Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70cc traag.. of kan het nog harder dan 70km/u?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 976 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7621 - 70cc traag.. of kan het nog harder ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 23-2-2003 12:11 Print topicpost

Posts: 2339
ik heb mijn MT nu eindelijk rijdent maar ik krijg hem niet boven de 70km/u op autoteller,(mn eigen teller doet het nog niet)

afstelling heb ik naar veeeel gekloot redelijk gekregen maar het is nogsteeds vaag.. heb 20mm mik opschuif carb met sproeier 145keihin, luchtschroef helemaal ingedraait en schuimfilter erachter, bougie is nu mooi koffie bruin en hij start/loopt nu ook goed...

mn setup is:

techno bocht
70cc FA (immi)
4bak
twv 16-45
20mm

en dit zit allemaal op een redelijk hoge MT dit zal zeker ook in snelheid schelen maar tog 70km/u... en echt brute trekkracht heeft die ook niet..

dus doe ik iets fout of is het normaal dat die met deze setup niet harder wil?
en wat zou ik er nog aan kunnen veranderen dat die met dit spul iets sneller wil dus geen tune beurt ofzo...

 

wipe-out 23-2-2003 19:57 Print reply

Posts: 7672
lichtere twv. denk ik.

probeer eens 13/45 of 14/45

edit:

alhoewel je sproeier ook best wel lomp groot is. zuigt ie nergens valse lucht?

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 23-2-2003 19:58
 
barry 23-2-2003 20:04 Print reply

Posts: 7387
op een mt met 4bak is 16-45 vet zwaar (vooral als je geen super cilinder hebt), dus ik zou eens lichter nemen.
 
He?
-Michiel RS- 23-2-2003 20:10 Print reply
Posts: 2803
jah
 
barry 23-2-2003 20:32 Print reply

Posts: 7387
nou vetzwaar is het niet

maar wel zwaar. hij heeft een vet verhoogde mt met veel weerstand. imitatie cilinder. dus dan vind ik (na ervaring) dat wel zwaar. en zou die eens lichter moet proberen
 
He?
Blukaap 23-2-2003 21:22 Print reply

Posts: 10006
Ik vind het meevallen.
Een MT heeft een kortere 4 dan de rest vd 4-bak Hondas (tenminste, dat is mijn ervaring).

Ik reed met 16-40 op een vergelijkbare setup en die ging maximaal 76 digi (kwam in z'n 4 slecht op toeren, dus had beter 15-40 kunnen pakken).

Dus aangezien die van jou zo verhoogd is lijkt me dat ie niet veel harder kan.
 
Bastila is lief
NSR JunK 23-2-2003 22:04 Print reply

Posts: 2339
zo zwaar is die vertanding tog niet? ree eerst met 15-45 trok toen beetje snel door de versnellingen heen met 16-45 iets minder
 
Steve_ZHC 24-2-2003 0:07 Print reply

Posts: 2716
Ik had op mijn (al 6 mnd) ex-MT de volgende set-up;
70 imi + HD kop,
18 keihin, powerfilter (aangepast),
4 bak, 15-45, best hoog...(MBX brug, superhoge voorvork) en een chromen Tecno bocht.

Top; 72 digi.
Sproeier 118.

Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 24-2-2003 0:07
 
barry 24-2-2003 0:11 Print reply

Posts: 7387
mijn mt:
70autisa (soort imi, maar dan iets sneller )
20mm carb, 180mikuni sproeier
vage uitlaat
tdw v 13-52

reed nog 70km/h ondanks de vertanding
maar was dus voor beetje crossen die lichte vertanding.

ik heb btw met die autisa cilinder op mijn verhoogde mt wel de 88/89km/h gehaald (net niet de 90)

maar volgens mij is dit totaal niet relevant op jou vraag

 
He?
Hans F 24-2-2003 9:48 Print reply
Posts: 4326
Je sproeier is veel te groot, dus heb je waarschijnlijk valse lucht. Dit kan ook je bougieprobleem verklaren

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 24-2-2003 9:49
 
barry 24-2-2003 11:51 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Je sproeier is veel te groot, dus heb je waarschijnlijk valse lucht. Dit kan ook je bougieprobleem verklaren

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 24-2-2003 9:49



dat hoeft niet (kan wel), want in mijn mt, zoals hierboven, heb ik ook 2jaar met 180mikuni sproeier gereden en 20mm...

reed perfect, kleiner en groter liep zwaar kut.

 
He?
Henk - Tanky 24-2-2003 11:55 Print reply
Posts: 397
mmmm...

Ik heb een 70cc imi, 20mm cab. en powerfilter en een grotere bocht.
En eerst liep hij een tijdje 95 op auto teller, en dan plat erop.
Maar nu komt hij niet meer boven de 80 uit.
Slijtage gaat heel hard bij die dingen, ook je ketting maar dat is een ander verhaal.

Zit er nu zelf aan te denken om die imi licht te laten tunen, en kijken hoe hij dan gaat lopen.
 
Hans F 24-2-2003 12:02 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

[...]



dat hoeft niet (kan wel), want in mijn mt, zoals hierboven, heb ik ook 2jaar met 180mikuni sproeier gereden en 20mm...

reed perfect, kleiner en groter liep zwaar kut.



180 mikuni is net echt groot, is een normale maat. 145 keihin is veeeeel groter. (vergelijkbaar met 300 mikuni ofzo...). Wat een duidelijke aanwijzing is dat er iets niet goed zit.
 
NSR RULEZZ 24-2-2003 12:12 Print reply

Posts: 4934
ik had ook een mt met een 70imi
12mm origineel carb.(of is origineel nou 13mm)
chrome uitlaat(standaart snel)
powerfiltertje
en dat ding trok als een aap en reed fucking lekker heel lekker door alle versnellingen heen nergens stotteren enzo hij liep alleen een beetje moeilijk stationair moest steeds een beetje gas bijgeven.

liep 1 maand ongveer 70 daarna ging hij bijna 80 heel vaag ik het begin wou hij niet echt later opeens wel misschien moet je een 70imi wel gewoon niet inrijden
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
huh 24-2-2003 20:54 Print reply
Posts: 1755
145 keihin lijkt me wel groot ja...maar hij hoeft op zich toch nie perse trager te gaan als ie valse lucht zuigt??

Mijn MT'tje zoog eerst ook valse lucht bij het spruitstuk, maar toen liep ie harder dan nu die geen valse lucht meer zuigt (en wel prima staat afgesteld)
 
Joost 24-2-2003 21:17 Print reply
Posts: 1108
Kan natuurlijk van alles zijn natuurlijk, kan zo wel 20 dingen opnoemen. Die 145 keihin lijkt mij toch wel iets om na te kijken.. Heb grote sproeiers gezien maar dit is toch wel heel erg groot hoor. Het duid er op dat er waarschijnlijk toch iets mis zit met je afdichtingen. Valse lucht kun goed merken als je in de vrij even kort gas geeft, als hij dan beetje na ijlt en niet direct terug valt dan heb je waarschijnlijk ergens een lek zitten.

Quote:

Mijn MT'tje zoog eerst ook valse lucht bij het spruitstuk, maar toen liep ie harder dan nu die geen valse lucht meer zuigt (en wel prima staat afgesteld)


Kan wel kloppen, een arm mengesel geeft meer vermogen. Betekend niet dat goed is, je cilinder krijgt niet (contant)genoeg smering.






 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 1673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved