Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - voorvork olie RM

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1125 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #7607 - voorvork olie RM
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 19-2-03?14:54 Print topicpost
Posts: 10000
jah..mn kroonplaten zitten nu op de tsx..maar ik wil nu de voorvorkpoten erop zetten...

kheb alleen geen idee hoeveel cc voorvorkolie erin in moet :S...tsx is 185 cc geloof ik..per poot..maar rm zal wel meer zijn..

heeft iemand enig idee..of een indicatie..want van een CR zal ook ongeveer wel zoveel zijn als RM..

tis eentje van 82/83 oid...

khad btw lagers gekocht voor 3 blokken...dus 11 lagers oid...c3...heb ze3 binnen...was 70 eypo ongeveer..dus 6,30 euro per lager ...niet duur dacht ik ..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Rudy 19-2-03?15:57 Print reply

Posts: 3471
Bij mijn cr (wel wat nieuwer) moet iets van 480cc in (zo uit mijn hoofd, in ieder geval minder dan 0.5liter (zo'n voorvorkolie fles)

Maar als algemense regel moet je aanhouden dat als je de vork helemaal indruk (als je hem los heb liggen met veer eruit enz) je een 12-13-14cm (minimaal bij mij cr vorkie is 8cm) luchtkamer over moet houden.

Kleinere luchkamer>>> vork vooral op het eind vd slag (dus zeg maar laatste 10cm vd slag) harder, grotere spreekt voorzich.

Wat eigelijk veel belangrijker is is welke voorvork olie je er in wil gooien (w5,w10,w15???) denk dat er iets van w10/w15 in hoort (dikker is meer demping)

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Martijn 19-2-03?16:25 Print reply
Posts: 10000
ow ik heb gewoon voovorkolie bij de bromboer gehaald..maja...

waren 2 halve liter flessen...hebbik dus toch genoeg..dacht dat ik veel te veel had..

ik hoorde van alwin en peter dat je de de veer er WEL in moet laten zitten als je bijvult..en dan ong. 12 cm onder de rand...dat klopt??

dan doe ik dat vanavond...

edit: zitten btw ventieltjes aan de bovenkant....waar is dat nou voor?? voor de luchtdruk te veranderne in de vork of om em te ontluchten?? ik dacht het eerste.

[Dit bericht is ge-edit door Martijn op 19-2-03 16:28]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
De Schout 19-2-03?16:48 Print reply
Posts: 5327
je kunt er luchtdruk op zette ja met die ventieltjes, maar dat is schijnbaar niet al te fijn voor je voorvork keeringen
 
tune tweak fiddle bang bummer
Blijhoofd 19-2-03?19:38 Print reply

Posts: 7378
jowwww jah mij voor vering van me ER is ook nie helemaal lekkah,ik heb ook van die ventieletjes maar snap er geen hol van hoe dat werkt als ik nou over een bevrore weiland rij ofzo dan kome er klappe van af daar word je naar van ben al wel is aan het klooie geweest met de compressor op die ventieletjes zette maar dan veerde die helemaal nie meer waar moet je btw die olie dan in gooie ???? en moet je daarvoor de voorpoten er uit hale en hoe krijg je deze het makkelijk los want ik heb pas geprobeert om ze uit een sloop ER te rosse maar dat wou nie echt lukke toen heb ik het frame maar door geslepe
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Martijn 19-2-03?19:50 Print reply
Posts: 10000
bij tsx is het iig zo dat je het dopje aan de bovenkant eruit kan halen....moet je dat dopje indrukken en cirklippie eruit halen...dan komt de hele dop eruit...en dan kun je het bijvullen...

zal bij ER ook zo zijn...en bij die RM vork hebbik nou de doppen er boven gewoon afgedraaid...

jippie..kheb mn zooi van dekker ook binnen....streetfighterkappie..irisketting...nieuwe benzkraan....j.eeej bouwe!!!
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Aprilia r-ass 19-2-03?20:44 Print reply
Posts: 741
Quote:
Originally posted by: Martijn

ow ik heb gewoon voovorkolie bij de bromboer gehaald..maja...

waren 2 halve liter flessen...hebbik dus toch genoeg..dacht dat ik veel te veel had..

ik hoorde van alwin en peter dat je de de veer er WEL in moet laten zitten als je bijvult..en dan ong. 12 cm onder de rand...dat klopt??

dan doe ik dat vanavond...

edit: zitten btw ventieltjes aan de bovenkant....waar is dat nou voor?? voor de luchtdruk te veranderne in de vork of om em te ontluchten?? ik dacht het eerste.

[Dit bericht is ge-edit door Martijn op 19-2-03 16:28]




je hebt niet goed geluisterd jongeman
ik zei ook dat je de veer eruit moet hale...en dan heel de binnepoot in late zakke...en dan kun je olie vulle tot die 8-12 cm
oja...je moet wel af en toe tijdens olie vulle beetje binnepoot omhoog en omlaag trekke zegt i blublub..anders komt de olie niet overal en dan klopt die 8-12cm dus ni meer

[Dit bericht is ge-edit door Aprilia r-ass op 19-2-03 20:47]
 
I like Castrol!
Martijn 19-2-03?20:54 Print reply
Posts: 10000
crap hbij zit er nou al in..maja..

alwin zei dus dat de veer er wel in moest blijven zitten....

zit nu op 12cm onder de rand met veer erin...ik probeer nog wel een keer of hij met meer olie et beter doet...

nu zit ie er dus inn....maar de gaten van de voorvork zijn te dik voor mn as...en de as is ook te kort :(....

opgelost door waterleiding om de as te doen, en daaromheen weer een stuk leiding wat precies om de waterleiding paste en ook precies in de voorvork...maar de andere kant is nog dikker...

daar hebik nu een stuk pvcbuis en de moer in geklemd...dat blijft ook wel zitten...

kheb ook mn streeetfighterkappie..en ik vind het persoonlijk veul mooier dan ori kappie...


edit:

btw hij maakt een slurpend geluid als ik em indouw...betekent dat dat er te weinig in zit dan???
vlug replyen want nu kan ie er nog uit...

[Dit bericht is ge-edit door Martijn op 19-2-03 20:57]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rudy 19-2-03?21:33 Print reply

Posts: 3471
Olie hoogte opmeten met veer erin lukt helemaal niet...

Demper als er laag olie in zit poosje heen en weeg bewegen totdat hij zonder vage stoten enz dempt (wat geluidmaken doen sommige)

Edit: ff in honda onderhoud boekkie gekeken (blijft handig ) hun doen de veer er ook pas in na het meten... (ik zou ook niet weten hoe je de hoogte op zou moeten meten met veer erin)



[Dit bericht is ge-edit door rudy op 19-2-03 21:37]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Martijn 19-2-03?23:12 Print reply
Posts: 10000
ow ik stak een meetlat erin...en dan net zo lang kijken totdat er onderaan olie zat terwijl de rand op 12cm zat magoed...dat is mn prob niet meer

ik moet gvd mn as dikker hebben..

er zit zon klem beugel op mn rechterpoot als het ware...en de moer valt daarin...de moer zit dus in de poot als het ware...kheb nou een dopsleutel erop gerost...dus nu issie 3cm lang ofzo...maar te dun om te klemmen..dus ik moet em dikker maken...tape lijkt me niet de goeie oplossiing..dus ik dacht een leiding ofzo..maar de binnendiameter moet dan ong 18mm en dat heb je weer niet :(...gvd...kga er vannacht over denken...

maja...dat streetfighterkappie vnk er echt mooi op staan ..komen wel pics als het af is...

iig ga ik er dus meer olie in mikken..mss dat dat slurpende geluid dan ook weg is..

brommer was btw nog keihard komgepleurd...want ik moest em voor optillen om een kratje eronder te zetten...

dus ik moest optillen en een kratje eronder zetten..en dat ging niet...dsu hij pleurde...maar geen schade ...tsx he...
blok reviseren komt later wel..eerst die vork goed krijgen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved