Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vraagje over afstelling tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 706 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7658 - vraagje over afstelling tsx
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1486 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wouterrr 24-2-2003 17:30 Print topicpost
Posts: 257
bonjourrr,

ik heb op me tsx een 70 cc met 20 mm carb. met 170 sproeier (groooot ik weet het), rijd in principe wel goed met de choke. maar zonder choke stottert ie enzo wat houd dit in?
ohja ik trek geen valse lucht, dus dat hoef je niet te zeggen vanwege die grote sproeier
 

Honda_MB80 24-2-2003 19:10 Print reply
Posts: 251
Nou ik denk toch dat je m alsnog te kort doet.
Met de choke geef je hem natuurlijk meer benzine, als hij dan goed loopt, dan zonder choke, dan denk ik dat hij te weinig benzine krijgt.. maar jah... met zo'n sproeier lijkt t me aan de andere kant ook weer vaag...
 
http://www.honda-mbx.tk/
Daan -> TSX 24-2-2003 19:19 Print reply
Posts: 472
Kleur bougie? Mijn brommer reed ook ooit beter met choke dan zonder, terwijl m'n sproeier toch stukje te groot was. Vond ik vreemd, maar zal wel een verklaring voor zijn: allebei slecht mengsel, maar met choke net iets minder slecht dan zonder ofzo
 
Blijhoofd 24-2-2003 19:29 Print reply

Posts: 7378
hmmmz dan moet je inderdaad een grotere sproeier hebben is wel erg vreemd met zon gigantische sproeier zou denke dat je membraam naar de hoeren is of je cilinder niet meer helemaal lekker is
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
NSR RULEZZ 24-2-2003 19:31 Print reply

Posts: 4934
lekker iri
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
barry 24-2-2003 19:33 Print reply

Posts: 7387
tis een blijhoofd he
 
He?
Martijn 24-2-2003 20:34 Print reply
Posts: 10000
waar zijn de mods als je ze nodig hebt...

hoe weet je btw zeker dat je geen valse lucht hebt??? ff je computer op je boordcomputer van je brommer aangesloten ??
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
wouterrr 24-2-2003 21:23 Print reply
Posts: 257
100 % zeker geen valse lucht. kleur bougie is bruin, beetje zwart...
 
Martijn 24-2-2003 21:33 Print reply
Posts: 10000
bedoel je nu te zeggen dat je aan je bougie je valse lucht checkt??

vandaar dat je dan zon grote sproeier nodig hebt.......

hoe weet je nu zeker dat je geen valse lucht trekt...

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 24-2-2003 21:34
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Eef 24-2-2003 21:36 Print reply

Posts: 2351
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wouterrr

100 % zeker geen valse lucht. kleur bougie is bruin, beetje zwart...


viertakt??
 
aprilia2000 mod... :p
wouterrr 24-2-2003 21:39 Print reply
Posts: 257
ik had bij me ouwe blok ook een 170 sproeier en daar heb ik zo vaak alles gechecked pakkingen enzo. Maar bij me nieuwe blok heb ik blijkbaar ook een 170 nodig..

kan je trouwens valse lucht trekken bij je bougie??

Dit bericht is ge-edit door wouterrr op 24-2-2003 21:40
 
Blijhoofd 24-2-2003 21:50 Print reply

Posts: 7378
tuurlijk kan je geen valse lucht trekken bij je bougi je moet hem naturlijk wel vast draaien he! en hoeveel zuipt tie wel nie met een sproeier 170 moet je nie om de 5km tanke ??
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
wouterrr 24-2-2003 21:51 Print reply
Posts: 257
nee ik doe best lang met een tank! en me bougie zit goed vast gedraaid.


 
Martijn 24-2-2003 23:41 Print reply
Posts: 10000
lekt ie ook niet bij je kop?? Dat je bubbeltjes ziet verschijnen bij je pakking..als ie loopt...

170 is echt supergroot...met wat voor filter rij je btw?
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Honda MBX80 25-2-2003 0:06 Print reply
Posts: 258
Als je met je choke open rijdt hoeft niet te betekenen dat ie meer benzine geeft, bij sommige carb's geeft ie 'm meer lucht . Je kan ook nog een beetje meer voorontsteking proberen te geven misschien dat dat helpt, en stotteren duidt op een benzinetoevoerprobleem. Je ken ook nog een grotere carb proberen, 22mm ofzo, denk dat dat in iedergeval al weer een stukkie scheelt, probeer een nieuwe bougie, verschillende merken, ngk/champion of andere, je kan nog andere warmtegraden proberen, evt ook nog een nieuw bougiekapje, carburateur schoonmaken, sproeier doorblazen/schoonmaken, check je membraam voor de zekerheid, benzinefilter in tank schoonmaken. Met dit lijstje ken je in iedergeval weer ff vooruit.
 
Martijn 25-2-2003 0:16 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MBX80

Als je met je choke open rijdt hoeft niet te betekenen dat ie meer benzine geeft, bij sommige carb's geeft ie 'm meer lucht . Je kan ook nog een beetje meer voorontsteking proberen te geven misschien dat dat helpt, en stotteren duidt op een benzinetoevoerprobleem. Je ken ook nog een grotere carb proberen, 22mm ofzo, denk dat dat in iedergeval al weer een stukkie scheelt, probeer een nieuwe bougie, verschillende merken, ngk/champion of andere, je kan nog andere warmtegraden proberen, evt ook nog een nieuw bougiekapje, carburateur schoonmaken, sproeier doorblazen/schoonmaken, check je membraam voor de zekerheid, benzinefilter in tank schoonmaken. Met dit lijstje ken je in iedergeval weer ff vooruit.


als ie meer lucht krijgt dan choket ie niet ...minder lucht bedoel je...denk ik..het gaat erom dat de verhouding verandert naar meer benzine...

22 mm heeft geen nut als je inlaat 20mm is... membraam is idd mss wel de oorzaak...of vuil in je carb..

btw...kijk ff of je olieslangetje er wel op zit ..of dat dat gat iig dicht zit.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1486 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved