Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koper lassen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 922 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7671 - koper lassen?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rebuild nsr 24-2-2003 23:12 Print topicpost
Posts: 494
hee mensen ik ben bezig met een zelfmaak uitlaat ik gebruik koperen buizen omdat je die mooi ken buigen k krijg ze alleen niet aan m,n stalen pot vast dmv solderen lukt het niet, moet je dat lassen?
 
nothing beats a cubic inch

Martijn 24-2-2003 23:49 Print reply
Posts: 10000
volgens mij kun je koper niet lassen....en koper voor een uitlaat?? kweet niet of dat kan...mss vervormt het heel snel..en heeft het een andere warmteafgifte waardoor de temp in je uitlaat veranderd en je prestaties anders worden. denk dat ze in de fabriek wel koper gebruikt zouden hebben als het goed zou zijn (en lasbaar) want koper is lekker cheap....en het roest niet echt..naja..wordt beetje groen..is wel mooi onder brommer toch
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Daan -> TSX 24-2-2003 23:54 Print reply
Posts: 472
bedoel je met solderen hardsolderen? Want dat zou toch moeten lukken dacht ik, zo leg je ook leidingen in huis aan. Gasbrandertje en speciaal tin, klaar is Kees.
 
rebuild nsr 24-2-2003 23:55 Print reply
Posts: 494
t staat wel lekker ik heb een proma uitlaat genomen, daar de buisvanaf gezaagt en een koperen buis op bevestigd, die gesplitst en voorzien van 1000 gaatjes vervolgens twee proma dempers erop gebouwd reed wel lekker maar die hoofd buis ging weer loszitten als ik me usb kabel ken vinde zet ik wel ff een paar foto's
 
nothing beats a cubic inch
rebuild nsr 24-2-2003 23:57 Print reply
Posts: 494
wat voor tin gebruik je dan daan? k heb het gewoon amateur gesoldeert maar t pakte niet leg me ff uit hoe jij t precies fixed

 
nothing beats a cubic inch
Blukaap 25-2-2003 0:03 Print reply

Posts: 10006
Je moet iig vloeimiddel en hardsoldeer gebruiken (staat er op als het goed is).
En de hele rommel moet echt gloeiend heet (roder dan roodgloeiend) zijn anders werkt het nog niet.
 
Bastila is lief
rebuild nsr 25-2-2003 0:05 Print reply
Posts: 494
ok thanx voor de adviezen gaan we s ff proberen morgen
 
nothing beats a cubic inch
Martijn 25-2-2003 0:32 Print reply
Posts: 10000
ok maar de tin smelt natuurlijk als je je uitlaat monteert en lekker heel veel toeren jenkt...kweet niet of dat van belang is
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Daan -> TSX 25-2-2003 0:38 Print reply
Posts: 472
kga nu slapen, morgen vertel ik wel meer, maar hardsoldeer smelt niet bij normle uitlaat temp denk ik.
 
Joost 25-2-2003 0:54 Print reply
Posts: 1108
Hard solderen doe je met zilver niet met tin.

Denk alleen dat het wel op den duur gaat scheuren door de trilling van je uitlaat.
 
It is going to be a Endless summer...
Zoetahmeerdah [Marcel] 25-2-2003 8:06 Print reply

Posts: 5996
search damez....


hier is al eens een topic over geweest en het was NIET verstandig.
 
ik haat mensen
Hier_ben_ik - Administrator 25-2-2003 10:55 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan -> TSX

kga nu slapen, morgen vertel ik wel meer, maar hardsoldeer smelt niet bij normle uitlaat temp denk ik.


uitlaatgassen zijn rond de 600 graden toch?
 
Members zijn vervelend :-|
Blukaap 25-2-2003 11:17 Print reply

Posts: 10006
Hardsoldeer smelt rond de 800 ofzo (of nog meer, kweenie zeker).
 
Bastila is lief
Blijhoofd 25-2-2003 12:08 Print reply

Posts: 7378
hmmz lijkt me nou nie echt handig met soldere geef je keer fix gas vliegt een deel van je uitlaat er vandoor,en boord zich dwars door een auto vooruit
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Martijn 25-2-2003 12:34 Print reply
Posts: 10000
ik denk toch dat je uitlaat toch loeiheet wordt bij je flens enzo...als dat gesoldeerd zit...

zal es ff kijken in mn motorboekies hoe warm dat daar gaat worden...

edit: uitlaatgas temperatuur: 500-800 graden C.

zal de rest ook ff zeggen:

Cilinderkop: 350
Cilinder (midden) : 250
cilinder (onder) : 180
zuigerveer: 180
Midden zuigerbodem: 280-300
Verbrandingsruimte: 1800-2000
Electrode(bougie) : 900
Porselein (bougie): 250
Zuigerpen: 180


Dit bericht is ge-edit door Martijn op 25-2-2003 12:37
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blukaap 25-2-2003 13:45 Print reply

Posts: 10006
Hardsoldeer martijn...
Ik heb het zelf ook een keer gebruikt bij een demper (ja, aan het begin vd demper) en dat heeft zonder enige moeite gehouden.

ffkes hard soldeer legeringen opgezocht.
Afh vd samenstelling beginnen ze te smelten bij 600 graden (celcius) en dat loopt door tot ong 1100 graden.

Die hitte is dus geen enkel probleem.
 
Bastila is lief

Dit topic is 7620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved