Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR geeft topvermogen te laag af

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7603 - NSR geeft topvermogen te laag af
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1595 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 19-2-03?11:45 Print topicpost

Posts: 10008
Zoals sommigen wel weten ben ik een beetje aan het knoeien met m'n NSR (setup staat in profiel).

Ik ben in sproeiermaat al 15 maten omlaag gegaan (van 140 naar 125, dell'orto klein maten), enige effect was eigenlijk dat ie een stuk sneller optrok, top kwam ie ook iets makkelijker aan, maar het toerental waarop ie topvermogen geeft bleef ongeveer gelijk liggen.

Beetje lastig te zeggen waar precies eigenlijk, de powerband loopt van 6500-8500 (en hij loopt door tot 9500 als je gaat liggen, maar hij heeft niet genoeg vermogen over om er zittend heen te gaan). Topvermogen levert ie rond de 7500/8000 zo'n beetje.
Opzich kan ie wel toeren maken (in de eerste 3 versnellingen is 12000 niet echt een probleem), maar dan heeft ie dus geen vermogen over.

Maar de cilindertiming zou een hoger topvermogen mogelijk moeten maken in mijn ogen(uitlaatpoort @ 188 graden, spoelers @ 124).
Blijft over de Tecno uitlaat eigenlijk, die ga ik vanmiddag inkorten denk ik.
Op een hoogst professionele wijze (lees: flens afzagen en veertjes kruislings d'r op zodat ie er niet afpleurt ).

Opzich is het wel leuk om met 8500 toeren 100 digi te gaan, maar hij zou toch wel wat meer mogen halen van me .

En opzich vind ik die sproeiermaat vrij klein, maar ik begin ook een beetje het idee te krijgen dat de sproeiermaat niet zo veel te maken heeft met de cilinderinhoud als ik dacht (aangezien ik ook al heb vernomen dat Rens nu een 105 sproeier in z'n 125 eurocilindro heeft zitten, hoewel dat natuurlijk een heel ander blok is, maar het zegt opzich wel iets).
 
Bastila is lief

Rudy 19-2-03?16:07 Print reply

Posts: 3471
Denk dat uitlaat grootste probleem is. (70cc uitlaat op 100cc mbx zal zowizo wel niet echt super werken)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
wipe-out 19-2-03?16:32 Print reply

Posts: 7672
hoe een uitlaat op een bepaalde cilinder werkt heeft meer met de slag van het blok als met de inhoud van de cilinder te maken volgens mij.

Broske/Jamie rijd ook met een nsr met "110" Autisa met Tecno, en dat ding schijnt geweldig te lopen.

Ik ben geen tuningsexpert ofzo, maar is het niet gewoon het makkelijkst, goedkoopst en effici?ntst om je uitlaatpoort wat breder en hoger te maken?
 
Pingu 19-2-03?17:14 Print reply
Posts: 1842
jaimie rijdt nu met een malossi, en de tecno doet het daar heel goed op... denk dus niet echt dat het aan de uitlaat licht, die gaat makkelijk tot de 13k op toerenteller
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
MB50TUNED 19-2-03?17:38 Print reply
Posts: 1054
ontsteking? (andere cdi/grondplaat verzetten)

 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Rudy 19-2-03?18:04 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: wipe-out

hoe een uitlaat op een bepaalde cilinder werkt heeft meer met de slag van het blok als met de inhoud van de cilinder te maken volgens mij.

Broske/Jamie rijd ook met een nsr met "110" Autisa met Tecno, en dat ding schijnt geweldig te lopen.

Ik ben geen tuningsexpert ofzo, maar is het niet gewoon het makkelijkst, goedkoopst en effici?ntst om je uitlaatpoort wat breder en hoger te maken?


Uitlaatpoort is al redelijk aan gehobbyt (was std iets van 170 graden)
En 70cc uitlaat kan op een 100 gewoon nooit werken (kan zijn lucht zowizo al niet kwijt)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
GhostRider 19-2-03?19:24 Print reply

Posts: 240
ik heb nog weleens een shovel demper op een mb gezien, maar dat is toch ook af te raden voor het resultaat
maar het geeft wel een mooi geluid
 
Blorn 19-2-03?21:04 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: MB50TUNED

ontsteking? (andere cdi/grondplaat verzetten)

zit al 'goede' cdi op..

en over die pijp..
op scoot word vaak een 'matige' 70 pijp ook gebruikt op een snellere 50.. en tjah, het heeft OOK met de cilinderinhoud te maken, maar ook met timing, slag etc.

als iemand zich echt een keer verveelt zie die de maten terug moeten rekenen naar de 'ideale' cilinder voor een tecno (al is het makkelijker/beter om een ideale pijp te maken voor een bepaalde cilinder... maargoed )
 
Pingu 19-2-03?21:34 Print reply
Posts: 1842
Ik denk iig niet dat het de uitlaat is hoor... tecno presteert op '110cc' wel heel erg lekker dus....
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Blukaap 19-2-03?22:44 Print reply

Posts: 10008
CDI is een GE3 (van marcel geleend ) en grondplaat is 2mm voorbij z'n vroegst gehaald.
Als ie later staat gaat ie eigenlijk alleen maar slechter lopen.
Rare is overigens dat ie met deze CDI niet stottert etc (je merkt er eigenlijk niks aan of ie slecht is afgesteld), maar met een MPS-300 die ik nog heb liggen (en die het eerst perfect deed) stotterde ie.
Hoewel dat ook nog aan de bougie kon liggen, heb die CDI sindsdien niet meer geprobeerd.

Maar goed, ik heb m'n Tecno nu profi ingekort (slijp slijp, zaag, zaag, beuk, beuk etc ), alleen heb 'm nog niet geprobeerd wegens een ander "klein" probleempje.

M'n blok is nl gesmeerd op mayonaise, denk dat ik 'm toch maar wat beter schoon had moeten maken na m'n slootactie .
Naja en natuurlijk de ruitensproeiervloeistof waar ie kennelijk niet zo goed tegenkon .

Dus eerst maar eens dat een beetje schoonmaken en dan het blok maar ffkes op petroleum laten lopen en olie 20x verversen.
 
Bastila is lief
Hans F 20-2-03?08:45 Print reply
Posts: 4326
wat is je electrodeafstand?
 
Blukaap 20-2-03?10:03 Print reply

Posts: 10008
Op het moment 0,6 ofzo.
Heeft alleen ook op 0,3 gestaan (weinig iig), maar dat maakte geen bal uit.
Hoopte eerst ook al dat dat het was nadat ik het van jou hoorde .
 
Bastila is lief
jhillen 20-2-03?10:46 Print reply
Posts: 622
ik heb nu 100cc malossi, 26mm Mallosi carb. Techno uitlaat en ik rijd nu met een 106 sproeier... dus zo klein is dat van jou egt niet...

ik ga trouwens binnekort sport5en tegen rens en kijken wie er wint...

ik ben benieuwd !
 
SM Stunt Bike
Blukaap 20-2-03?10:54 Print reply

Posts: 10008
Afgezien van de toegevoegde waarde van je reply .

Ik heb het vermoeden dat Rens wint.
 
Bastila is lief
Blorn 22-2-2003 21:21 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Afgezien van de toegevoegde waarde van je reply .

Ik heb het vermoeden dat Rens wint.


 
Joost 22-2-2003 22:37 Print reply
Posts: 1108
Harrie, anders zet je die begrenser gewoon ff uit :P.

Idd wel vaag, je zou met die timingen toch echt wel meer verwachten.

* Zoals als Hans zei, ruimte tussen bougie punten verminderen naar 0.4mm. Standaard ontsteking heeft niet zo heel veel vermogen.
* Membraam ff controleren op lekkage(wat voor membraam heb je nu eigenlijk?
* Carburateur afstellen, < 125 is opzich helemaal niet te klein voor 80cc denk ik. Grote van de sproeier heeft volgens mij meer te maken met de grote van de carburatueur en hoeveel toeren je maakt.
* Lichtere tandwiel verhouding.
* Evt iets meer voorontsteking geven.

Dat het aan de uitlaat lijkt me stug, er zijn maar weinig uitlaten zo laag toerig (st.snel daar gelaten) zijn. Of hij moet helemaal vol gekoolt zijn ofzo, maar dat zal wel niet .

 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 1595 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved