Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koper lassen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1141 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7671 - koper lassen?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 25-2-2003 14:13 Print reply
Posts: 10000
ok...maar je zei zelf dat het ongeveer bij 800 smelt....en als je uitlaatgassen 800 worden......

maja...het kan dus wel...snap nog steeds niet waarom ze niet in de fabriek die dingen van koper maken...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 25-2-2003 14:38 Print reply

Posts: 14825
hnmmm dan zou je moeten tig-lassen, echter 2 verschillende metalen lukt zowiezo amper, helemaal koper met metaal... ik vind het erg knap als je het lukt...

koper op koper kan btw wel...
 
Blukaap 25-2-2003 15:38 Print reply

Posts: 10006
De gangbare hardsoldeer smelt volgens mij bij 900 graden ofzo.
En denk je serieus dat die uitlaatgassen nog steeds 800 graden zijn bij je tailpipe ??
Of heb je nog nooit geprobeerd een uitlaat zonder demper dicht te duwen .
 
Bastila is lief
Rudy 25-2-2003 15:43 Print reply

Posts: 3471
smelt echt niet...

2-takt uitlaat word zowizo lang niet zo heet als van 4-takt
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Zoetahmeerdah [Marcel] 25-2-2003 17:00 Print reply

Posts: 5996
koper is wel makkelijker in vorm te krijgen dan metaal natuurlijk..maarja. hardsolderen is ook weer wat

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 25-2-2003 17:00
 
ik haat mensen
Erik_N 25-2-2003 18:05 Print reply

Posts: 5360
Zou zeggen je pakt gewoon die waterleidingen van 16mm ofzo. Krijg je toch ook zo in vorm? Met een pijpenbeugerding kom je een heel eind
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Joost 25-2-2003 18:23 Print reply
Posts: 1108
Quote:

hmmz lijkt me nou nie echt handig met soldere geef je keer fix gas vliegt een deel van je uitlaat er vandoor,en boord zich dwars door een auto vooruit x 1000 ofzo


haha, echt lagge met die blijhoofd..


Smelten doet het heus niet. Wel scheuren denk ik, hard soldeer is nl heel bros. Daarnaast kun je echt niet even hard solderen, dat is best moeilijk hoor. Je moet eerst de te solderen delen goed etsten (met zuur), en daarna van die speciale vloei poeder gebruiken. Vervolgens stook je twee delen rood heet (1000 graden) anders vloeit het niet goed. Je hebt daar een behoorlijke vlam voor nodig om alles gelijkmatig warm te krijgen. Op het laatsts kun je de zilver soldeer toevoegen (duur!). Dit trekt dan vanzelf tussen de twee te solderen delen. De ruimte tussen de twee delen moet zo dun mogelijk zijn, want soldeer zelf is heel slap, je kunt het vergelijken met lijmen.

Je kan trouwens alleen vlakken op elkaar solderen, de soldeer moet er dus als lijm tussen plakken. Je kunt niet twee dingen haaks op elkaar solderen omdat je dan te weinig contact oppervlak hebt. Bij lassen kan dit wel omdat je materiaal toevoegt (de las rups).

Maar waarom gebruikt je koperbuis? Dat spul oxideerd volgens mij zo weg. Als je zoiets wil maken kun je beter bij een metaal bedrijfje even een dun wandige buis rvs of staal halen en die buigen met een buigmal. Als je alles klaar hebt kun je het zo lassen (of laten lassen bij een kennis).



Dit bericht is ge-edit door Joost op 25-2-2003 18:27
 
It is going to be a Endless summer...
Repsolnsr [v Leeuwen] 25-2-2003 18:27 Print reply

Posts: 658
Ik heb gehoord van een coureur in de 250cc dat ze de onderkant van de cilinderkop van koper maken ivm met de goede eigenschappen bij warmte en uitzetting coeficient. Zal wel goed tegen warmte kunnen denk ik dan?
 
Dikke penne
Blukaap 25-2-2003 18:30 Print reply

Posts: 10006
Daar gaat het hele verhaal niet over (en ja, koper is een goede warmtegeleider), het gaat over het hardsolderen.

Is het trouwens niet makkelijker om er een soort van flensje op te maken zodat je 'm op de uitlaat schuift ?
 
Bastila is lief
Martijn 26-2-2003 0:27 Print reply
Posts: 10000
eh rudy..kun je ff uitleggen waarom een 4takt warmer wordt?? want ik dacht dat het juist andersom was..en ik kan ook niet echt een goeie reden bedenken waarom 4takt loeiheet wordt dan...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 26-2-2003 0:58 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Repsolnsr

Ik heb gehoord van een coureur in de 250cc dat ze de onderkant van de cilinderkop van koper maken ivm met de goede eigenschappen bij warmte en uitzetting coeficient. Zal wel goed tegen warmte kunnen denk ik dan?
ik denk eerder zodat je geen pakking hoeft te gebruiken...
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 26-2-2003 11:35 Print reply

Posts: 5996
humm wrom staat koper lassen in UF?
 
ik haat mensen
Hier_ben_ik - Administrator 26-2-2003 14:02 Print reply

Posts: 8499
omdat ik het nog niet kan verzetten
 
Members zijn vervelend :-|
staaf 17-3-2003 21:53 Print reply

Posts: 266
ik zit in de metaal en ik weet niet hoe slim jij bent maar je ken koper alleen solderen



 
BITE MY DUST!! en een echte man rukt met de combinatietang
barry 17-3-2003 22:16 Print reply

Posts: 7387
koper kun je wel puntlassen, maar dat is totaal wat anders
 
He?

Dit topic is 7647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved