
 
It is going to be a Endless summer...
Pingu 26-2-2003 17:03 Print reply
Posts: 1842
zag pas in een blad ook iets staan bij oude trekkers, deden ze ook aan het stopcontact 's nachts. zat een gloeispiraal in die hem warm hield.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
sam vl. - [HRC Nijmegen] 26-2-2003 17:04 Print reply
Posts: 1062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Gietijzeren metrakit, woei, wees d'r maar blij mee .
Corsa is ook al zo geweldig.

En ik heb gisteren m'n NSR weer aan de gang gekregen (CDI was naar de poeperij) en ben daarna maar stoppies gaan maken.
Best leuk en gaat nog vrij makkelijk ook .



stoppie makkelijk op nsr?
gewoon reet van zadel en voorrem in
 
Nijmegen!
Blukaap 26-2-2003 17:49 Print reply

Posts: 10006
Gewoon zitten en remmen eigenlijk..
Reet op zadel.
 
Bastila is lief
Steve_ZHC 26-2-2003 18:37 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Gietijzeren metrakit, woei, wees d'r maar blij mee .
Corsa is ook al zo geweldig.
...


Jahaa, iedereen heeft natuurlijk 300 euro liggen voor een Polini EVO (en automatisch voor een EVO-krukas)
Of voor een MetraKit ProSport oid...
 
Blukaap 26-2-2003 19:34 Print reply

Posts: 10006
Metrakit Pro race zul je bedoelen.

Een corsa is btw ook 200+ euro.

En een Hebo Manston replica incl kop is 190 euro...

Dan zou ik toch weten wat ik neem eigenlijk.
Replica beetje tunen, Yasuni C16 oid, 21mm carb = vroem

Ach en andere krukas is 90 euro (doppler).

Mwah, zou ik het toch zeker wel weten .
 
Bastila is lief
jeroen 26-2-2003 19:50 Print reply

Posts: 15066
Hehehehe...waarom zou je koelvloeistof gebruiken.


 

Dit topic is 537 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved