Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - w?l of geen koppakking usen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7667 - w?l of geen koppakking usen.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2551 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 25-2-2003 0:01 Print reply

Posts: 10006
Ik zou zeggen met koppakking, die 0,5mm is niet echt een probleem lijkt me.

En anders liever o-ring dan niks.
 
Bastila is lief
Martijn 25-2-2003 0:03 Print reply
Posts: 10000
@ lude: zonder koppakking scheen volgens jou niet goed te zijn ...in heel oud topic gelezen...dan ging het scheuren ofzo...iets heel vaags...je hebt et iig zelf gezegd...

en hans zei ook al dat ik een oring moest gebruiken...mja...vloeibare pakking zal ook wel lukken...





Dit bericht is ge-edit door Martijn op 25-2-2003 0:04
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Joost 25-2-2003 1:01 Print reply
Posts: 1108
Die pakking is echt wel een probleem! Ding word een stuk je cilinder in geduwed, zit een soort van randje dus.

Lude, ik ga binnenkort op school bezig met een aantal cilinders en cilinderkoppen oa om er een o-ring in te draaien. Als je een cilinder hebt je waar je een o-ring in wil hebben moet je maar ff mailen (of msnuh).
 
It is going to be a Endless summer...
Blijhoofd 25-2-2003 12:26 Print reply

Posts: 7378
als je vloeibare pakking gaat gebruike gaat het nie goed kome als die zooi heet word gaat het uitzette en word het keihard en gaat tie lekken als de neten
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Martijn 25-2-2003 12:30 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost

Die pakking is echt wel een probleem! Ding word een stuk je cilinder in geduwed, zit een soort van randje dus.

Lude, ik ga binnenkort op school bezig met een aantal cilinders en cilinderkoppen oa om er een o-ring in te draaien. Als je een cilinder hebt je waar je een o-ring in wil hebben moet je maar ff mailen (of msnuh).


je bedoelt dat je met vloeibare pakking een 'randje' krijgt? ja dat klopt idd..en die pakking verkoolt dan helemaal..maja is dat erg slecht dan??

als dat zo is dan doe ik er wel een gewone koppakking tussen...ding zal vast wel hard genoeg gaan met mn huidige setup..

en ik ben er ook al overheen dat mn blowdown niet zo perfect is...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Joost 25-2-2003 16:44 Print reply
Posts: 1108
Ik bedoelde eigenlijk de standaard pakking.

Dit bericht is ge-edit door Joost op 25-2-2003 16:46
 
It is going to be a Endless summer...
Blukaap 25-2-2003 17:17 Print reply

Posts: 10006
Je hebt idd gelijk met dat randje, had ik eigenlijk ook niet aan gedacht.
Wat je zou kunnen proberen is een iets grotere koppakking zoeken zodat dat randje niet in je cilinder valt. (zoiets als 70cc koppakking op 50cc).

Probleem is wel dat je dan een soort kiertje krijgt, vraag me af of dat nu echt efficient is (misschien een soort ingebouwde powerbox in je kop van 0,1cc ).

Oftewel: rommel vlak laten maken en dan rubberen ring d'r in laten bakken (hint: kom ffkes naar geldrop ).
 
Bastila is lief
NSR RULEZZ 25-2-2003 19:47 Print reply

Posts: 4934
die met dat rantje zijn vaag die had ik ook alles aangedraait en toen ik ging kicken kwam er een RAARE piep geluid uit mijn cylinder

andere koppaking ertussen gestopt zonder z'n opstaand randje die piepte niet

en vloeibare pakking tussen je cylinderkop lijkt me gene goed iedee had ik namenlijk ook gedaan dat smolt helemaal en werd hard enzo das niks

weet iemand wat er aan de hand is als je op je kop een dikke zwarte(roet?)laag aan de kant van de uitlaatpoort hebt?

 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Martijn 25-2-2003 20:20 Print reply
Posts: 10000
wat voor vloeibare pakking gebruikte jij dan???

de mijne smelt niet...verkoolt alleen in de verbrandingsruimte...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
barry 25-2-2003 20:23 Print reply

Posts: 7387
ik gebruik van dat rode spul, elastische rubber wordt het. wordt ook niet vloeibaar maar verbrand mee... maar kan tegen benzine en hoge drukken, dus tussen de cilinderkop...

heb goede ervaring mee, is alleen wel duur spul...
 
He?
Hans F 25-2-2003 20:40 Print reply
Posts: 4326
vloeibare pakking kan gewoon...

je moet natuurlijk wel een goede vloeibare pakking/zwarte kit gebruiken.

Verder vind ik het een vrij loos topic, het was al veel eerder duidelijk dat het kan, en alles wat er hier gemeld is, had martijn ook zelf kunnen bedenken/is al eens gemeld.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 25-2-2003 20:41
 
Martijn 25-2-2003 20:45 Print reply
Posts: 10000
ja maar het ging mij erom dat ik zeker wist dat mn uitzetting niet groot genoeg was..niet dat ik jou niet geloofde oid..maar mss dat anderen slechte ervaringen hadden...

en lude heeft dus ooit gezegd dat metaal niet op metaal mag ivm scheuren...

het gaat erom dat ik genoeg zekerheid wil dat ik niet mn nieuwe malossi aan puin help.maja..ik ga het gewoon proberen.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
sparky. 25-2-2003 22:15 Print reply

Posts: 47
ik heb er geen koppakking tussen zitten maar een flinterdunne briefkaart (zonder postzegel).
Even met potlood de pakking overtrekken, uitknippen, klaar!
Ging met mijn nsr 70cc van 110 naar 125 km/u.

je moet de kop en cilinder wel vlak hebben. Niet meters afvlakken, maar even een schuurpapiertje op een glasplaat plakken en vlakken.
 
Neonlampje 25-2-2003 22:34 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

@ lude: zonder koppakking scheen volgens jou niet goed te zijn ...in heel oud topic gelezen...dan ging het scheuren ofzo...iets heel vaags...je hebt et iig zelf gezegd...

ja dat is een theorie ja, maarof het klopt.. ik denk dat het niet mis zal gaan zonder...

joost: ja als ik met die cylinders bezig ga moet dat wel ja, let me know wanneer je dat gaat doen!! ik ga wel zelf een verwisselbare kamer erin maken, maar dat valt nog binnen het o-ring gedeelte, d8 ik, anders moet ik maar ff zien...

ik kan het ook wel een grotere cylinder nemen om verbrandingskamer in te draaien, en daar gewoon de oring-rand in te zetten (ook nog eens beter aangezien je anders een randje ertussen hebt, tusen de kamer en rest van cylkop en dan ook nog eens die oring)

btw: is het wat om een nog grotere ring erin te zetten om de LC-kanalen heen? ik haat vloeibare pakking nl
 
Blukaap 25-2-2003 22:39 Print reply

Posts: 10006
Heb ik een oplossing voor gevonden.
Heel dun pakking papier (0.25mm) d'r tussen duwen.

Lekt volgens mij niet, maar dat is met mijn brommer nooit zo zeker, laat ik het er maar op houden dat ik er niks zie lekken.
 
Bastila is lief

Dit topic is 2551 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved