Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - DT Ontsteking kapot?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 978 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #7581 - DT Ontsteking kapot?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1521 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenneDT 17-2-03?12:16 Print topicpost
Posts: 8
Ik heb een DT, heb ik een nieuwer blok onder gehangen, maar had maar 1 ontsteking. Dus ontsteking van oudere blok erop gezet. Gevolg: Hij doet helemaal NIX meer. Ik heb m'n ontstekingsspoel vervangen, condensatortje, contactpuntjes en bobine. Als ik m'n bougiedop eraf trek en m'n duim erop leg voel ik weer helemaal NIX!!! Ik snap er echt helemaal nix meer van! WIE kan mij helpen?!
 

Martijn 17-2-03?14:29 Print reply
Posts: 10000
gaan je contactpuntjes wel open??

of sluiten ze wel...heb je wel massa...

en bij dt dacht ik dat je ook je accu vol moest hebben ofzo..dat ie anders niet vonkte...oid..maar weet k niet zeker...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
chriss 17-2-03?18:40 Print reply
Posts: 1859
kijk even of je contactpunten goed staan en alles wel goed aangesloten???

dan kun je nog alles even doormeten, wat martijn zegt over de accu is gelul

ik zou alles es nalopen en ff contactpuntjes afstellen
 
BenneDT 18-2-03?10:28 Print reply
Posts: 8
Kan iemand me vertellen hoe ik die contactpuntjes moet afstellen. Want ik weet vrijwel niks als het aankomt op de electronica.
Ik heb alle draadjes al doorgemeten, wat kan ik verder nog doormeten?
En weet iemand misschien waar ik een stroomschema kan vinden van een DT? En hoe check of alles goed aard enzo?

[Dit bericht is ge-edit door BenneDT op 18-2-03 11:47]
 
YAMAHAFREAK 30-3-2003 22:43 Print reply
Posts: 1001
of t goede massa heeft kun je makkelijk checken:
gewoon multimeter aan draadje (of wat je ook wilt doormeten) en massa houden
contactpunten afstellen is ook makkelijk
als je contactpunten max geopend zijn moeten ze 0.3 tot 0.4 mm open staan. als je nou je vliegwiel draait net zolang tot de contactpunten helemaal open staan en dan een schroevendraaier door je vliegwiel steekt en de stelschroef v/d contactpunten losdraait kun je ze stellen met behulp van een platte schroevendraaier en een setje voelermaten. een vloeitje schijnt ook te kunnen. heb ik nooit geprobeert want ik rook niet
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-3-2003 22:45 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

gaan je contactpuntjes wel open??

of sluiten ze wel...heb je wel massa...

en bij dt dacht ik dat je ook je accu vol moest hebben ofzo..dat ie anders niet vonkte...oid..maar weet k niet zeker...


accu hoeft niet vol en je moet gewoon heel simpel de stroom nalopen met spanning meter ben je er zo 8er
 
Martijn 31-3-2003 15:27 Print reply
Posts: 10000
nee....hier op het forum is een keer gezegd dat een dt zonder accu het niet kan doen....snapte ook niet waarom..maar het scheen zo te zijn..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
YAMAHAFREAK 31-3-2003 17:52 Print reply
Posts: 1001
GELUL!
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
ties 31-3-2003 18:23 Print reply
Posts: 1333
zit er geen draad beschadinging bij het blok vlak uit de onsteking? had ik laatst ook.
 
Blijhoofd 31-3-2003 18:40 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT50

zit er geen draad beschadinging bij het blok vlak uit de onsteking? had ik laatst ook.


contact puntjes versleten,

ik had pas een keer dat die contact puntjes nog contact maakte ondanks dat ze open stonden(terwel die eht daarvoor gewoon nog dee
nieuwe er op en het werkte weer

oxidatie op de stekkertjes heb ik ook wel is gehad

bougi kabel die verrot is of niet goed contact maakt





 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
wageningen 1-5-2004 9:53 Print reply
Posts: 341
mijn dt heeft ook geen accu en loopt prima
 
pruttel, pruttel...... plop!!!
Killerbean 1-5-2004 10:13 Print reply

Posts: 3243
Je kabels die vanaf je ontsteking komen kunnen ook ergens contaxt maken met elkaar of zelfs bij de ontsteking, dan krijg je ook geen vonk.


Als je nou tot de conclusie komt dat je ontsteking kapot is moet je mij even inboxen
want ik heb nog 2 hele nette ontstekingen liggen met opgeknapte kabels.
 
RX loos
Teunmenator 1-5-2004 12:17 Print reply

Posts: 2524
Ik begrijp dus dat je ongeveer heel je ontsteking hebt vervangen? dan zullen het niet je contactpuntjes zijn (die moeten uiteraard wel ff goed afgesteld worden). Je kunt even proberen de draad die naar je bobine loopt tegen je cilinder aan te houden en dan te kicke. (dan moet ie ook vonke namelijk). Doet ie dat niet dan zit het probleem hem iig voor de bobine.

Als je zo'n spanningsmeter hebt. Zet je hem op weerstand meten. Dan zet je het ene pinnetje tegen de kabel net voor de bobine aan. En de andere kabel bij dat zwarte draadje bij je contactpuntjes. Hier moet 0 tot zeer weinig weerstand tussen zijn. Dan kun je het pinnetje bij de contactpuntjes weghalen en hem op de aarde zette (kaal frame). Hij moet dan een hele hoge weerstand hebben. (als je contact uitstaat moet die weerstand weer laag zijn). Succes ermee..
 
ties 1-5-2004 12:23 Print reply
Posts: 1333
hallo ben ik nou de enige die het opvalt dat dit topic al meer dan een jaar oud is.
vent heeft gewoon iets verkeerd aangesloten.
 
Ed Honda CB50J 1-5-2004 12:52 Print reply

Posts: 4190
Lekker boeiend

Ik heb ook zoiets met men DT Heb gisteren de ontstekings spoel vervangen en de kabelboom eraf getrokken omdat ik die niet meer vertrouwde.

Maar nu komt het.....

Er komen 3 draadjes bij de ontsteking vandaan. 1 zwart wit - 1 geel rood - 1 witte.
Volgens mij zijn die roodgeel en wit van het licht ofzo Maarja, hoe zorg ik nu dat hij weer gaat vonken ?? hoe moet ik alles aansluiten zodat hij iig weer vonkt ? ( licht boeit niet, hij moet gewoon lopen/vonken )
zelf ben ik niet zo bekent bij al die K*T draadjes dus vraag ik jullie hulp


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
youp 1-5-2004 13:06 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Lekker boeiend

Ik heb ook zoiets met men DT Heb gisteren de ontstekings spoel vervangen en de kabelboom eraf getrokken omdat ik die niet meer vertrouwde.

Maar nu komt het.....

Er komen 3 draadjes bij de ontsteking vandaan. 1 zwart wit - 1 geel rood - 1 witte.
Volgens mij zijn die roodgeel en wit van het licht ofzo Maarja, hoe zorg ik nu dat hij weer gaat vonken ?? hoe moet ik alles aansluiten zodat hij iig weer vonkt ? ( licht boeit niet, hij moet gewoon lopen/vonken )
zelf ben ik niet zo bekent bij al die K*T draadjes dus vraag ik jullie hulp




die wit zwarte moet naar je bobine... zorg dat de bobine goed geaard is op het frame... en de ontstekingsspoel heeft een draad die komt bij een draad van de condensator bij elkaar en gaat over in die zwart witte... en de andere draad van de condensator gaat naar de contactpunten...
 
jij bent bob... en ik rij!

Dit topic is 1521 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved